فاصله ساری تا کرج از جاده چالوس حدود سیصد کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود چهار ساعت طی شود.

فاصله ساری تا کرج از جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: انتخاب جاده یکی از دغدغه های مسافرانی است که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور را دارند. در این زمینه معمولا فاکتورهایی نظیر جذابیت و زیبایی جاده مورد نظر، امنیت جاده، وضعیت ترافیک آن و مدت زمانی که طول می کشد تا مسافران به مقصد خود برسند از بیشترین درجه اهمیت برخوردار هستند. جاده چالوس اگرچه نسبت به دیگر مسیرهای منتهی به شهرهای شمالی ایران از امنیت کمتری برخوردار است و زمان بیشتری را نیز از مسافران می گیرد، اما زیبایی بی حد و حصر این جاده و انبوه جاذبه های گردشگری موجود در آن باعث شده است تا این جاده حتی پس از افتتاح اتوبان تهران شمال جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال حفظ نماید. در این مطلب قصد داریم به شماری از دیدنی های موجود در این جاده بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله ساری تا کرج از جاده چالوس چقدر است.

فاصله ساری تا کرج از جاده چالوس چقدر است؟

فاصله ساری تا کرج از جاده چالوس حدود سیصد کیلومتر است. البته که بیشتر ایین مسیر از گردنه هایی بسیار پر پیچ و خم تشکیل شده است و طی نمودن آن بیش از طی نمودن یک سیصد کیلومتر معمولی از شما زمان خواهد گرفت. گرچه مسیر کرج تا ساری را می توان از جاده های فیروزکوه و هراز نیز طی نمود اما زیبایی های جاده چالوس بسیاری از گردشگران را وسوسه می کند تا این مسیر را از طریق این جاده طی کنند. شما می توانید فاصله ساری تا کرج از جاده چالوس را در عرض کمی بیش از چهار ساعت طی نمایید.

فاصله ساری تا کرج از جاده چالوس

جاده چالوس

جاهای دیدنی جاده چالوس

- روستای سپهسالار: این روستا یکی از نخستین روستاهایی است که در مسیر جاده چالوس واقع شده اند. روستای سپهسالار در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس قرار دارد و فاصله تقریبی آن با سد کرج حدود پانزده کیلومتر می باشد. مهمترین جاذبه گردشگری این روستا آبشار معروف آن است. این آبشار با ارتفاع ده متر در میان دو صخره قرار گرفته است و محیط بسیار زیبا و خنکی را رقم زده است. مقبره امامزاده ابراهیم نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی روستای سپهسالار است که در نزدیکی این روستا و در درون یک غار قرار گرفته است.

- روستای ارنگه: یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جاده چالوس روستای معروف ارنگه است که در کیلومتر هجدهم این جاده واقع شده است. آبشار هفت چشمه با نود متر ارتفاع دیدنی ترین جاذبه این روستا و یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است. گورستان تاریخی ارنگه نیز با هزاران سال قدمت یکی دیگر از جاذبه های این روستا است. مقبره امامزاده و حسین و قدیمی ترین درخت چنار ایران که در حیاط این امامزاده قرار دارد، آبشار آدران، کوه پورا، دره هفت چشمه و رودخانه ارنگه از دیگر جاذبه های گردشگری این روستا می باشند.

- روستای شهرستانک: روستای شهرستانک خود مملو از جاذبه های گردشگری است. این روستا که در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس واقع شده است از محبوبیت بالایی نزد ناصرالدین شاه قاجار برخوردار بوده است. در نزدیکی این روستا یک کاخ سلطنتی قرار دارد که تفرجگاه تابستانی ناصرالدین شاه محسوب می شده است. این کاخ مهمترین جاذبه روستای شهرستانک است. چشمه گله گیله و رودخانه ای که از این چشمه سرچشمه می گیرد نیز مهمترین جاذبه های طبیعی روستا هستند. درخت سرو اورس کهنسال شهرستانک با بیش از دو هزار و هشتصد سال قدمت نیز یقینا ارزش دیدن خواهد داشت. بسیاری از گردشگران فصل پاییز را برای بازدید از شهرستانک انتخاب می کنند. این روستا در پاییز با طیف متنوعی از رنگ ها که بر برگ درختانش مشاهده می شود جلوه ای ویژه پیدا می کند.

فاصله ساری تا کرج از جاده چالوس

روستای شهرستانک

- روستای گچسر: از جمله دیگر جاذبه های گردشگری جاده چالوس روستای گچسر واقع در شصت و پنج کیلومتری شمال شرق کرج می باشد. این روستا را با باغ لاله های معروف آن می شناسند. این باغ با پهن کردن فرشی زیبا از لاله های زرد و نارنجی و قرمز و سفید و... بر گستره خود همواره پذیرای گردشگران پرشماری از اقصی نقاط ایران است. دیگر جاذبه گردشگری روستای گچسر غار یخ مراد است که در مرز این روستا و دو روستای آزادبر و کهنه ده قرار دارد. این غار در بر دارنده سه تالار بزرگ، سه یخچال زیرزمینی و هفت حلقه چاه است. غار یخ مراد در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا قرار دارد و محدوده اطراف آن نیز بسیار خنک و خوش آب و هواست.

- پیست اسکی دیزین: معرفی جاذبه های گردشگری جاده چالوس را با پیست اسکی دیزین به پایان می بریم. این مجموعه تفریحی معروف که در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری از شهر کرج قرار دارد طیف متنوعی از تفریحات زمستانی را برای گردشگران فراهم نموده است. دیزین دارای بیست و سه پیست اسکی و چهار تله کابین است. علاوه بر اینها در این مجموعه تفریحی دو تله سیژ و هفت تله اسکی بشقابی و چکشی نیز وجود دارد. پیست اسب سواری، پیست چمن، زمین تنیس و زمین والیبال نیز از جمله دیگر امکانات تفریحی دیزین هستند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید