یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان، کاخ هشت بهشت است که از زیبایی چشم نواز و خیره کننده‌ای برخوردار است که سالانه با گردشگران زیادی مواجه می‌باشد.

یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان که همواره با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبین مواجه است، کاخ هشت بهشت می‌باشد. همانطور که می‌دانید شهر اصفهان از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که هرکدام از آنها طرفداران خاص خود را در بر دارند. این شهر از مکان‌های تاریخی، باستانی، جاذبه‌های تفریحی، گردشگری، طبیعت بکر، موزه‌ها و ... برخوردار می‌باشد. هر کدام از این مکان‌ها با در برداشتن خصوصیات ویژه، مکان ایده آلی برای تفریح و گردشگری به شمار می‌روند. اگر بخواهیم به ذکر هر کدام از جاذبه‌های گردشگری در اصفهان بپردازیم، قطعا ساعت‌ها زمان نیاز خواهیم داشت.

این شهر به سبب برخورداری از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد به عنوان یکی از شهرهای پربازدید و توریستی شناخته شده است. وسعت این شهر به اندازه‌ای نیست که لقب نصف جهان را در بر بگیرد. این لقب به سبب برخورداری از جاذبه‌های وسیع و گسترده گردشگری، به اصفهان داده شده است. اما اگر بخواهیم به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین آنها اشاره کنیم، می‌توان از کاخ هشت بهشت یاد کرد. این کاخ با در برداشتن بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد به عنوان بهترین جاذبه‌ی گردشگری در اصفهان شناخته شده است.

کاخ هشت بهشت یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان:

همانطور که ذکر شد، یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان که بسیار پرطرفدار نیز می‌باشد، کاخ هشت بهشت است. این کاخ از جمله کاخ‌هایی به شمار می‌رود که در دوران صفویه بنا شده است. شکوه معماری و تزیین هنرمندانه‌ی آن، تحسین و تعجب بسیاری از توریست‌ها را به همراه داشته است. این کاخ از جهات گوناگون به عنوان یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کاخ‌ها، در کشور ما شناخته شده است.

حال می‌توان به بسیاری از خصوصیات و ویژگی‌های متمایز کننده این کاخ اشاره نمود که هر کدام از آنها دربردارنده‌ی سخنان بسیاری هستند. این کاخ در سال ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. اگر می‌خواهید از این کاخ بیشتر بدانید، با ما همراه شوید:

از معماری کاخ هشت بهشت بیشتر بدانید:

اگر بخواهیم به یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان که در بردارنده‌ی قدمت بسیار زیادی است، اشاره کنیم، می‌توان از کاخ هشت بهشت یاد کرد. این کاخ در سال ۱۰۸۰ هجری قمری تاسیس شده است. این کاخ از بناهای منحصر بفرد در دوران صفوی است که به عنوان بهترین کاخ نشیمن شاهان، شناخته شده بود. از خصوصیات معماری در این بنا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این کاخ از ۳۰ متر طول برخوردار است. عرض این کاخ برابر با ۳۵.۲۶ متر می‌باشد. این کاخ توسط دو پله از سطح زمین جدا می‌شود که جذابیت آن را بیش از پیش نموده است.
  • از دیگر خصوصیات معماری در این مکان گردشگری در اصفهان، می‌توان به ایوان خارق العاده‌ی آن اشاره نمود. این بنا از یک ایوان جذاب با دو ستون چوبی بسیار بلند برخوردار است. این ایوان از طریق ورودی‌های جذابی به سرسرای مرکزی راه پیدا می‌کند.
  • در طاق این سرسرا می‌توانید شاهد یک نورگیر خارق العاده‌ی گنبدی شکل با هشت پنجره‌ی چوبی باشید.
  • از جذاب‌ترین قسمت معماری در این بنا، می‌توان به حوض هشت ضلعی آن با ابعاد ۳۰.۳ * ۸۰.۲ متر اشاره نمود. این حوض دارای فواره نیز هست که زیبایی آن را دو چندان نموده است.

هر آنچه باید درمورد کاخ هشت بهشت اصفهان بدانید

معماری کاخ هشت بهشت

تزیینات یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان (کاخ هشت بهشت):

از دیگر خصوصیات کاخ هشت بهشت (یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان) می‌توان به تزیینات منحصر بفرد آن اشاره نمود. در این کاخ می‌توان شاهد بسیاری از تزیینات منحصر بفرد بود که هر کدام از جذابیت تکرار نشدنی برخوردار هستند. از خصوصیات این تزیینات منحصر بفرد، می‌توان به:

  • تابلوهای نقاشی خیره کننده (در این کاخ می‌توان شاهد دو نقاشی خیره کننده از فتحعلی شاه بود.)
  • نقاشی‌های دیواری جذاب که با طلاکاری جذابیت آنها دو چندان شده است.
  • آینه کاری و شیشه کاری‌های خیره کننده و منحصر بفرد
  • مرمرهای زیبای تبریزی
  • گچ‌بری‌های تکرار نشدنی و حیرت انگیز
  • رواق‌های چشم نواز
  • حوض‌ها و بخاری‌های دیواری بی‌نظیر
  • موزاییک کاری بر روی سقف‌های کاه

در تمامی قسمت‌های این کاخ چشم نواز و خیره کننده، می‌توان شاهد یک هماهنگی تکرار نشدنی و حیرت انگیز بود. در اطراف و قسمت‌های بیرونی این کاخ، می‌توان شاهد استفاده از سنگ‌های سخت بود. یکی از معماری‌های خارق العاده در این مکان، وجود آبنماهای منحصر بفرد (به عرض ۸ و طول ۵۰ متر) است. بسیاری از این آبنماها دارای فواره‌های بی‌نظیر و چشم نوازی هستند.

یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان

جذابیت کاخ هشت بهشت اصفهان

راهنمایی برای بازدید از کاخ هشت بهشت:

آیا می‌دانید بهترین زمان برای بازدید از این مکان گردشگری در اصفهان چه موقع است؟ برای اینکه بتوانید یک سفر فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید، از یک برنامه ریزی دقیق استفاده کنید. در یک برنامه ریزی اصولی، می‌توان شاهد اهمیت زمانبندی برای سفر و گردشگری بود. چه بسا در برخی از زمان‌ها، تعطیلی این مکان‌ها می‌توانند تاثیر مخربی بر روی گردشگری شما داشته باشند.

بنابراین با کسب اطلاعات کامل و دقیق در این زمینه، می‌توانید از این مکان گردشگری در اصفهان، بازدید کنید. توجه داشته باشید که برای بازدید از این مکان، حتما باید بلیط تهیه کنید. هزینه بلیط برای گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی متفاوت است. هزینه بلیط برای گردشگران داخلی ۵۰۰۰ تومان و برای گردشگران خارجی ۲۰۰۰۰ تومان است.

این مکان یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان است که برای بازدید از آن می‌توانید همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر، اقدام کنید. این مکان در برخی از روزهای سال، با تعطیلی مواجه خواهد بود. برای دسترسی به این کاخ، می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند:

  1. مترو (با رسیدن به ایستگاه امام حسین و پیاده روی به میزان ۵۰۰ متر، می‌توانید شاهد این کاخ باشید.)
  2. اتوبوس (در ایستگاه باغ گلدسته از اتوبوس خارج شده و پس از طی کردن ۱۰۰ متر، می‌توانید شاهد کاخ هشت بهشت باشید.)

اگر خودروی شخصی را برای این سفر انتخاب کرده‌اید نیز، می‌توانید از خیابان گلدسته برای رسیدن به این کاخ، استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید