متاسفانه در یک حادثه دلخراش ۴ کارگر یک شرکت دارویی در قزوین جان باختند و دو نفر دیگر هم مصدوم شدند که یکی از آن ها سوختگی ۷۰ درصد دارد.

حادثه هولناک در قزوین / ۴ کارگر جان باختند!

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، علت حادثه مرگبار در یک شرکت دارویی در استان قزوین که منجر به مرگ ۴ کارگر شد انفجار گاز پروپان ناشی از سوراخ کردن ظروف اسپری‌های تتراسایکلین در مجاورت آتش اعلام شد.

یک منبع کارگری در ارتباط با جزئیات حادثه روز سه‌شنبه (۲۰دی) گفت: در روز حادثه مقداری از محصولات اسپری ارسالی برای مشتری حدود ۵۰۰ عدد به دلیل داشتن نشتی برگشت خورده بود و شش کارگر مشغول بازیابی و خالی کردن مایه درون ظروف با یک قطعه فلزی بوده‌اند تا گاز آنها تخلیه شود که ناگهان با حرارتی که از بخاری هیزمی که آنها برای گرم کردن محیط کار خود برپا کرده بودند، این ظروف یکی پس از دیگری منفجر شدند که در نتیجه آن شش نفر از کارگران به اسامی «محمد دهقان‌نژاد»، «جواد کریمی زند»، «رضا رستم‌خانی»، «نبی‌الله امینی»، «حسن زارعی» و «مصطفی معاریف غیاثوند» دچار حادثه شده و متأسفانه ۴ نفر در محل جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر دچار مصدومیت شدند. یکی از مصدومان دچار سوختگی حدود ۷۰ درصدی شده اما وضع جسمی نفر دوم بهتر است.

سیدجلیل حسینی معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز گفت: در سال‌جاری تعداد حوادث کار در استان ۱۱۲ مورد بوده که ۱۶ مورد آن به فوت منجر شده که البته این میزان نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

حسینی درباره لزوم به‌کارگیری مسئولان ایمنی کار در کارگاه‌ها گفت: در این حوزه ضعف آیین‌نامه داریم، چرا که ضرورت داشتن مسئول ایمنی در کارگاه‌ها لغو شده و درحال حاضر در این حوزه الزام قانونی وجود ندارد.

برای کارگاه‌ها و کارفرمایان متخلف ابلاغیه صادر می‌شود و درصورت‌ رفع نشدن نقص به مراجع قانونی معرفی می‌شوند. خانه کارگر استان قزوین نیز با ارسال پیامی، درگذشت چهار نفر از کارگران شهرک صنعتی البرز در حادثه انفجار را تسلیت گفت و از حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در استان نیز خواست تا برای برقراری مستمری و سایر خدمات بیمه‌ای نهایت همکاری و مساعدت را به عمل آورند و ضمن بررسی کامل و دقیق موضوع با مقصران برخورد شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید