رییس دیوان عالی کشور گفت: در دوره‌ای هستیم که به ظاهر برای زنان آزادی طلب می‌کنند، ولی در حقیقت زن در دنیای غرب برده و ابزاری بیش نیست.

رئیس دیوان عالی کشور: زن در دنیای غرب برده است /  زن گوهر گرانبهایی است که باید پوشیده باشد
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،رییس دیوان عالی کشور گفت: در دوره‌ای هستیم که به ظاهر برای زنان آزادی طلب می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن در دیوان عالی کشور برگزار شد، اظهار کرد: میلاد بابرکت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها که قرین با میلاد امام خمینی (ره) است را به همه حاضرین و همکاران گرامی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

مرتضوی مقدم در ادامه با اشاره به سوره کوثر و شأن نزول این سوره از قرآن تصریح کرد: پس از آن که پسران پیامبر صلوات الله علیه و آله به نام‌های قاسم و عبدالله دار فانی را وداع گفته و رحلت نمودند، دشمنان بسیار خوشحال شدند و در این میان عاص بن وائل (پدر عمروعاص) یکی از جاعلین پیامبر (ص) عنوان کرد که "او (پیامبر ص) «ابتر» است و دیگر نسل و ادامه‌ای ندارد.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: خداوند متعال، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به پیامبر اسلام عطا داشت و در کلام وحی بدان تصریح نمود که «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ» ما به تو کوثر را که سرمنشأ همه خیرات است، عطا کردیم.

وی تصریح کرد: خداوند متعال فاطمه زهرا سلام الله علیها را زمانی به پیامبر (ص) عطا فرمود که زن در آن جامعه هیچ جایگاه و مقامی نداشت، آن حضرت از چنان جایگاهی برخوردار بود که پدرش رسول خدا در مقابل پای ایشان از جایش بلند می شد و حضرت علی (ع) در مقام حضرت فاطمه می فرمایند: "فاطمه (ص) بهترین یار و کمک کار من در مسیر اطاعت الهی بود."

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گذشت صدها سال، مردم جایگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را گرامی می دارند، آن حضرت مادر همه ائمه طاهرین و حجتی برای همگان است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام ارزش بسیاری برای مقام والای زن قائل شده است؛ گفت: در دوره‌ای هستیم که به ظاهر برای زنان آزادی طلب می‌کنند ولی در حقیقت زن در دنیای غرب برده و ابزاری بیش نیست.

وی با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست و برای حفظ جایگاه واقعی و ارزش زنان است؛ تصریح کرد: زن گوهر گرانبهایی است که پوشیده بودنش، در همان حدودی که اسلام تعیین کرده، موجب کرامت و حفظ شخصیت و مقام بیشتر زنان می شود و آنها را از تعرض افراد فرومایه و فاقد اخلاق مصون می‌دارد.

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: اسلام اجازه نمی دهد زنان بازیچه افراد مریض و طماع شوند؛ این در حالی است که دنیای غرب با ظاهرسازی و حرف های فریبنده زنان را وسیله ای برای اهداف بیمار خود قرار داده است.

مرتضوی مقدم افزود: خداوند در قرآن می فرماید "انا خلقناکم من ذکر و انثی" شما را از مرد و زن آفریدیم؛ بنابراین زنان نیز می توانند هم شانه مردان به جایگاه علمی و موفقیت های بزرگ اجتماعی دست یابند، اسلام جایگاه زن را باعظمت و بهترین کمک کار مردان در زندگی خصوصی و اجتماعی و دستیابی به اهداف عالیه اسلام می داند.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان اظهار کرد: بانوان پرتلاشی در دیوان عالی کشور داریم و بنده به وجود چنین بانوانی در این مجموعه افتخار می کنم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید