گاهی اوقات زوجه در زمان مطالبه مهریه، به دارایی زوج دسترسی ندارد. زوج نیز از پرداخت مهریه به عنوان بدهی خودداری می کند. در این زمان، زن می تواند درخواست ممنوع الخروجی مرد را ارائه دهد. در این مطلب به بررسی نحوه ممنوع الخروج کردن مرد برای مهریه پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

نحوه ممنوع الخروج کردن مرد برای مهریه + بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی

به گزارش سلام نو، در این مقاله میخواهیم راجب ممنوع الخروجی بابت مهریه مرد صحبت کنیم که چگونه می شود که زوج را بخاطر مهریه ممنوع الخروج کرد و چقدر زمان میبره این کار و با کمک وکیل چقدر زمان میبره؟

ممنوع الخروج بابت مهریه یک زوجی که بدهی دارد راهی است که او را برای پرداخت بدهی مورد فشار می شود قرار داد. زوجه با دارا بودن سند رسمی ازدواج می تواند از طریق اداره ثبت اسناد مطالبه مهریه نماید. در این فرم او بایست به دفتر ازدواجی که پیوند در ثبت شده مرجعه نماید و تقاضای اصدار اجرائیه کند. پس ازصدور اجراییه به اداره ثبت اسناد مراجعه می‌کند از آنجا می توان اموال زوج را توقیف و هم او را ممنوع الخروج کرد.

قانون جدید ممنوع الخروجی مهریه

با توجه به قانون ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه از دو طریق امکان پذیر است:

به استناد ماده ۲۳ قانون محکومیت های مالی دردعاوی حقوقی از جمله مطالبه مهریه ،پس از صدور رای محکومیت مهریه و نپرداختن مهریه و یا تقسیط نشدن مهریه توسط زوج ،محکوم له (زوجه) می تواند از دادگاه صادر کننده رای تقاضای صدور قرار ممنوع الخروج کردن زوج (شوهر) را کند.

دادگاه تکلیف به پذیرش آن دارد مگر اینکه مهریه پرداخت شود یا اعسار زوج برای پرداخت مهریه پذیرفته شود.

همچنین اگر شوهر (محکوم علیه) تامینی مناسب به تشخیص دادگاه بسپارد، رفع ممنوع الخروجی صادر می شود.

نحوه ممنوع الخروج کردن مرد برای مهریه + بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی

ممنوع الخروج کردن زوج بابت مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت

میدانیم که زوجه با داشتن سند رسمی مهریه میتواند از طریق اجرای اداره ثبت اسناد نیز مطالبه مهریه کند.

در این صورت او بایستی به دفتر ازدواجی که در شناسنامه و عقد نامه قید شده و نکاح را ثبت کرده مراجعه نماید و تقاضای صدور اجرائیه کند پس از صدور اجرائیه به اداره اجرای ثبت اسناد مراجعه می شود که آنجا هم میتوان اموال زوج را توقیف کرد و هم او را ممنوع الخروج کرد.

رفع ممنوع الخروجی مهریه

رویه اداره اجرای ثبت تهران اینگونه است که اگر حکم اعسار زوج از پرداخت مهریه صادر شده باشد و زوج پیش پرداخت مشخص شده در حکم و کمی از اقساط را پرداخته باشد با تقاضای مرد،ممنوع الخروجی او را رفع می کند.

بعضی از خانم ها (زوجه) ممکن است مقداری از مهریه را از دادگاه مطالبه کرده و مقداری دیگر را طریق اداره اجرای ثبت درخواست داده باشد.در این موارد می بایستی برای آن قسمت از مهریه که از طریق ثبت اقدام شده دادخواست تقسیط مهریه مستقل تقدیم دادگاه کرد. البته در مواردی دیده شده که تقسیط مهریه مطالبه شده از طریق دادگاه هم در رفع ممنوع الخروج کردن زوج در اداره ثبت نیز موثر بوده است.

با عنایت رویه فعلی اداره اجرای ثبت تهران،رفع ممنوع الخروجی پس از تقسیط مهریه با درخواست زوج یا وکیل او صادر میشود.

بنابراین حکم اعسار در رفع ممنوع الخروجی موثر است. آنچه اهمیت دارد نیم عشر دولتی است که معضلی است در اداره ثبت. برای رفع ممنوع الخروجی بایستی نیم عشر دولتی پرداخت شود که گاهی اوقات کم هم نیست. البته راهکارهای قانونی باتوجه به شرایط پرداختی زوج، برای کم کردن آن در صورت همکاری کارشناس حقوقی اداره ثبت و ریاست محترم اجرای ثبت وجود دارد. ولی در نهایت نیم عشر مشخص شده و نهایی بایستی پرداخت شود تا زوج بتواند از کشور خارج شود.

نحوه ممنوع الخروج کردن مرد برای مهریه + بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی

استعلام ممنوع الخروجی مهریه

متاسفانه مشکل اینجاست که در اغلب موارد زوج (شوهر) نمی داند که ممنوع الخروج است که قبل از آن تدابیری بیاندیشد.تصور بفرمایید که مردی بلیط سفر خارج از کشور را تهیه کرده و در هنگام خروج از کشور در فرودگاه تازه می فهمد که ممنوع الخروج است؟ چه بسا که کار ضروری داشته باشد و یا مقیم خارج باشد

نشانی زوج مندرج در عقدنامه بسیار مهم است بهتر است اگر نشانی خود را تغییر داده اید به دفتر ازدواجی که عقد نکاح را ثبت کرده مراجعه کنید و تغییر آدرس را اعلام کنید.

نمونه فرم درخواست ممنوع الخروجی محکوم علیه

درصورتی که پرونده در مرحله اجراء باشد می توان تقاضای ممنوع الخروجی بدهکار را نمود ، برای این منظور می توان از نمونه لایحه درخواست ممنوع الخروجی محکوم علیه که در زیر آورده شده استفاده نمود :

بسمه تعالی

ریاست محترم اجرای احکام

با سلام و تقدیم احترام ، اینجانب ------------ در خصوص پرونده کلاسه اجرایی شماره -----------  به استحضار می رساند ، نظر به اینکه برگ اجرائیه به محکوم علیه آقای ------------ ابلاغ شده و تا کنون از پرداخت محکوم به ، خودداری نموده لذا تقاضای ممنوع الخروجی محکوم علیه را دارم .

                                                                                                                        با احترام مجدد

                                                                                                                             امضاء 

 بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی کیست ؟

ممنوع الخروج شدن می تواند اولین نتیجه قانونی و حقوقی هر عملی در کشور باشد. به موجب یک شکایت یا برگشتن خوردن چک یا مواردی که خلاف قانون است شخصی ممنوع الخروج می شود و نمیتواند کشور را ترک کند. در حقیقت مجازات برخی اعمال و رفتار ها در ایران ، ممنوع الخروج شدن است. گاهی ممکن است با وجود رفع مشکل نیز این ممنوعیت از بین نرود و افراد مجبور به اتخاذ وکیل رفع ممنوع الخروجی می شوند.

در حقیقت وکیل رفع ممنوع الخروجی همان کسی است که می تواند با طی کردن مراحل قانونی این حکم را برای شما از بین ببرد و امکان خارج شدن شما را از کشور میسر می کند. باید در نظر داشته باشید که دریافت این حکم در سریع ترین زمان ممکن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و به همین علت به یک وکیل خوب در این زمینه نیاز خواهید داشت.

نحوه ممنوع الخروج کردن مرد برای مهریه + بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی

وکیل رفع ممنوع الخروجی چگونه عمل می کند ؟

ممنوعیت خروج از کشور به علتی انجام می شود. با رفع علت ، میتواند این ممنوعیت را لغو کرد. شما از طریق استعلام ممنوع الخروجی می توانید به علت آن پی ببرید. اگر رفع این علت از توان شما خارج بود میتوانید از طریق وکیل مربوطه یا وکیل رفع ممنوع الخروجی اقدام به حل مشکلتان کنید.

بیشتر بخوانید:
قوانین طلاق توافقی که از آن بی خبری + بهترین وکیل خانواده

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید