امروزه با ظهور فضای مجازی، بحث خیانت از طریق چت در فضای مجازی بسیار چالش برانگیز است. متاسفانه برخی در مواجه با چنین مسئله ای جدایی و طلاق را انتخاب می کنند. برای برخی از مردان این سوال پیش می آید که آیا مهریه زن خیانتکار در فضای مجازی به او تعلق می گیرد؟ یا خیر؛ در این مطلب به طور کامل به این سوال پاسخ داده شده است.

مهریه زن خیانتکار در فضای مجازی به او تعلق می گیرد؟ + بهترین وکیل مهریه

به گزارش سلام نو، در خصوص حکم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی ، باید گفت که اگر خیانت زن به شوهر در فضای مجازی بصورت جرم رابطه نامشروع شده باشد ، زن به مجازات این جرم یعنی شلاق تا 99 ضربه محکوم می شود . نحوه شکایت از خیانت زن به شوهر در فضای مجازی از طریق طرح شکواییه در دفتر خدمات قضایی و رسیدگی به آن از طریق دادسرا و دادگاه کیفری است.

استفاده از فضای مجازی و شبکه های ارتباطی توسط افراد ، نیازمند رعایت کردن موازین قانونی می باشد و به عبارت دیگر ، مجازی بودن ارتباطات ، سبب مشروع شدن برخی اعمال نخواهد بود . به عنوان نمونه ، اگر زنی متاهل اقدام به برقراری رابطه با نامحرم در فضای مجازی نماید ، ممکن است به مجازات جرم رابطه نامشروع محکوم شود؛ لذا تفاوتی ندارد که خیانت زن به شوهر در فضای مجازی بوده و یا در فضای حقیقی انجام شده باشد .

متاسفانه در سال های اخیر با توجه به گسترش فضاهای ارتباطی ، موارد خیانت زن به شوهر در فضای مجازی بیشتر شده است و لذا باید به این موضوع پرداخت که حکم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی چیست ؟ علاوه بر این ، پاسخ به این سوال نیز ضرورت دارد که نحوه شکایت از خیانت زن در فضای مجازی و نحوه رسیدگی به جرم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی به چه صورت است ؟

برای پاسخ دادن به این سوالات ، در ادامه این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم که جرم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی چیست ، حکم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی چیست ، نحوه شکایت از خیانت زن به شوهر در فضای مجازی و نحوه رسیدگی به مهریه زن خیانتکار به شوهر در فضای مجازی به چه صورت است .

مهریه زن خیانتکار در فضای مجازی به او تعلق می گیرد؟ + بهترین وکیل مهریه

مهریه زن خیانتکار برای رابطه در فضای مجازی

مهریه زن خیانتکار در راستای ایجاد ارتباط نامشروع با جنس مخالف در  فضای مجازی،  موضوع پر بحث دیگری است که قصد داریم در این بخش به آن بپردازیم.

در این فضا، رعایت اخلاق و حد و حدود شرعی فوق العاده حائز اهمیت است. یعنی اگر زن شوهرداری در فضای مجازی با جنس مخالف ارتباط برقرار کند؛ به صرف اینکه فضا مجازی و حریم شخصی می باشد؛  دلیل بر مشروعیت رابطه نیست و جرم خیانت محسوب می شود.

جرم خیانت زن در فضای مجازی از سوی مرد قابل پیگیری است. در صورت اثبات خیانت، زن محکوم به 99 ضربه شلاق می شود. نکته قابل توجه در رابطه با خیانت زن در فضای مجازی، تعلق گرفتن مهریه زن خیانتکار به او است. پس شوهر باید مهریه او را پرداخت نماید.

بیشتر بخوانید: قوانین جدید مهریه با بالا رفتن قیمت سکه + بهترین وکیل مهریه

جرم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی

خیانت ، به معنای بی وفایی و نقض عهد و پیمانی که زن و شوهر موقع عقد نکاح با یکدیگر منعقد نموده اند . فارغ از اینکه خیانت کردن به همسر به لحاظ اخلاقی ، عملی قبیح و نادرست می باشد ، به لحاظ شرعی و همچنین قانونی ، ضمانت های اجرایی مهمی برای آن پیش بینی شده است تا حتی الامکان ، حرمت و اعتبار و پایداری روابط خانوادگی و زناشویی حفظ شود .

موضوع مهمی که در مورد خیانت خانوادگی وجود دارد ، آن است که خیانت می تواند از طرف مرد و یا زن انجام شود که این موضوع ، سبب شده تا هر یک از زوجین اعم از زن و مرد بخواهند از راه های حقوقی در مواجهه با خیانت همسر اطلاع یافته و در صورت لزوم ، اقدام به پیگیری خیانت از طرف همسر نمایند .

خیانت زن به شوهر نیز به صورت های مختلفی ممکن است انجام شده باشد ؛ گاهی خیانت زن به شوهر به صورت مکالمه و گفت و گو در فضای حقیقی با مرد نامحرم است ، گاهی خیانت زن به شوهر به صورت مراوده و دوستی و رفت و آمد با مرد دیگری است و گاهی هم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی شکل می گیرد و به صورت چت کردن و یا تماس های تصویری و صوتی انجام می شود .

بیشتر بخوانید:آیا به زن خیانتکار نفقه تعلق می گیرد؟

برخی تصور می کنند که مجازی بودن رابطه با نامحرم ، مجوز هر گونه صحبت و گفت و گو و ابراز علاقه ای میان زن و مرد را به آنها می دهد و چون بر این فضا به صورت مناسبی نظارت نشده و تا حد زیادی جزو حریم خصوصی آنها تلقی می شود ، می توانند هر رفتاری را در این فضا انجام داده و تجربیات عاطفی و جنسی با اشخاصی غیر از همسر خود را در فضای مجازی تجربه نمایند .

در حالی که این موضوع صحیح نمی باشد ؛ لذا رابطه با نامحرم در فضای مجازی ، گفت و گوهای عاشقانه ، برقراری سکس چت یا سایر تجربیات جنسی در این فضا توسط زن متاهل و حتی مجرد ، ممنوع بوده و مصداق بارزی از خیانت به شوهر قلمداد می شود و تفاوتی ندارد که اینگونه روابط ، در فضای حقیقی هم تکرار شوند یا خیر .

لذا به صرف برقراری روابط غیر شرعی و غیر اخلاقی در فضای مجازی ، می توان حکم خیانت زن به شوهر را بر آن رابطه بار نمود و طبق آنچه که در قسمت های بعد اشاره می شود ، خیانت به همسر در فضای مجازی ، نوعی جرم است و مجازات مخصوصی دارد . حتی جرم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی ، به دلیل متاهل بودن زن ، مجازات سنگین تری را نیز در پی خواهد داشت که در ادامه به بررسی حکم و مجازات این جرم خواهیم پرداخت .

مهریه زن خیانتکار در فضای مجازی به او تعلق می گیرد؟ + بهترین وکیل مهریه

دلایل اصلی خیانت زنان

• ترس از خیانت شوهر

زنانی که اضطراب و نگرانی زیاد از خیانت همسرشان دارند و می ترسند که نکنه او را از دست بدهند برای کاهش این احساسات منفی خودشان به فرد دیگری روی می اوردند. ترس زیاد انان از خیانت بدون این که دلیل موجهی داشته باشند . باعث میشود به فرد دیگری غیراز همسر خود پناه ببرد.

• جلب توجه

به عقیده برخی روان شناسان زنانی که زندگی عادی و یکنواخت دارند؛ مدام کارهای خانه را انجام میدهند و از بچه ها مراقبت می کنند اما ارزش کارهایشان به چشم نمی آید و مورد احترام قرار نمی گیرند دنبال رابطه یا فرد دیگری می گردند تا بلکه دیده شوند و مورد محبت و نوازش قرار بگیرند.

• مشترک نبودن اهداف با همسر

اگر زنی احساس کند هیج گونه نقطه مشترکی با همسر خود ندارد و هریک راه جداگانه ای دارند. منجر به سردی زندگی زناشویی و به انتها رسیدن آن میشود . در این مواقع زن به دنبال فرد مشابه افکار و باور های خودش می گردد تا اورا بفهمد.

• زندگی سرد و یکنواخت

طبق تحقیقات انجام شده زنانی که زندگی زناشویی شان سرد و یکنواخت شده برای ایجاد تنوع و انگیزه بیش تر برای خودشان رو به روابط زناشویی می آورند. کسانی که برای مدت طولانی باهم زندگی می کنند بعدازمدتی احساس می کنند ان هیجان روزهای اول زندگی را ندارند. و گاهی زوجینی که اصلا باهم دعوا نداشته اند به سمت دعوا و خیانت کشیده میشوند.

مهریه زن خیانتکار در فضای مجازی به او تعلق می گیرد؟ + بهترین وکیل مهریه

مهریه زن خیانت کار

مهریه در ابتدای ازدواج به واسطه عقد نکاح به زن تعلق می‌گیرد و زن در هر زمانی حق مطالبه مهریه خود را دارد و مرد ملزم به پرداخت آن است. بنابراین حتی در ازدواجی که زن به شوهر خود خیانت کرده، زن حق دریافت مهریه را دارد.
 هنگامی که عقد ازدواج میان زوجین صورت گرفته باشد، زن مالک مهریه شده و حق مهریه به او تعلق خواهد گرفت.

از این‌رو چنانچه حتی زن خیانت کرده باشد و رابطه نامشروع داشته باشد، مرد درخصوص این مسئله می ‌تواند از همسر خویش شکایت کیفری کند. ولی حق مهریه زن خیانتکار همچنان سر جای خود خواهد بود و در صورتی‌ که زن مهریه‌ خود را مطالبه نماید، زوج وظیفه خواهد داشت که مهریه را پرداخت نماید.

از این‌رو برقراری رابطه نامشروع و خیانت زن موجب از میان رفتن حق مهریه زن نمی‌ شود؛ زیرا حق مهریه جهت زوجه در هنگام عقد ازدواج واقع گردیده است و در همان زمان زوج مکلف به پرداخت آن شده است.

با این حال چنانچه زوج متوجه خیانت همسر خویش گردد و بخواهد از زوجه شکایت کند، زوجین می‌ توانند با طلاق توافقی شرط کنند که اگر مرد از شکایت خود نسبت به زن خیانتکار صرف نظر کند، زوجه نیز مهریه خویش را به‌ صورت تمام و کمال به مرد بذل کند.

در صورتی‌ که عقد دو نفر پیش از این که با یکدیگر رابطه زناشویی داشته باشند، به دلیل خیانت زوجه به شوهر و یا داشتن رابطه نامشروع با فرد دیگری منجر به طلاق گردد، حق مهریه زوجه نصف مهریه تعیین شده خواهد بود. چراکه بر اساس قانون، مهریه زوجه در دوران عقد نصف می ‌باشد.

لازم به ذکر است که به علت نداشتن رابطه زناشویی حق مهریه زوجه در این رابطه نصف می‌ گردد و هیچ دلیل دیگری حتی خیانت زن به مرد، تاثیری در کم کردن میزان مهریه تعیین شده نخواهد داشت.

متاسفانه در حال حاضر عده‌ای از مردان از ترفندهای ندادن مهریه بهره می‌ برند و مهریه زن‌ها را پرداخت نمی‌کنند. به‌ عنوان مثال عده‌ای حسابی به نام زوجه خود باز می ‌کنند و با واریز پول‌ به حساب آن‌ها ادعا می ‌کنند که به این صورت مهریه را پرداخت کرده‌اند.

آیا می‌شود با وجود خیانت زن مهریه را پرداخت نکرد؟

پرداخت مهریه مرتبط با خیانت زن نیست و باید پرداخت شود؛ اما راهکارهایی برای عدم پرداخت آن نیز وجود دارد. بنابراین پرداخت مهریه زن خیانتکار در حالت کلی امکان دارد مگر در شرایط خاص.

نحوه شکایت خیانت زن به شوهر در فضای مجازی

به طور کلی برای شکایت از جرم و خیانت زن به شوهر در فضای مجازی باید ابتدا شکواییه ای مطرح کنید. برای تنظیم شکواییه خیانت زن به شوهر در فضای مجازی شوهر میتواند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند.و ان به دادگاه ارجاع شود.با این حال به یاد داشته باشید برای شکایت از زن به دلیل خیانت در فضای مجازی باید اسناد و مدارکی را که در دسترس دارد به شکایت خود ضمیمه نمایند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید