فولاد هرمزگان همواره حساسیت و توجهی ویژه به پاسخگویی اجتماعی و حفظ ثبات زیست‌بوم سازمان در حال و آینده دارند و همواره در تلاش است تا این دیدگاه را ترویج و فرهنگ‌سازی کند. روزآمد کردن سطح زندگی مردم و دستیابی به تصویری مثبت از موقعیت این شهر به شهری پیشرفته و جهانی برای زندگی و توسعه هدفی است که شرکت فولاد هرمزگان برای خود تصویر کرده و نسبت به مسئولیت‌های خود در این راستا پایبند است.

ورزش؛یکی از مسئولیت‌های اجتماعی کلیدی شرکت فولاد هرمزگان

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان؛ از سوی دیگر امروزه ورزش و تفریحات سالم در بیشتر کشورهای جهان به‌مثابه یک صنعت مهم و عامل اثرگذار در رشد اقتصادی و پویایی جوامع مورد توجه بوده و در کنار آن یکی از مهم‌ترین شاخه‌های اقتصادی و سرمایه پایه سلامت نیز به شمار می‌رود. توسعه و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی نیز نقش مهمی در ارتقاء انگیزه و نشاط و بالا بردن امید به زندگی در میان جوانان دارد و تاثیر این مهم در سال‌های اخیر در همه کشورهای جهان به خصوص ایران قابل مشاهده است. شرکت فولاد هرمزگان با اذعان به اهمیت ورزش در سلامت جامعه این مهم را یکی از اساسی‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی خود دانسته و در طی سال‌های اخیر سعی در ارائه حمایت‌ها و خدمات ویژه در این راستا کرده است. به مناسبت یازدهمین سالگرد افتتاح شرکت گفت‌وگویی با محمد کارگران، مدیر امور ورزش فولاد هرمزگان انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

فعالیت‌های ورزشی شرکت فولاد هرمزگان را چگونه تبیین می‌کنید؟

فولاد هرمزگان در عرصه ورزش در دو حیطه ورزش کارگری و همگانی و همچنین ورزش حرفه‌ای و قهرمانی فعالیت دارد. در بحث ورزش‌ همگانی زیرمجموعه‌ای که به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنیم پرسنل فولاد هرمزگان و خانواده‌های آنان هستند که مجموعه حدود ۵ هزار نفر می‌شوند و از خدمات باشگاهی ورزشی در سطح شهر بندرعباس استفاده می‌کنند. در حوزه کارگری هم ردیفی از فعالیت‌ها اعم از برگزاری مسابقات ورزشی و جشنواره‌ها و اعزام تیم‌های کارگری به مسابقات کارگری در سطح کشور را داریم. در خصوص ورزش قهرمانی هم حدود ۳۰ تیم را برای رسیدن به قهرمانی پشتیبانی و نظارت می‌کنیم که بتوانند در سطح مسابقات کشوری و لیگ‌های مختلف حضور موثر داشته باشند. فولاد هرمزگان ورزش را یکی از مسئولیت‌های اجتماعی کلیدی خود تعریف کرده و همواره در تلاش است بهترین خدمات را در این حوزه به کارگران و کارمندان شرکت ارائه داده و با حمایت از ورزش قهرمانی استان شور و نشاز و امید اجتماعی را در جامعه تقویت کند.

راهبرد فولاد هرمزگان در حوزه ورزش چیست؟ به این معنا که تمرکز شما بیشتر بر حوزه ورزش همگانی است یا ورزش قهرمانی؟

ما در هر دو شاخه کار می‌کنیم و برای هر بخش یک قسمت مجزا داریم. در حوزه همگانی ارتقاء سلامت کارکنان مد نظر ماست. در این راستا این دغدغه را داریم که با بستن قراردادها و تسهیل فرایندها، پرسنل و خانواده‌هایشان به بهترین شکل ممکن از خدمات و امکانات ورزشی که در سطح شهر اارئه می‌شود استفاده کاملی کنند. شاخص‌های مدنظرمان را در هر گروه پایش می‌کنیم و برای این منظور مرکز تندرسی را از سطح کارخانه به سطح شهر انتقال داده‌ایم تا پرسنل و خانواده‌هایشان را تحت پوشش قرار دهیم. سنجش پرسنل، ناهنجاری‌ها، پیشگیری از آسیب‌ها و بیماری‌ها در حوزه کاری همگانی ما قرار می‌گیرد. در حوزه قهرمانی هم راهبردمان این است که به ورزش استان هرمزگان کمک کنیم تا کم‌کم شکل حرفه‌ای‌اش را بدست آورد. می‌خواهیم به صورت پله‌پله گام برداریم تا برای منابع انسانی در حوزه ورزش و تأمین تجهیزات و امکانات ورزشی به مرور زمان به حد مطلوبی برسیم.

فولاد هرمزگان در چه ورزش‌هایی سرمایه‌گذاری کرده و چه تیم‌هایی دارد؟

در سه رشته اصلی فوتبال و فوتبال ساحلی و فوتسال فولاد هرمزگان در تمام رده‌ها تیم دارد. در فوتبال ۱۰ تیم در رده پایه داریم و تیم بزرگسالان در لیگ دسته دو بازی می‌کند و مجموعا می‌شود ۱۱ تیم. در فوتسال تیم نونهالان، نوجوانان و جوانان داریم که در لیگ برتر کشور حضور دارند. در فوتبال ساحلی هم سه تیم نوجوانان و جوانان و امیدها را داریم و همچنین تیم بزرگسالان که امسال به لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور صعود کرده است. والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و بسکتبال هم در لیگ برتر حضور دارند.

سخن آخر؟

تشکر می‌کنم از مدیرعامل محترم جناب آقای معروفخانی که در این مدت حمایت‌های ویژه‌ای از ورزش‌های کارگری و قهرمانی داشتند و به نوعی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی برای استان قدم برداشتند. معاونت منابع انسانی هم همکاری و حمایت ویژه‌ای در این زمینه با ما داشتند و همچنین همه واحدهای مدیریت فولاد هرمزگان حمایت خود را از امر ورزش نشان داده‌اند. از هولدینگ فولاد مبارکه و باشگاه سپاهان هم تشکر ویژه‌ای دارم که همکاری‌های خوبی با مجموعه فولاد هرمزگان در امر ورزش دارند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید