پیش بینی بورس بر این سوال استوار است که بازار سرمایه می‌تواند در پایان دی‌ماه برنده بازارها باشد.

پیش بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱/ بورس سرخپوش خواهد شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس ۲۱ هزار و ۲۸۴ واحد بالا رفت تا در ارتفاع یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۹۰ واحدی قرار گیرد. به این ترتیب شاخص کل توانسته است در روندی پرشتاب، طی چهار روز کاری هفته جاری خود را برای ورود به کانال ۱.۷ میلیون واحدی آماده کند. اما آیا نماگر بازار در این حمله موفق خواهد بود یا وارد فاز اصلاح خواهد شد؟

امروز شاخص هم وزن بازار هم رشد هفت هزار و ۲۳۶ واحدی را تجربه کرد و با صعود ۱.۴۶ واحدی توانست از مرز نیم میلیون واحد عبور کند و در ارتفاع ۵۰۳ هزار و ۶۳۷ واحدی بایستد. نکته بااهمیت دیگر درباره روند امروز بازار، حفظ کانال ۱۰ هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات خرد بوده است.

ارزش معاملات

ارزش کل معاملات بورس امروز به ۱۰ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان رسید. در همین حال فرابورس هم شاهد معاملاتی به ارزش چهار هزار و ۶۳۸ میلیارد تومان بود.

اما نکته بااهمیت معاملات امروز، ارزش معاملات خرد بود که بالای سطح ۱۰ هزار میلیارد تومانی حفظ شد و به رقم ۱۰ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان رسید.

ورود و خروج پول حقیقی

امروز بازار سهام باز هم شاهد ورود پول حقیقی بود به نحوی که بیش از ۱۵۹ میلیارد تومان وارد بازار شد. در مقابل همچنین بیش از ۴۲۹ میلیارد تومان نیز از صندوق‌های بادرآمد ثابت خارج شد که امیدواری برای ورود سرمایه‌گذاران به بازار سهام را افزایش می‌دهد.

در همین حال امروز خودرویی‌ها دوباره شاهد ورود پول حقیقی بودند. استخراج کانه‌های فلزی نیز از دیگر گروه‌های پرطرفدار بودند و ورود پول حقیقی را تجربه کردند.

با اجرای سیاست‌های رونق اقتصادی در چین و افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، گروه‌های کامودیتی‌محور مجددا مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته‌اند.

پیش بینی بورس فردا

اگرچه بازار امروز یکپارچه سبز نبود اما همین روند نشان می‌دهد معامله‌گران با رویکرد منطقی‌تری به خرید و فروش می‌پردازند و دچار هیجان نشده‌اند. در همین حال به نظر می‌رسد شاخص کل در حال آماده شدن برای حمله به مرز کانال ۱.۷ میلیون واحدی است.

کارشناسان بازار عنوان می‌کنند که بازار سرمایه می‌تواند در پایان دی‌ماه برنده بازارها باشد. در همین حال بررسی پارامترهای مختلف اثرگذار بر بورس از جمله وضعیت شرکت‌ها و چشم‌انداز تورمی نشان می‌دهد بازار همچنان جای رشد دارد.

اما آیا معامله‌گران به این سیگنال‌ها اعتماد می‌کنند یا به سنت اغلب هفته‌ها، آخرین روز معاملاتی هفته،

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید