۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 55412291

فاصله گچسر تا تونل کندوان حدود دوازده کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض پانزده دقیقه طی شود.

فاصله گچسر تا تونل کندوان

سلام نو-سرویس گردشگری: شاید اگر قرار باشد که نمادهای جاده چالوس را نام ببریم بیشتر ما در وهله نخست به یاد نام هایی همچون تنگه هزار چم و صد البته تونل کندوان بیفتیم. تونلی که در گذر سالیان نه تنها بدل به اصلی ترین نماد جاده چالوس شده است بلکه به عنوان مبدا و معیاری برای فاصله گذاری نیز توسط گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از ما موقعیت یابی جاذبه های گردشگری موجود در جاده چالوس را با استفاده از فاصله آن مکان با تونل کندوان تعیین می کنیم. قرارگیری این تونل دو کیلومتری در مرکز جاده چالوس این استفاده خاص از کندوان را منطقی تر نیز نموده است. تونل کندوان تونلی با قدمت بیش از هشتاد سال است که افتتاح آن به دوره رضاشاه باز می گردد.. این تونل که پهنای آن پنج و نیم متر است و درازای آن به بیش از هزار و هشتصد متر می رسد در فاصله نود کیلومتری جنوب شهر چالوس واقع شده است.

جاده چالوس که بی شک زیباترین جاده ایران و یکی از چهار جاده زیبای دنیا است قدم به قدم مملو از جاذبه های گردشگری است. از رودخانه چالوس گرفته تا آبشار هریجان. از دره هفت چشمه گرفته تا دشت آویشن خور. از آبشار سپهسالار گرفته تا کاخ ناصری شهرستانک. جاده چالوس گذشته از تمام این زیبایی ها و جاذبه های توریستی مأمنی برای شماری از زیباترین روستاهای ایران نیز هست. روستاهایی که هر کدام می توانند موضوع یک سفر جداگانه باشند. سفری به اعماق بهشت. در گذر از نسیم های خوش رایحه و سرسبزی دل انگیز اقلیم البرز. در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از این روستاها یعنی روستای گچسر و همچنین فاصله گچسر تا تونل کندوان بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله گچسر تا تونل کندوان چقدر است؟

فاصله گچسر تا تونل کندوان حدود دوازده کیلومتر است. روستای گچسر در حقیقت یکی از آخرین روستاهایی است که در زیر مجموعه استان البرز قرار می گیرند. با توجه به اینکه تونل کندوان به نوعی مرز بین استان البرز و استان مازندران است می توان گفت که گچسر یکی از نزدیک ترین روستاها به این تونل نیز می باشد. روستای گچسر یکی از هفده روستایی است که در درون دهستان نسا قرار دارند. بخش آسارای استان البرز که شمالی ترین منطقه این استان است از سه دهستان نسا، آدران و آسارا تشکیل شده است. بخش آسارا مجموعا پنجاه و شش روستا را در درون خود جای داده است که بسیاری از آنها از جمله روستاهای توریستی ایران به شمار می روند. روستای گچسر واقع در شصت و پنج کیلومتری شمال شرقی کرج نیز یکی از این روستاهاست.

شما می توانید فاصله گچسر تا تونل کندوان را با فرض روان بودن ترافیک در حدود پانزده دقیقه طی نمایید..

فاصله گچسر تا تونل کندوان

روستای زیبای گچسر

جاذبه ها و جاهای دیدنی گچسر

گل سرسبد جاذبه های گردشگری روستای گچسر غار مشهور یخ مراد است. اگرچه این غار در فاصله نزدیکی با دو روستای آزادبر و کهنه ده نیز قرار دارد اما تقریبا تمام گردشگران آن را با نام غار یخ مراد گچسر می شناسند. غاری با قدمتی بسیار کهن که شکل گیری آن به میلیون ها سال پیش و دوره سوم زمین شناسی باز می گردد. در درون غار یخ مراد سه یخچال زیرزمینی، سه تالار بزرگ و هفت حلقه چاه قرار گرفته است. در میان دیدنی های موجود در این غار دخمه دوقلو و تالار سنگلاخی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و در بازدید از این غار توصیه می کنیم هرگز تماشایشان را از دست ندهید. ویژگی منحصر بفرد غار یخ مراد قندیل های خاص آن هستند. قندیل هایی با ظاهری بسیار روشن و شفاف و به رنگ آبی آسمانی که در عین ناباوری از سقف آویزان نیستند. بلکه به شکل ستون های استوانه ای کریستالی از زمین سر بلند کرده اند.

گذشته از تمام زیبایی های موجود در درون غار یخ مراد محدوده بیرون این غار نیز می تواند هر گردشگری را وسوسه کند. غار یخ مراد در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا واقع شده است و منطقه ای بسیار خنک و کوهستانی به شمار می رود. سفر به ارتفاعات یخ مراد در فصل تابستان می تواند شما را با یکی از خوش آب و هوا ترین و دلپذیرترین مناطق شمال کشور روبرو سازد. هوای درون خود غار حتی مطبوع تر و خنک تر نیز هست. چرا که دمای درون و بیرون غار یخ مراد معمولا حدود ده درجه با یکدیگر اختلاف دارند.

از دیگر جاذبه های گردشگری روستای گچسر می توان باغ لاله های زیبا و تماشایی این روستا را نام برد. این باغ که با نام باغ لاله های جاده چالوس نیز شناخته می شود فرشی از زیباترین لاله های ایران را بر پهنه خود جاری کرده است. لاله هایی به رنگ های قرمز و سفید و نارنجی و... که در کنار هم زیبایی چشم نوازی را رقم زده اند.

فاصله گچسر تا تونل کندوان

باغ لاله های گچسر

چشمه وله نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستای گچسر است. چشمه ای خنک و گوارا که دارای خاصیت درمانی نیز می باشد. آب چشمه وله می تواند در درمان و بهبود بیماری روماتیسم و همچنین بهبود بیماری های مرتبط با مجاری تنفسی مفید واقع گردد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید