سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس، از صدور ویزاکارت برای گردشگران خارجی با هدف جذب گردشگر خبر داد.

صدور ویزا کارت برای گردشگران خارجی ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، نماینده مردم تبریز در مجلس از صدور ویزا کارت برای گردشگران خارجی ایران خبر داد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شامگاه گذشته در نشست بررسی راهکارهای جذب گردشگر به استان آذربایجان‌شرقی با حضور مدیران و فعالین ملی و استانی صنعت گردشگری، گفت: خبر خوشی برای فعالان عرصه گردشگری و علاقمندان و گردشگران ایران داریم، به دنبال ایجاد ویزا کارت برای مسافران خارجی هستیم، اخیرا با یکی از بانک‌های داخلی و به کمک یکی از بانک‌های خارجی مذاکراتی انجام شده، مقدمات کار طی شده، برای اینکه گردشگران در جریان تحریم‌ها به مشکل برنخورند، با حمایت میراث فرهنگی و سازمان هواپیمایی کشور، به زود ویزا کارت صادر خواهد شد.

در ادامه این مراسم، احمد حمزه زاده؛ مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در تشریح برنامه های این حوزه گفت: در۶ ماه گذشته، با همکاری ارگانهای مختلف بالغ بر ۵۰ جشنواره برگزار شد، برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی در دستور کار توسعه گردشگری استان قرار گرفته، اولین تور آشناسازی مدیران تورهای گردشگری و آژانسهای مسافرتی با برنامه فعلی آغاز شده و به زودی تورهای آشناسازی کشورهای همسایه با جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی افزود: در این رابطه در بهمن ماه سال جاری تور گردشگری برای فعالان صنعت گردشگری ترکیه برگزار و سپس این تور برای فعالان کشورهای آذربایجان و ارمنستان اجرایی خواهد شد.

حمزه زاده، با تاکید بر توجه ویژه استاندار آذربایجان‌شرقی در رابطه با توسعه صنعت گردشگری استان گفت: به همین منظور سه محور اصلی در نظر گرفته شده است که یکی از این موارد راه‌انداری تورهای داخلی و خارجی آشناسازی با جاذبه های گردشگری استان است.

حمزه زاده هم چنین از برگزاری دوره های آموزش همگانی و تخصصی گردشگری، توسعه زیر ساخت های گردشگری استان و تدوین بسته های گردشگری خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: استان در حال حاضر بالغ بر ۷۸ هتل با ظرفیت ۱۳ هزار هتل دارد و نزدیک ۱۰۰ پروژه فعال با حجم سرمایه‌گذاری با حجم ۲۶ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید