کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که عقب‌ماندگی بورس در مقایسه با بازارهای موازی، نسبتا جبران شده است.

پیش بینی بورس برای فردا دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ / رشد شاخص بورس تا کی ادامه دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بازار سهام در دومین روز از هفته جاری، همچنان در محدوده سبزرنگ پیگیری شد تا شاخص کل بتواند کانال ۱.۶ میلیون واحدی را دوباره فتح کند. شاخص کل البته در هفتم دی ماه هم از مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی عبور کرده بود اما با شوک ورود فرزین به بانک مرکزی، نماگر بازار به کانال پایینتر سقوط کرد.

با این حال اما شاخص کل امروز توانست با رشد ۳۷ هزار و ۱۶۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۲۶ واحد برسد و معادل ۲.۳۳ درصد بالا رود. در همین حال شاخص هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۳۱۵ پله بالا رفت و با ثبت رشد ۲.۱۴ درصدی در ارتفاع ۴۹۲ هزار و ۴۳۹ واحد رسید.

گفتنی است شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم به ترتیب ۲.۱۵ درصد، ۲.۳۶ درصد و ۲.۲۹ درصد افزایش یافتند. در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس هم با رشد ۴۸۹ واحدی روبرو بود وو در سطح ۲۰ هزار و ۷۵۷ واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات

امروز ارزش کل معاملات بورس ۹ هزار و ۹۰۹ میلیارد تومان بود و معاملات فرابورس هم ۶ هزار و ۴۶ میلیارد تومان شد. با این حال ارزش معاملات خرد بازار در روز جاری به به ۱۰ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان رسید که پس از معاملات هفتم دی‌ماه، بیشترین ارزش معاملات خرد بازار در سال جاری بوده است.

روند ورود و خروج پول

در دومین روز معاملاتی هفته جاری، بازار سهام باز هم توانست شاهد ورود پول حقیقی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان باشد. بیشترین ورود پول حقیقی، امروز در گروه‌های فرآورده‌های نفتی، استخراج کانه‌های فلزی و بانکی رخ داد و گروه‌های خودرو، انبوه‌سازی و حمل و نقل شاهد خروج پول حقیقی بودند.

باید اشاره داشت که امروز هم صندوق‌های با درآمد ثابت، خروج پول حقیقی به مبلغ ۶۵۴ میلیارد تومان را ثبت کردند و بازار سهام امیدوار است بتواند این پول را جذب کند.

پیش بینی بورس فردا

کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که عقب‌ماندگی بورس در مقایسه با بازارهای موازی، نسبتا جبران شده است. اما دلیل آن چیست؟

ناظران بازار از نوسانات قیمت دلار به عنوان محرک اصلی بازر سهام در این روزها نام می‌برند. اگرچه دلار بازار آزاد در عملکرد شرکت‌ها به طور مستقیم موثر نیست اما اثر روانی آن بر تمامی بازارها از جمله بازار سهام غیر قابل انکار است.

در همین حال صحبت‌های اخیر احسان خاندوزی وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه دولت نمی‌خواهد قیمت ارز را ثابت نگاه دارد، به معنای عقب‌نشینی دولت از اظهارات تند محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی برداشت شده است. بر همین اساس قیمت دلار امروز هم افزایشی بود و به بازار سهام هم سیگنال رشد داد.

در دیگر سو نیز مدتی است گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها منتشر شده و نشان می‌دهد برخی از شرکت‌های بورسی عملکرد خوبی داشته‌اند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد بازار همچنان مستعد رشد باشد و از اهرم‌های زیادی برای حرکت در مسیر صعودی کمک بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید