اگر می خواهید بدانید که جاده چالوس چند کیلومتر است و چه دیدنی هایی در این جاده وجود دارد با ما در این مطلب همراه باشید.

جاده چالوس چند کیلومتر است

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده ٥٩ که البته با نام رایج تر جاده چالوس در میان عموم شناخته می شود زیباترین جاده ایران و یکی از زیباترین جاده های دنیاست. این جاده که شهر کرج در استان البرز را به شهر چالوس در استان مازندران متصل می کند سالهاست که به عنوان محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال شناخته می شود. این محبوبیت که موجب پر ترافیک بودن این جاده در اکثر روزهای سال نیز شده است به زیبایی و سرسبزی بی حد و حصر این جاده و جاذبه های گردشگری فراوانی که در حاشیه آن قرار دارند مربوط می شود. این جاذبه های گردشگری اعم از آبشارها و چشمه ها و رودخانه ها و دریاچه ها و... موجب شده اند تا جاده چالوس نه تنها به عنوان یک مسیر بلکه خود به عنوان یک مقصد مورد توجه گردشگران باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از تماشایی ترین جاذبه های گردشگری موجود در حاشیه این جاده بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که جاده چالوس چند کیلومتر است.

جاده چالوس چند کیلومتر است؟

در پاسخ به این سوال که جاده چالوس چند کیلومتر است باید ابتدا متذکر شویم که مبنای ما فاصله دو شهر کرج و چالوس است. بسیاری از گردشگران جاده های چالوس به نوشهر و نوشهر به محمودآباد را نیز جزو جاده چالوس به حساب می آورند که اشتباه است. با توجه به این توضیح می توانیم بگوییم که طول جاده چالوس حدود ۱۶۳ کیلومتر معادل ۱۰۱ مایل می باشد. البته که این ۱۶۳ کیلومتر را نمی توان با یک ۱۶۳ کیلومتر معمولی مقایسه کرد. چرا که جاده چالوس یک جاده کوهستانی پر پیچ و خم است و دارای میزان معتنابهی گردنه و تونل و... می باشد. در حالت عادی شما باید صد و شصت کیلومتر را با سرعت مجاز در عرض کمتر از دو ساعت طی کنید. اما طی کردن کل مسیر جاده چالوس حدود دو ساعت بیشتر از شما زمان خواهد گرفت و بین سه ساعت و نیم تا چهار ساعت به طول خواهد انجامید.

جاده چالوس چند کیلومتر است

روستای شهرستانک

دیدنی های جاده چالوس


- آبشار هفت چشمه: به طور کلی روستای ارنگه یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس به شمار می رود و می توان آن را عروس روستاهای البرز نامید. آبشار هفت چشمه که مرتفع ترین آبشار موجود در جاده چالوس و یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است مهمترین جاذبه گردشگری ارنگه محسوب می شود. این آبشار نود متری که از چندین تاج برخوردار است محوطه بزرگی را نیز شامل می شود. در پشت این آبشار یک آبشار دیگر نیز قرار دارد که به مراتب کوتاه تر و کوچک تر از هفت چشمه است. این آبشار، آبشار آدران نام دارد که شدت و سرعت آب آن نیز بسیار بیشتر از آبشار هفت چشمه است. رودخانه ارنگه و دره خنک و ییلاقی هفت چشمه نیز دیگر جاذبه های این منطقه می باشند.

- مقبره امامزاده حسین: این جاذبه گردشگری در درون بافت مسکونی روستای ارنگه واقع شده است. البته بیشتر از آنکه خود این مقبره محل توجه گردشگران باشد درخت چنار کهنسالی که در حیاط این امامزاده قرار دارد مورد توجه آنان است. گفته می شود که این چنار پیر قدیمی ترین درخت چنار ایران است.

- کاخ ناصری شهرستانک: این جاذبه گردشگری مشهور در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس قرار دارد. شهرستانک روستای ییلاقی مورد علاقه ناصرالدین شاه قاجار به شمار می آمده است. بنابراین این شاه قاجاری به معمارباشی معروف خود یعنی آقا محمد ابراهیم خان دستور می دهد که کاخی سلطنتی در نزدیکی این روستا، در منطقه خوش آب و هوای دره گله گیله بنا کند. اگرچه امروزه و در گذر سال ها بخش های زیادی از این بنای زیبا تخریب شده است اما هنوز هم گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

- روستای نسا: یکی دیگر از روستاهای توریستی جاده چالوس که می توان آن را بهشتی ترین آنها نیز نامید روستای نسا است. این روستا با باغ ها و کوچه باغ های خود شناخته می شود. عطر دل انگیز باغ های میوه نسا همواره در میان این کوچه باغ ها جاری است و استشمام این رایحه بهشتی گردشگران زیادی را راهی این روستا می کند. باغات نسا تولیدکننده یکی از مرغوب ترین سیب های ایران هستند. شغل اکثر اهالی این روستا باغداری است و درختان میوه وحشی نیز در حاشیه های روستا زیاد به چشم می خورند.

- باغ لاله های گچسر: این باغ که یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس است در فاصله شصت و پنج کیلومتری کرج و در دل روستای گچسر قرار دارد. این باغ را با نام باغ لاله های جاده چالوس نیز می شناسند. کنار هم قرار گرفتن طیف رنگارنگ و متنوعی از لاله های کوتاه و بلند و قرمز و نارنجی و زرد و سفید و... جلوه ای چشم نواز و دیدنی را به این باغ بخشیده است.

جاده چالوس چند کیلومتر است

غار یخ مراد

- غار یخ مراد: این غار نیز دیگر جاذبه گردشگری روستای گچسر است. غار یخ مراد در بلندی های روستا و در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا قرار دارد. این غار تشکیل شده از یک تالار سنگلاخی و دو تالار بزرگ دیگر است. در یخ مراد علاوه بر این سه یخچال زیرزمینی و هفت حلقه چاه نیز وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید