براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، «جواد روحی» یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشات نوشهر به اعدام محکوم شد.

«جواد روحی» به اعدام محکوم شد / حکم صادره قابل فرجام‌خواهی است؟

به گزارش سلام نو، خبرگزاری صداوسیما نوشت: جواد روحی به اتهام افساد فی الارض در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است.

براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، اتهامات متهم دایر است بر: افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تاسیسات مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور، ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش زدن قرآن کریم و توهین به مقدسات امارات و قرائن موجود در پرونده، اعترافات صریح متهم و گزارش ضابطین حاکی از آن است که این متهم در ساماندهی اغتشاشات حضور داشته و به عنوان لیدر در جمعیت اغتشاشگران ایفای نقش می‌کرده است.

اتهام افساد فی الارض و صدور حکم اولیه اعدام

حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در همین راستا از برگزاری جلسات دادگاه واخذ دفاعیات متهم و وکیل وی خبر داد و گفت: جواد روحی به اتهام افساد فی الارض در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است.

متهم در مرحله دادسرا و دادگاه وکیل معرفی نکرد

رئیس کل دادگستری استان مازندران بیان کرد: برای جواد روحی به دلیل عدم معرفی وکیل در مرحله دادسرا و دادگاه، وکیل تسخیری انتخاب شد که این وکیل در دادگاه دفاعیات کاملی از موکلش انجام داد. متهم جواد روحی در مرحله تجدید نظرخواهی وکیل تعیینی به دادگاه معرفی کرده است.

حکم اعدام جواد روحی قابل فرجام‌خواهی است

وی بیان کرد: متهم جواد روحی به اتهام افساد فی الارض و محاربه به اعدام محکوم شده است؛ اما این رای قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    1 0
    اقا من کاری به نظام وسیاست ندارم ولی توهین به صاحت مقدس کتاب خدا حقش اعدام هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید