۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 55412306

فاصله گچسر تا مرزن آباد حدود هفتاد کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود یک ساعت طی شود.

فاصله گچسر تا مرزن آباد

سلام نو-سرویس گردشگری: روستاهای حاشیه جاده چالوس را می توان در زمره زیباترین روستاهای ایران به شمار آورد. روستاهایی سبز و خنک و ییلاقی که در میان هر کدام رودخانه ای زلال نیز در جریان است. روستاهایی که عطر باغ های میوه و رایحه دلنواز دشت های آویشن در میانشان جاری است و قدم زدن در کوچه باغ هایشان می تواند تجربه گشت و گذار در دل بهشت را برای انسان تداعی کند. گرچه هر کدام از روستاهای حاشیه جاده چالوس زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را دارند اما اگر قرار باشد به محبوب ترین و توریستی ترین این روستاها اشاره کنیم می توانیم نام هایی همچون روستای سپهسالار، روستای ارنگه، روستای شهرستانک و روستای گچسر را فهرست کنیم. در این مطلب قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری یکی از این روستاها یعنی روستای گچسر و همچنین فاصله گچسر تا مرزن آباد بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله گچسر تا مرزن آباد چقدر است؟

فاصله گچسر تا مرزن آباد حدود هفتاد کیلومتر است. روستای گچسر را می توان یکی از شمالی ترین روستاهای استان البرز دانست. این روستا یکی از پنجاه و شش روستایی است که در تقسیمات کشوری زیرمجموعه بخش آسارای استان البرز در نظر گرفته می شوند. بخش آسارا واقع در کوهپایه های البرز منطقه ای با بافت روستایی است که از سه دهستان نسا، آدران و آسارا تشکیل شده است. شمالی ترین و در عین حال کوچک ترین دهستان در میان این سه، دهستان نسا می باشد. این دهستان از هفده روستا من جمله روستای گچسر تشکیل شده است.

شما می توانید فاصله گچسر تا مرزن آباد را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود یک ساعت طی نمایید.

فاصله گچسر تا مرزن آباد

باغ لاله های گچسر

جاذبه ها و جاهای دیدنی گچسر

بسیاری از گردشگران در سفر به روستای گچسر تنها و تنها یک هدف را دنبال می کنند و آن بازدید از غار زیبای یخ مراد است. غار یخ مراد که در مرز مشترک سه روستای آزادبر، کهنه ده و گچسر واقع شده است یکی از غارهای یخی خاص و منحصر بفرد در ایران است. دلیل اصلی این خاص بودن به قندیل های این غار باز می گردد. اگرچه در غار یخ مراد نیز قندیل های یخی آویزان از سقف به چشم می خورند اما عمده قندیل های این غار از سقف آویزان نیستند. بلکه همچون ستون های کریستالی و استوانه ای از زمین سر بلند کرده اند. ستون هایی روشن و شفاف و زیبا به رنگ آبی آسمانی و نیلی.

غار یخ مراد نه تنها از حیث زیبایی های درون آن بلکه از نظر محیط بیرون غار نیز منطقه ای جذاب به شمار می رود. این غار در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا قرار گرفته است و محدوده اطراف آن از حیث خنکی و مطبوع بودن آب و هوا نیز می تواند برای گردشگران وسوسه کننده باشد. گرچه هوای درون غار حتی دلپذیرتر نیز هست. چرا که درجه حرارت درون و بیرون غار یخ مراد معمولا حدود ده درجه با هم اختلاف دارند. در درون این غار سه یخچال زیرزمینی، هفت حلقه چاه و سه تالار بزرگ قرار دارد که تالار زیبای سنگلاخی نیز یکی از آنهاست. دخمه دوقلو نیز از دیگر دیدنی های موجود در غار یخ مراد می باشد.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب روستای گچسر باغ لاله های این روستا است. این باغ که آن را با نام باغ لاله های جاده چالوس نیز می شناسند حقیقتا یکی از زیباترین و تماشایی ترین باغ های کل ایران است. هر سوی این باغ را که بنگرید فرشی از زیباترین لاله های ایرانی را با رنگ های نارنجی و زرد و قرمز و سفید و... مشاهده خواهید کرد. شبیه یک تابلوی نقاشی که به زیباترین شکل ممکن رنگ آمیزی شده است.

از دیگر جاذبه های گردشگری روستای گچسر چشمه وله را می توان نام برد. چشمه ای پرآب و خنک و گوارا که آب آن از خاصیت های درمانی نیز برخوردار می باشد و می تواند در درمان و بهبود بیماری سل و دیگر بیماری های مرتبط با مجاری تنفسی و همچنین بهبود بیماری روماتیسم مفید واقع شود.

فاصله گچسر تا مرزن آباد

دریاچه ولشت

جاذبه ها و جاهای دیدنی مرزن آباد

مهمترین جاذبه گردشگری مرزن آباد منطقه حفاظت شده چهارباغ می باشد. جنگل های چهارباغ یکی از بزرگترین مناطق جنگلی استان مازندران هستند. این جنگل ها با مساحتی بالغ بر نوزده هزار هکتار در کیلومتر نود جاده چالوس قرار گرفته اند. اصلی ترین جذابیت منطقه حفاظت شده چهارباغ گونه های جانوری متنوعی است که در این منطقه زندگی می کنند. از جمله این گونه های جانوری می توان به شوکا، مرال، پازن، خوک، گرگ، روباه، پلنگ، خرس و عقاب طلایی اشاره کرد.

دریاچه زیبای ولشت نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب در نزدیکی مرزن آباد است. این دریاچه که یکی از مکان های مورد علاقه برای دوچرخه سواران است با قرارگیری در کوهپایه قله علم کوه محدوده ای بسیار خوش آب و هوا را شامل می شود. دریاچه ولشت همچنین در میان علاقه مندان به ماهیگیری نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. از جمله آبزیانی که در این دریاچه زندگی می کنند می توان به اردک ماهی، شاه کولی، ماهی کولی، ماهی سفید، مارماهی، قورباغه و مار آبی اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید