۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 55411888

یزد قدمتی دیرینه دارد و سفر به آن خارق‌العاده خواهد بود اگر بدانیم هتل های سنتی یزد کجاست تا در آن اقامت داشته باشیم.

هتل های سنتی یزد کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: سفر به یزد با جلوه‌ و زیبایی ایران باستان، یکی از اولین کارهای مهمی است که هر مسافر برای سفر به این شهر انجام می‌دهد. دومین شهر تاریخی جهان با معماری خاص خشتی و مملو از بادگیرهای مرتفع؛ اقامت در این شهر را تبدیل به رویای هر گردشگر ایرانی و خارجی می‌کند. اما روح یزد، تنها در تاریخ و جاذبه‌های زیبای این شهر خلاصه نمی‌شود بلکه این مردم مهربان و صبور یزد هستند که سفر به آن را دلچسب می‌کنند.

دو هتل سنتی و محبوب

هتل سنتی رز

هتل سنتی رز یکی از هتل های ۳ ستاره و تاریخی شهر خشتی یزد است. این هتل در واقع خانه‌ای قدیمی است که حدود ۲۵۰ سال پیش در دوران قاجار توسط آقایی به نام «شیخ مهدی عرب» بنا شده است. از آنجایی که خانواده این آقا با لقب «تهرانی‌ها» شناخته می‌شدند، این خانه نیز به نام «خانه تهرانی‌ها» معروف شد. مانند دیگر خانه‌های تاریخی یزد در ساخت این بنا از خشت و گل استفاده شده است.

هتل های سنتی یزد کجاست؟

هتل دارای ۱۱ باب فضای اقامتی با گنجایش ۳۵ تخت است. با ورود به این بنا، حس می‌کنید که وارد خانه‌ای قدیمی و دنج شده‌اید. حیاط سرسبز و باصفا با حوض بزرگ در وسط آن و تخت‌هایی که در حیاط چیده شده‌اند، فضایی صمیمی ایجاد کرده و شما را یاد خانه‌های فیلم‌های قدیمی می‌اندازد. رستوران در فضای باز هتل که انواع غذاهای سنتی و ایرانی خوش‌طعم را سرو می‌کند، از دیگر جذابیت‌های این هتل به شمار می‌رود. این هتل در جایی از شهر واقع شده که دسترسی شما را به بافت سنتی و تاریخی شهر و اماکن دیدنی و تفریحی آن آسان‌تر می‌کند. هتل سنتی رز همچنین فاصله اندکی با فرودگاه شهید صدوقی و ایستگاه راه‌آهن یزد دارد و همین طور در چند قدمی مسجد جامع کبیر یزد قرار گرفته است.

امکانات هتل: اینترنت و کافی‌نت، خدمات پزشکی، تاکسی سرویس، تنیس روی میز، شطرنج، بیلیارد، جکوزی و سونا، فضای سبز زیبا، رستوران و کافی شاپ.

آدرس: یزد، میدان شهیدبهشتی، ابتدای خیابان امام، انتهای کوچه فرهنگ

هتل سنتی مهر

هتل سنتی مهر هتلی سه ستاره با معماری سنتی ولی امکانات مدرن و تجهیزات پیشرفته در بافت تاریخی شهر یزد قرار گرفته است.

هتل های سنتی یزد کجاست؟

این هتل حدود ۲۰۰ سال پیش در دوران قاجار در اختیار خانواده تاجری به نام «زرگر یزدی» بوده و با همین عنوان معروف بوده است. هتل سنتی مهر دارای ۲۳ باب فضای اقامتی با امکانات مطلوب و مناسب است.

به‌محض ورود به این هتل و دیدن حوض زیبا در وسط حیاط، شیشه‌های رنگین، بادگیرهای بلند،‌درب‌های چوبی، اتاق سه دری و پنج دری،‌ هشتی تالار بزرگ و نارنجستان احساس می‌کنید در زمان سفر کرده‌اید. رستوران و کافی‌شاپ هتل در پشت‌بام دیدنی هتل که مشرف به بافت تاریخی یزد است و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی خوش‌طعم را سرو می‌کند، اوقات فراموش‌نشدنی را برای میهمانان این هتل می‌سازد. همچنین بنای این هتل در لیست میراث فرهنگی ایران به ثبت رسیده است. از امتیازات دیگر این هتل می‌توان به نزدیکی به میدان تاریخی امیرچخماق، موزه آب، زندان اسکندر، خیابان قیام و مراکز بزرگ خرید نظیر زرگرها، بازراخان،‌ بازار پنجعلی و بازار شاهزاده افضل اشاره کرد.

امکانات هتل: لابی، کافی‌شاپ، خدمات خانه‌داری، رستوران، خدمات آژانس مسافرتی، فروشگاه، کافی‌نت، سالن بیلیارد، غرفه صنایع دستی، خدمات پزشکی، فضای سبز، تاکسی سرویس، پارکینگ.

آدرس: یزد، خیابان قیام، کوچه لب‌خندق

هتل های سنتی یزد کجاست؟

هتل‌های سنتی و زیبا یزد

هتل فاضلی یزد

هتل فاضلی یزد ، هتلی سنتی و ۳ ستاره در بافت تاریخی یزد می باشد که نزدیک به ۸۰۰ متر وسعت دارد. این هتل، از نظر قدمت به ۲ دوره تاریخی صفویه و قاجاریه می رسد. خانه فاضلی یزد در سال ۱۳۹۲ بازسازی و در سال ۱۳۹۵ به عنوان هتل افتتاح گردید. هتل فاضلی یزد ، خانه ای ۳ طبقه با در و پنجره های قرینه روبروی هم و ۲ بادگیر کوچک و بزرگ در پشت بام است که نظاره نمای زیبای مسجد جامع یزد و بافت تاریخی شهر یزد را به همراه دارد و اصالت و قدمت خانه را یادآوری می کند. صفای طبیعت هتل فاضلی یزد را یک حوض آبی با باغچه های گل سرخ و صورتی در وسط عمارت تامین می کند که روح و زندگی را به این خانه بخشیده است.

رزرو هتل فاضلی یزد با ۱۶ اتاق ۴۴ تخته سنتی و مدرن به منزله بازدید راحت از جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی یزد همچون خانه لاریها ، مسجد جامع یزد ، بازارهای سنتی یزد ، زندان اسکندر ، موزه مارهای سمی ، موزه سکه حیدرزاده و ... می باشد.

هتل های سنتی یزد کجاست؟

آدرس: یزد ، یزد خیابان مسجد جامع - میدان وقت الساعت

هتل کهن کاشانه یزد

هتل کهن کاشانه یزد ، هتل سنتی ۲ ستاره با سبک معماری گذشتگان در قلب بافت تاریخی یزد می باشد که منزل شخصی آقای تسلیم بوده و پس از مرمت در سال ۱۳۸۳ با کاربری هتل سنتی افتتاح شده است. رزرو هتل لوکس کهن کاشانه یزد به منزله اقامت در یکی از ۱۶ اتاق ۴۵ تخته و تماشای جاذبه های دیدنی آن نظیر پایاب قنات و پشت بامی مشرف به منظره زیبای بادگیرهای شهر کویری یزد می باشد. حوض این خانه هم پیرو سبک معماری خانه های کویر، عمق کمی دارد تا گستردگی و سطح آب را افزایش داده و موجب کاهش خطر سقوط و خفگی خردسالان شود، این است یکی از ریزه کاری های شکوه معماری گذشتگان باهوش ما.

هتل کهن کاشانه یزد یک هتل سنتی نزدیک به اماکن تاریخی یزد همچون خانه لاری ها ، بقعه دوازده امام ، موزه سکه و مردم شناسی یزد ، زندان اسکندر و مسجد جامع یزد می باشد.

هتل های سنتی یزد کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید