یکی از عوارض سیگار بر روی پوست به صورت ایجاد لکه‌های پوستی در قسمت‌های مختلف بدن خود را نشان می‌دهد. این مشکل بیشتر بر روی بازوها و سینه دیده می‌شود.

بلایی که دود سیگار بر سر پوست می آورد

به گزراش سلام نو به نقل از بهداشت نیوز، یکی از عوارض سیگار بر روی پوست به صورت ایجاد لکه‌های پوستی در قسمت‌های مختلف بدن خود را نشان می‌دهد. این مشکل بیشتر بر روی بازوها و سینه دیده می‌شود.

اولین نتیجه و اثر سیگار بر روی پوست صورت، ایجاد چین و چروک‌های عمودی در اطراف دهان است. اگرچه با افزایش سن فرار از این چین و چروک‌ها ممکن نیست. اما سیگار باعث به جلو افتادن آن‌ها می‌شود. چین و چروک‌های پنجه کلاغی که در اطراف چشم پدیدار می‌شوند، متداول‌تر هستند. این چروک‌ها برای افراد سیگاری زودتر از سایر افرادی ایجاد می‌شوند.

آسیب به کلاژن و الاستین عامل اصلی پیری زودرس پوست است. اولین تاثیر سیگار روی پوست هم با این نشانه ظاهر می‌شود. مصرف دخانیات باعث انقباض عروق می‌شود. در نتیجه مانع از رسیدن جریان خون و اکسیژن کافی به سلول‌های پوست می‌شود. همین عامل پیری زودرس را به دنبال دارد.

دخانیات چه بلایی سر پوست می آورد؟

پوست صورت باید نرم و لطیف باشد. همینطور پوست دستان شما هم باید به همین صورت دیده شوند. یکی از عوارض سیگار بر روی پوست به صورت ایجاد لکه‌های پوستی در قسمت‌های مختلف بدن خود را نشان می‌دهد. این مشکل بیشتر بر روی بازوها و سینه دیده می‌شود. همچنین به دلیل سیگار کشیدن خاصیت ارتجاعی پوست هم کم کم از بین می‌رود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید