سفر به چالوس در هر زمان از سال دوست‌داشتنی است از این رو با ما همراه باشید تا درباره چند جای دیدنی و تفریحی چالوس بیشتر بدانیم.

چند جای دیدنی و تفریحی چالوس

سلام نو _ سرویس گردشگری: اکثر افراد، جهت ریلکس کردن بعد از یک هفته کاری شدید یا بیرون رفتن با فردی که دوستش دارند، به طی کردن مسیر جاده چالوس فکر می‌کنند؛ مسیر آشنایی که می‌توانند خاطرات خوشی بسازند و آب و هوایی عوض کنند. جالب است بدانید، همین مسیر چالوس خودش پر از جاذبه‌های دیدنی است که بسیاری از ما تنها از جاده، گذری رد شدیم و به این مکان‌ها توجهی نکردیم.

جاهای دیدنی در چالوس

جاده چالوس

جاده‌ ۵۹ معروف به جاده چالوس در سال ۱۳۱۲ به بهره‌برداری رسید و به مرور به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی چالوس شناخته شد. با ساخت سد امیرکبیر این جاده توجه افراد بیشتری را به خود جلب کرد. این سد علاوه بر دو چندان کردن زیبایی این جاده مقدمات تبدیل جاده‌ چالوس را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری فراهم کرد. در جایجای این مسیر ۱۶۰ کیلومتری مناظری محصورکننده و چشم‌نواز در انتظار شما است. برای ساخت این جاده که در واقع قطر رشته کوه البرز را می‌پیماید، تونل‌ها و پل‌های بسیار طولانی ساخته شده است.

چند جای دیدنی و تفریحی چالوس

از آنجایی که تمامی ساخت‌وسازها مربوط به دوره رضا پهلوی است، این جاده را یکی از ناامن ترین جاده‌های ایران می‌دانند. امکانات کم آن زمان باعث شد تمامی تونل‌ها و پل‌ها با سختی بسیار زیاد و دستمزد قابل توجهی برای کارگران ساخته شود. این جاده بعد از ساخت مورد انتقاد شدید مهندسان اروپایی قرار گرفت. با توجه به خطراتی چون رانش زمین، زلزله، خطر بهمن و ریزش کوه ترافیک‌های ۱۵۰ کیلومتری گواه وفادارای مسافرانی است که برای دیدن زیبایی‌های تکرار نشدنی این جاده هر چیزی را به جان‌ می‌خرند.

مرداب هسل

مرداب هسل از جاذبه های گردشگری مازندران است که برای دسترسی به آن، باید ‍۱۰ کیلومتر مانده به شهر چالوس بعد از پلیس راه، اولین فرعی خاکی را پیش بگیرید که جاده‌ای جنگلی است و به‌سمت روستای سینوا می‌رود. در این مسیر، بعد از عبور از پل رودخانه (یعنی مسافتی حدود ۳۰۰ متر)، به یک دوراهی می‌رسید که باید مسیر سمت راست را انتخاب کنید تا به مرداب رویایی هسل برسید.

چند جای دیدنی و تفریحی چالوس

بعد از رسیدن به نزدیکی مرداب هسل باید خودروی خود را پارک کنید و بقیه مسیر را با یک پیاده‌روی سبک در حدود ۴۵ دقیقه در دل جنگل ادامه دهید. اگر اهل پیاده‌روی نیستید یا برایتان سخت است، می‌توانید با خودروهای آفرود، وانت و نیسان مردم محلی‌ منطقه این راه را تا پای مرداب طی کنید. با توجه به دشوار نبودن مسیر پیاده‌روی، پیشنهاد می‌کنیم که قدم‌زدن در جنگل و تماشای زیبایی‌ها و لذت بردن از هوای روح‌انگیز آن را از دست ندهید.

دریاچه سد دریوک

دریاچه سد دریوک با آبی شیرین، حدود یک هکتار وسعت دارد و روبروی دره ولی‌آباد هزارچم، در دامنه کوه دال کمر قرار گرفته است. عمق دریاچه حدود پنج متر برآورد می‌شود و پیرامون آن را مراتع و مرغزارها احاطه کرده‌اند. این دریاچه مامن و زیستگاه پرندگان بومی و وحشی است و در ماه‌های زمستان نیز پرندگان مهاجری مانند غاز و مرغابی در اطراف آن مشاهده می‌شود. اقلیم مناسب، فضای طبیعی و دلنشین و چشم‌اندازهای بدیع، جلوه تفرجگاهی جذابی به این منطقه بخشیده‌اند و آن را در ردیف جاهای دیدنی چالوس قرار داده‌اند. وجود راه‌های دسترسی، محوطه‌های اتراق، مرغزارهای وسیع و پرندگان گوناگون از دیگر قابلیت‌های گردشگری دریاچه سد دریوک به ‌شمار می‌روند.

چند جای دیدنی و تفریحی چالوس

جنگل‌های چهار باغ مرزن آباد

جنگل‌های چهار باغ مرزن آباد که با نام منطقه حفاظت ‌شده چهار باغ نیز شناخته می‌شود، از جاهای دیدنی چالوس در استان مازندران است و در حوالی منطقه سیاه بیشه، در کیلومتر ۹۰ محور کرج ـ چالوس قرار دارد. منطقه جنگلی چهار باغ با مساحتی بالغ بر ۱۹ هزار هکتار که شامل اکوسیستمی جنگلی کوهستانی و رودخانه‌ای و در برگیرنده روستاهای زیادی از جمله دلیر، ایلت، مچر، نوکرس، واسپول، دزماکوی، کیجان، انگورن، چهار باغ، پولاد کوه و است. همچنین دارای گون‌های جانوری از جمله پازن (کل و بز)، خرس، پلنگ، مرال، شوکا، روباه، گرگ، خوک، کب دری، کبک معمولی، عقاب طلایی، است و از نظر زیست محیطی از اهمیت فراوانی برخوردار است. در این منطقه ۲ محیط‌بان وظیفه حفاظت و حراست از مواهب طبیعی و محیط زیست را عهده‌دار هستند.

جاهای تفریحی چالوس زیبا

پارک جنگلی فین

پارک جنگلی فین به‌دلیل موقعیت قرارگیری، هرساله به‌خصوص در تابستان، سیزده به‌در و دیگر روزهای تعطیل پذیرای مسافران بسیار است. این پارک از نظر فیزیوگرافی و توپوگرافی جزئی از آبخیز رودخانه چالوس محسوب می‌شود و عرصه‌ای جنگلی در حاشیه رودخانه چالوس است. رودخانه چالوس با عبور از کنار آن، ویژگی خاص و جالبی به پارک می‌بخشد.

چند جای دیدنی و تفریحی چالوس

پارک جنگلی فین دارای امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران است. سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافه و رستوران، آلاچیق، مکان‌های برپایی چادر، فروشگاه، نیمکت و محل بازی کودکان برخی از امکانات این مجموعه هستند. همچنین در پارک آنتن‌دهی موبایل مناسب است و به اینترنت دسترسی دارید.

ساحل رادیو دریا

ساحل رادیو دریا یکی از سواحل زیبا و جاذبه های گردشگری چالوس به ‌شمار می‌رود و در میان اهالی شهر و گردشگران شهرت زیادی دارد. این ساحل محبوب دارای انواع امکانات از قبیل آلاچیق، رستوران، پارک جنگلی، پارک بازی کودکان، فروشگاه‌های مختلف ، منطقه شنای آقایان و بانوان، هتل آپارتمان و... است.

تفرجگاه ساحلی نمک‌ آبرود

تفرجگاه ساحلی نمک‌ آبرود از جاذبه های گردشگری چالوس در نمک‌ آبرود است. دو طرح شنای مخصوص آقایان و خانم‌ها با ۴۰ چتر (سایبان) در هر کدام، بوفه، دوش آب، سرویس‌های بهداشتی، اسکله قایق‌رانی، چایخانه سنتی، آلاچیق جهت اقامت مسافرین، رستوران، سوییت‌های کوچک و مرداب ماهیگیری از جمله امکاناتی هستند که می‌توانید در این تفرجگاه لوکس بیابید.

چند جای دیدنی و تفریحی چالوس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید