سردار رادان در مراسم معارفه فرماندهی کل انتظامی کشور و تکریم سردار «اشتری» فرمانده پیشین فراجا اظهار داشت: عهد می بندم که آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندانی کنم.

سردار رادان: آسایشم را فدای ملت می کنم

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، متن سخنرانی سردار احمدرضا رادان را در زیر بخوانید؛

متن سخنرانی سردار سرتیپ احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در آیین معارفه

بسم الله الرّحمن الرّحیم

پس از حمد و سپاسِ بی کرانِ خدایِ تبارک و تعالی‌، سلام و صلواتِ خویش را تقدیم پیامبر اعظم و خاندان شریف او می نمایم؛ خصوصاً به محضر مبارک ولی الله الاعظم، امام عصر ارواحنا فداه. سلام و رحمتِ الهی بر امام راحل و شهیدان. سلام و درود بر رهبر فرزانه و بر یکایک شما عزیزان که از سر لطف به این محفل عظیم قدم رنجه فرموده اید. خدمت سردار ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح، سردار ریاست محترم دفتر فرمانده معظم کل قوا، وزیر محترم کشور، فرماندهان محترم کل ارتش و سپاه و همه بزرگواران حاضر خوشامد عرض می کنم. ای کاش مجالی بود تا نام شریف هر یک از شما را زینت بخش جلسه می ساختم، اما به دلیل تنگی وقت و ناتوانی از ادای حق همگان، اجازه می خواهم به همین اندازه بسنده نمایم.

از فرماندهی معظم کل قوا که با حُسنِ اعتمادشان سربازِ خویش را شایسته بر دوش کشیدن بارِ گرانِ فرماندهیِ فراجا دیدند، صمیمانه سپاسگزارم و از خدایِ عالمِ قادرِ مهربان فروتنانه درخواست می کنم مرا در این آزمون دشوار موفق و سرافراز فرماید.

همه می دانیم که فراجا چه سازمانِ عظیمی است و چه رسالتِ سنگینی بر عهده دارد؛ تامین امنیت و آسایش عمومی در این سرزمین پهناور، به رغمِ کمبودها و نیازهای اساسی نه کاری است خُرد. از تک تک کارکنانِ فداکار و مسئولانِ پرتلاشی که تا کنون این وظیفه را به بهترین شکل انجام داده اند، از عمقِ جان تشکر و قدردانی می کنم. به ویژه باید از سرداران و امیرانی یاد کنم که سکاندارِ این کشتی در دریایِ متلاطمِ سال های پیشین بوده اند؛ از جمله برادر گران قدر و عزیزم سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری.

اینک که ولیّ امر ما مسئولیتِ تداومِ این راه دشوار را به اینجانب محوَّل فرموده اند، حکمِ او را امانتی الهی و مردمی می شمارم که چون کوه طور سنگینی می کند، اما باید با تمام توان به اجرای بند به بند آن همت گمارم و همواره متن آن را در نظر داشته باشم؛ شاید که فیض روح القدس باز مدد فرماید و دگران هم بکنند آنچه مسیحا نفسان کرده و می کنند: «وَإِذْ أَخَذْنَا مِیثَاقَکُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَکُمُ الطُّورَ، خُذُوا مَا آتَیْنَاکُمْ بِقُوَّةٍ وَاذْکُرُوا مَا فِیهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ.»

با معظمٌ له و با آحاد ملتِ شریفمان پیمان می بندم که آنچه در توان دارم به کار گیرم و با بهره گیری از هدایت ها، حمایت ها و دعاهای ایشان، پشتیبانیِ همه جانبه ستاد کل نیروهای مسلح، دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، دیگر نهادها و سازمان ها، و به ویژه با همّت والا و کوششِ بی دریغِ کارکنان و ماموران و همسنگران فراجا، روز به روز بر گسترش و بهینه سازی خدمات انتظامی به مردم بیفزایم.

عهد می بندم که آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندانی کنم که به فرموده مولایمان، یا هم کیشان من هستند و یا هم نوعان من؛ و در هر حال شایسته تکریم و انصاف.

امام راحل، به واقع ملتِ رشیدِ ایران را بی نظیرِ در تاریخ و آنان را ولیّ نعمت مسئولان و مخدومِ با کرامتِ ما نامیدند. بر این باوریم که هیچ کس از چتر حمایت و خدمتِ فراجا بیرون نیست. آسایش و آرامش مهم ترین حق همه شهروندان با هر گرایش و مرام است و ما خود را مکلف به تامین و حفاظت از این حقِ خداداد می دانیم. سایه رحمتِ فراجا در همه جا و بر سر هر ایرانی گسترده است، و دستِ اقتدارش مدافعِ حقِ ملتی است که سزاوارِ هر گونه جانفشانی و فداکاری است.

حرکتِ پرشتاب و عالمانه به سویِ تحققِ «پلیس مقتدر و حرفه ای؛ امین و مردمی» سر لوحه آرمان های من و همکارانم در این دوره از مسئولیت است. برای این جهادِ خداپسندانه برنامه ها و نیازهای روشنی داریم که از جمله مهم ترین آنها باید بر این موارد تاکید کرد:

خدمت عاشقانه و شبانه روزی به تمامی شهروندان، سرعت و کیفیت بخشیِ بیشتر به خدمات انتظامی، تدوین و اجرای پیگیرانه معیارهایِ اخلاق حرفه ای و تکریم مراجعان، احترام به حریم خصوصی و ارزش های ملی، ارتباطِ پیوسته و هدفمند با افکار عمومی، استمداد از نخبگان و فرهیختگان، استفاده از ابزار هنرِ متعالی و رسانه، رعایت اولویت ها و فوریت ها در ماموریت ها و خدمات، مقابله قاطع با ناامنی های اجتماعی و جرائم خرد و کلان، بازتر کردنِ میدان ابتکار، نوآوری و تصمیم گیری های شجاعانه، اطلاع رسانی و نقدپذیری و پاسخگوییِ صادقانه، نوسازی سازمان، بهره مندی از آخرین یافته های دانش و فناوری، اعتماد به سرمایه انسانی و توان داخلی، اتکاء به تجربه پیشکسوتان و به کار گیری نشاطِ جوانان و جوانمردان، برقراری نظام شایسته شناسی و شایسته گماری، حاکمیتِ انضباطِ سازمانی، ارتقای سطح معیشت و منزلت کارکنان و خانواده های فداکارشان، افزایشِ مهارت های حرفه ای و تخصصی، تقویتِ فرهنگ و انسجام سازمانی، همکاری با قوا و نهادهای گوناگونِ عمومی و مدنی، و بالاخره، اهتمام به رشد راهبردی همزمان با انجامِ وظایفِ جاری.

خوشبختانه پیشینه سال ها خدمت انتظامی در رده های گوناگون صفی و ستادی، در شرایطِ پر فراز و نشیب و متفاوتِ جغرافیایی، ملی و فرا ملی و خصوصاً تصدی مرکز مطالعات راهبردی فراجا در سال های اخیر و تدوین اسنادِ بالادستی و نیز معماری آینده سازمان با مشارکت گسترده صاحبنظران که مورد تایید و استقبال ستاد کل نیروهای مسلح نیز واقع شد، به انضمامِ بزرگترین سرمایه فراجا که همسنگرانی سخت کوش، با مناعت و توانمند است، این امید را برمی انگیزد که با مدد و فضل الهی در انتظارِ روزهای پر امید و سرشار از موفقیت باشیم؛ ان شاء الله.

با دلی آکنده از اعتماد و توکل و با فروتنی اما عزمی راسخ، به پیروی از سرورِ مجاهدان و پرواپیشگان، امیر مومنان، امام علی علیه السلام عرضه می دارم: «خدایا تو خود می‌ دانی‌ که آنچه انجام دادیم و می دهیم نه برای‌ رغبت به قدرت است، و نه برای‌ زیاده خواهی‌ از مال بی‌ ارزش دنیا. بلکه برای‌ آن است که ارزش های‌ دینت را به جایگاه شایسته اش بازگردانیم، و صلاح و اصلاح را در سرزمین های تو آشکار کنیم، تا بندگان ستم کشیده ات ایمنی‌ یابند، و دستورهای برزمین مانده ات اجرا گردد.»

ما و همکاران و همراهان ما را در این مسیر دشوار یار و یاور باش و به حرمت دوستان شهیدمان، به ویژه شهیدان فراجا، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهیدانِ عملیات کربلای پنج که در چُنین روزهایی به مقصد و مقصود رسیدند، ما را در انجام وظیفه موفق فرما و در پایان، شهادتی چنان میانه میدان روزی ما فرما؛ بِمَنِّکَ و جُودکَ و کَرَمِک یا ارحم الراحمین؛ والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید