۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 55411862

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه، اعلام کرد که ما با کی یف در جنگ نیستیم و مردم اوکراین باید متوجه باشند که غرب می خواهد از آن ها سواستفاده کند.

 مسکو با کی‌یف در جنگ نیست!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد، روسیه با اوکراین در جنگ نیست بلکه مواجهه اصلی با غرب است که سعی دارد از اوکراینی‌ها برای تقابل با روسیه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای با وب‌سایت "aif.ru" گفت: رویدادها در اوکراین یک درگیری میان مسکو و کی‌یف نیستند. در واقع این اول از همه رویارویی نظامی ناتو و سپس آمریکا و انگلیس با روسیه است. مستشاران ناتو از ترس یک درگیری مستقیم، اوکراینی‌ها را به سمت مرگ حتمی سوق می‌دهند.

وی افزود: "روسیه از این عملیات نظامی ویژه برای آزاد کردن مناطق خود از اشغال استفاده می‌کند و باید به آزمایش خونین غرب برای نابودی برادران اوکراینی پایان داد."

پاتروشف: ما با اوکراین در جنگ نیستیم

پاتروشف تصریح کرد: ما با اوکراین در جنگ نیستیم چرا که نمی‌توانیم بی‌دلیل و به طور پیش فرض نسبت به مردم عادی اوکراین نفرت داشته باشیم. سنت‌های اوکراینی مشابه سنت‌های روسی است، درست همانطور که میراث روسیه از فرهنگ اوکراین جدایی ناپذیر است.

این مقام با اشاره به پیوتر استولیپین، یکی از نخست وزیران امپراتوری روسیه در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی که بر سیاست اسکان مجدد نظارت داشت، گفت: زبان اوکراینی یکی از زبان‌های رسمی در کریمه است. مراکز فرهنگی اوکراینی، آهنگ‌های محلی اوکراینی و گروه‌های رقص سنتی همچنان در بسیاری از شهرها وجود دارند. به خاطر تعداد زیاد مهاجران از زمان استولیپین، تعداد قابل توجهی از مردم در جنوب خاور دور فرهنگ اوکراین را متعلق به خود می‌دانند.

پاتروشف در ادامه گفت: هر چه زودتر مردم اوکراین متوجه شوند که غرب از آنها برای راه انداختن جنگ علیه روسیه استفاده می‌کند، جان تعداد بیشتری از آنها نجات خواهد یافت. بسیاری از مردم مدت‌هاست که متوجه این موضوع شده‌اند اما از ترس اقدامات تلافی‌جویانه، جرات بیان آن را به طور علنی ندارند. برنامه‌های غرب این طور نیست که جان یکی را نجات دهد، در حالی که گزندی به غنای خود و جاه‌طلبی‌های دیگر وارد شود. با این حال، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و سایر اروپایی‌ها اغلب این توهم را ایجاد می‌کنند که در حال محافظت از تمدن در برابر بربرها و بیگانگان هستند.

دبیرکل شورای امنیت روسیه تصریح کرد: تمام این داستان با اوکراین توسط واشنگتن مهندسی شده تا راه‌های ایجاد تفرقه و اختلاف میان مردمی که یکی هستند را تمرین کند.

وی افزود: میلیون‌ها تن از صحبت کردن به زبان روسی، زبان مادری‌شان منع شده‌، و مجبور به فراموش کردن ریشه‌های خود می‌شوند. غرب برای خدمت به جاه‌طلبی‌های خود عملا مردم اوکراین را از بین می‌برد، نسل جوان و نیرومند را به سمت مرگ در میدان جنگ سوق می‌دهد و باقی مردم را به فقر می‌کشاند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید