رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، رسما اولین سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار این کشور در تل آویو تعیین کرد.

اولین سفیر جمهوری آذربایجان در تل آویو منصوب شد
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، امروز (چهارشنبه)، رسما «مختار محمد اوغلو محمدوف» را به عنوان اولین سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار این کشور در اراضی اشغالی تعیین کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان (آذرتاج)، علی‌اف مطابق با بند پانزدهم از ماده یکصدونهم قانون اساسی جمهوری‌ آذربایجان محمدوف را به عنوان سفیر باکو در تل‌آویو تعیین کرده است.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» پیش از این خبر داده بود که جمهوری آذربایجان «مختار ممدوف» معاون وزیر آموزش خود را به عنوان سفیر در تل آویو به مقامات این رژیم معرفی کرده است.

«مختار ممدوف» پیش از این مسئول پیشبرد طرح‌های مشترک با رژیم صهیونیستی در حوزه آموزش و فناوری بود. باکو و تل‌آویو از سال ۱۹۹۲ روابط خود را آغاز کرده‌اند و این اولین باری است که جمهوری آذربایجان توسعه روابط دو جانبه را در عالی‌ترین سطح یعنی تبادل سفرا انجام می‌دهد.

پارلمان جمهوری آذربایجان در ۲۷ آبان ماه با افتتاح سفارت در تل آویو موافقت و الهام علی‌اف نیز آن را تأیید کرد. «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از این تصمیم پارلمان باکو، گفته بود جمهوری آذربایجان «شریک مهم» این رژیم و یکی از بزرگترین مکان‌های استقرار یهودیان در کشورهای مسلمان است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید