محمدباقرقالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس توافق صورت گرفته دولت تا پایان دی‌ماه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم می‌کند و مجلس هم ابتدا این برنامه را تصویب می کند.

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ به کجا رسید؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تا پایان دی برنامه هفتم را به مجلس ارائه می دهد و پس از بررسی و تصویب آن، لایحه بودجه سال آینده در دستور کار قرار می گیرد.

سید محمد رضا میرتاج الدینی در نشست علنی امروز-در روند بررسی طرح درآمد شهرداری کوچک از محل مالیات بر ارزش در تذکر شفاهی در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: نزدیک به دو هفته است که دولت لایحه بودجه را به هیات رییسه تحویل داده است و چون دولت برنامه هفتم را ارائه نکرده است، مجلس لایحه را نگه داشته و دولت به دنبال تکمیل برنامه هفتم است،اگر لایحه بررسی نشود با مشکل روبرو می‌شویم.

نماینده مردم تبریز با اشاره به لزوم همکاری بین دولت و مجلس بیان داشت: تعامل بین دولت و مجلس ایجاب می کند که از کنار این مسائل مهم به آسانی نگذریم تدبیری صورت گیرد تا برنامه ششم تمدید شود و بررسی لایحه بودجه بیش از این به تاخیر نیفتد.

در ادامه محمدباقرقالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ما نمی‌توانیم مجلس را با سلیقه اداره کنیم ، معنای تعامل این نیست که پا روی قانون بگذاریم، ماده ۱۸۰ آیین نامه مشخص کرده است که روند بررسی بودجه چگونه انجام شود مگر ما می توانیم بودجه ای تصویب کنیم که قانون برنامه نداشته باشیم.

وی اضافه کرد:در ماده ۱۸۴ آیین نامه آمده است اگر دولت بودجه را بعد از ۱۵آذر ماه به مجلس ارائه کند باید لایحه سه دوازدهم ضمیمه آن باشد ، امسال ماده ۱۸۲ عوض نشده و باید جداول و بودجه باهم به مجلس ارائه شود چون مصوبه مجلس در شورای نگهبان در این زمینه تایید نشده است و اجازه تمدید برنامه ششم را هم نداریم.

احتمالا بودجه ۱۴۰۲ را چنددوازدهم بررسی می کنیم

قالیباف گفت: توافق براین شد که دولت در دی ماه برنامه را تقدیم مجلس کند و با توجه به اینکه از ۱۵ آذر گذشته با سرعت برنامه را بررسی کنیم و بر اساس ماده ۱۸۴چون چند دوازدهم داریم اگر توانستیم چند دوازدهم را بررسی می کنیم و گرنه بعد از عید بودجه را تکمیل می کنیم نمی توانیم خلاف آیین عمل کنیم دوستان نظرات شخصی را به عنوان نظرات مجلس در مصاحبه ها بیان نکنند.

وی در پاسخ به راهکار میرتاج الدینی برای تمدید برنامه ششم گفت: یک سال برنامه ششم تمدید شده و یکسال دوم ،برنامه هفت سال می شود نظر بر تمدید نیست

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید