در این مطلب به این می پردازیم که چه دیدنی هایی در حدفاصل کرج و چالوس قرار دارند و همچنین فاصله کرج تا چالوس چند ساعت است.

فاصله کرج تا چالوس چند ساعت است

سلام نو-سرویس گردشگری: در بین محورهای مواصلاتی تهران به شمال جاده چالوس از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. این جاده که همواره پر ترافیک ترین و محبوب ترین جاده در میان این جاده ها بوده است نه تنها به عنوان یک مسیر بلکه خود به عنوان سوژه نهایی یک سفر مورد توجه گردشگران است. وقتی مسیر سفر شما از مقصد آن جذاب تر باشد قاعدتا عجله ای برای رسیدن به مقصد نخواهید داشت و ترجیح می دهید از خود مسیر نهایت لذت را ببرید. یکی از اولین سوالاتی که مسافران جاده چالوس در ذهن دارند این است که فاصله کرج تا چالوس چند ساعت است؟ سوال دوم این است که چه جاذبه های گردشگری و دیدنی هایی در این فاصله وجود دارند؟ در این مطلب سعی خواهیم کرد به هر دوی این سوال ها جواب بدهیم. از آبشارها، رودخانه ها و روستاهای زیبایی خواهیم گفت که در امتداد جاده چالوس انتظار شما را می کشند. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله کرج تا چالوس چند ساعت است.

فاصله کرج تا چالوس چند ساعت است؟

در پاسخ به این سوال که فاصله کرج تا چالوس چند ساعت است ابتدا باید متذکر شویم که منظور ما فاصله بین این دو شهر از طریق جاده چالوس یا همان جاده ٥٩ است. فاصله بین این دو شهر حدود صد و شصت کیلومتر است و طی نمودن این مسیر از طریق جاده چالوس و با فرض روان بودن ترافیک کمی بیش از سه ساعت زمان خواهد برد. اما همانطور که گفتیم بهتر است گازش را نگیرید و برای رسیدن به مقصد عجله نکنید. قدم به قدم این صد و شصت کیلومتر مملو از تماشایی ترین جاذبه های گردشگری است. در ادامه به معرفی شماری از این جاذبه ها و جاهای دیدنی خواهیم پرداخت.

فاصله کرج تا چالوس چند ساعت است

آبشار هفت چشمه

جاذبه ها و جاهای دیدنی جاده چالوس

- آبشار هریجان: این آبشار زیبا یکی از انبوه آبشارهایی است که در مسیر جاده چالوس قرار دارند. آبشار هریجان قطعه ای از بهشت است که به شکل معجزه گونه ای سرسبز است. آبشاری که از دل صخره ها می جوشد و پس از طی نمودن بیست متر ارتفاع به بیشه های سرسبز دامنه خود فرو می ریزد. توجه کنید که وقتی از زیبایی آبشار هریجان می گوییم منظورمان صرفا زیبایی خود آبشار نیست. بلکه بیش از آن محدوده اطراف آبشار است که می تواند هوش از سر آدمی برباید. رویش گل های وحشی در رنگ های مختلف نیز عاملی دیگر است که بر زیبایی های این ناحیه می افزاید. در نهایت حضور پرندگان مهاجر در فصل کوچ در محدوده این آبشار و مخلوط شدن صدای آواز آنها با صدای آبشار است که حجت را بر تمام گردشگران تمام می کند: هریجان بی شک یکی از دیدنی ترین آبشارهای ایران است.

- رودخانه شهرستانک: روستای شهرستانک روستایی در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس است که بیش از رودخانه خود به دلیل کاخ سلطنتی ناصرالدین شاه که در نزدیکی آن قرار دارد حائز شهرت است. اما گذشته از این کاخ که تفرجگاه تابستانی شاهان قاجار بوده است، مهمترین جاذبه های طبیعی شهرستانک عبارتند از چشمه گله گیله و رودخانه شهرستانک که از همین چشمه سرچشمه می گیرد. رودخانه ای که وجود درختان ستبر گردو و سیب و زردآلو و آلبالو در حاشیه آن منظره اش را تماشایی تر نیز کرده است.

- آبشار هفت چشمه: جاده چالوس جاده آبشارهاست. شماری از مهمترین جاذبه های گردشگری این جاده را آبشارها تشکیل می دهند. آبشار هفت چشمه در میان معروف ترین این آبشارها قرار دارد و مرتفع ترین آنها نیز هست. این آبشار نود متری نرسیده به روستای ارنگه و اندکی پس از گورستان تاریخی این روستا واقع شده است. جالب است که در فاصله اندکی با این آبشار یک آبشار دیگر به نام آبشار آدران نیز قرار دارد که به مراتب وحشی تر و خروشان تر از هفت چشمه است. رودخانه ارنگه و دره هفت چشمه نیز دیگر زیبایی های طبیعی در نزدیکی این آبشار هستند.

- روستای نسا: این یک جاذبه گردشگری نیست. بلکه خود بهشت است. نسا روستایی واقع در کیلومتر چهلم جاده چالوس است که کلیدواژه آن این است: رایحه بهشتی. این روستا انباشته از باغ های میوه است. شغل اکثر اهالی روستا باغداری است و سیب نسا نیز یکی از مرغوب ترین سیب های ایران است. با توجه به اینکه نسا در موقعیت دره ای واقع شده است منطقه ای به شدت بادخیز نیز می باشد. این دو ویژگی در کنار هم سبب شده اند تا خوش رایحه ترین بادهای ایران در روستای نسا در حال وزیدن باشند.

فاصله کرج تا چالوس چند ساعت است

غار یخ مراد

- غار یخ مراد: معرفی جاذبه های گردشگری جاده چالوس را با غار یخ مراد به پایان می بریم. غاری با قندیل های کریستالی دیدنی که در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا، در نزدیکی روستای گچسر در فاصله شصت و پنج کیلومتری شهر کرج واقع شده است. این غار متشکل از هفت حلقه چاه، سه یخچال زیرزمینی و سه تالار بزرگ است. تالار سنگلاخی و دخمه دوقلو جالب ترین دیدنی های موجود در غار یخ مراد محسوب می شوند. ویژگی منحصر بفرد این غار قندیل های استوانه ای آن هستند که به جای اینکه از سقف آویزان باشند از زمین سر بلند کرده اند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید