اگر به دنبال جاهای دیدنی آستارا در تابستان هستید، این مقاله می‌تواند لیستی از بهترین پیشنهادها را با شما به اشتراک بگذارد.

جاهای دیدنی آستارا در تابستان

سلام نو-سرویس گردشگری: قدم زدن در جاهای دیدنی آستارا در تابستان می‌تواند لذت زیادی را به شما ببخشد. این جاذبه‌ها به حدی زیبا هستند که می‌توانند تا مدت‌ها در ذهن شما باقی بمانند. طبیعت‌گردی در آستارا می‌تواند برای هر فردی جذابیت داشته باشد. اگر قصد دارید در فصل تابستان سفر خود را آغاز کنید، می‌توانید بازدید از مکان‌هایی که در ادامه خواهیم گفت را در اولویت قرار دهید. تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

تالاب استیل؛ حرکت درختان را ببینید

اولین مورد از جاذبه‌های دیدنی آستارا در تابستان، تالاب استیل است. وقتی به این تالاب می‌روید، احساس می‌کنید پا در دنیای ارباب حلقه‌ها گذاشته‌اید. اگر کمی دقت کنید این احساس را خواهید داشت که درخت‌ها در حال حرکت هستند. این تالاب که در حاشیه جاده منتهی به تالش قرار گرفته است، هر سال بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. فاصله این تالاب از آستارا، تقریباً ۴ کیلومتر است. اهمیت این تالاب از منظر اکوتوریستی بسیار بالا است؛ زیرا می‌توانید انواع جنگل، کشتزار و کوهستان را در نزدیکی آن مشاهده کنید. همچنین از اروپای مرکزی پرندگان زیادی به سمت تالاب استیل کوچ می‌کنند. درختان توسکا در این تالاب به‌وفور مشاهده می‌شوند که از آن‌ها با نام درختان در حال حرکت نیز یاد می‌شود. حرکتی که آب دارد، باعث جنبش این درختان شده است؛ به همین علت می‌توانید شاهد یک منظره فانتزی و البته هیجان‌انگیز باشید.

منطقه حفاظت‌شده لوندویل؛ از جاذبه‌های دیدنی آستارا در تابستان

از دیگر جاهای دیدنی آستارا در تابستان می‌توانیم به منطقه حفاظت‌شده لوندویل اشاره کنیم که یک پناهگاه برای حیات‌وحش است. مساحت این پناهگاه به ۱۰۷۴ هکتار می‌رسد و در آن انواع گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار حائز اهمیت به چشم می‌خورند. در واقع از منطقه لوندویل می‌توانیم به‌عنوان باقی‌مانده جنگل‌های هیرکانی یاد کنیم. اگر به این پناهگاه بروید، می‌توانید با انواع پرندگان و حیوانات روبه‌رو شوید که مهم‌ترین آن‌ها شامل سمور، روباه و گوزن می‌شوند.

گردنه حیران؛ بخشی از بهشت

از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آستارا در تابستان می‌توانیم به گردنه حیران اشاره کنیم. فاصله‌ای که بین تونل خروجی اردبیل تا آستارا وجود دارد، با نام گردنه حیران شناخته شده است. زمانی که به این مسیر وارد می‌شوید، می‌توانید در یک طرف شاهد کوه و در طرف دیگر شاهد دره باشید. اطراف این جاده با کمک گل و کندوهای عسل تزئین شده‌اند. همچنین جنگل‌ها و کوه‌های مرتفع به این زیبایی افزوده‌اند. در نزدیکی گردنه حیران می‌توانید شاهد یک روستا با همین نام باشید که بسیاری از افراد برای مدتی در آنجا اقامت می‌گزینند. اگر می‌خواهید شاهد یک صحنه فراموش‌نشدنی باشید، کافی است به درختان بلندی نگاه کنید که انگار در مه گم شده‌اند؛ پس اگر در تابستان به آستارا سفر می‌کنید، حتماً ساعاتی را صرف بازدید از گردنه حیران کنید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

جاهای دیدنی آستارا در تابستان

بازدید از گردنه حیران

تله‌کابین حیران؛ از جاهای دیدنی آستارا در تابستان

فرض کنید گردنه حیران را با آن همه عظمت و زیبایی از بلندی ببینید. تله‌کابین حیران می‌تواند شما را به این فانتزی زیبا برساند. در جاده آستارا به اردبیل یک مسیر وجود دارد که مسافت آن ۱۵۰۰ متر است. در این مسیر انواع امکانات گردشگری جای گرفته‌اند که می‌توانند لحظات بسیار درخشانی را برای شما بسازند. با کمک تله‌کابین این مجموعه گردشگری می‌توانید به سمت جنگل فندقلو بروید. انواع امکانات رفاهی شامل پیست، رستوران و اقامتگاه می‌شوند که هر کدام به نحوی می‌توانند برای شما خاطرات خوبی را بسازند.

ساحل صدف

یکی از برترین جاهای دیدنی آستارا در تابستان ساحل صدف است. ۱۰ کیلومتر مانده به جاده آستارا به رشت می‌توانید از ماشین پیاده شوید و از دیدن ساحل صدف نهایت لذت را ببرید. این منطقه کاملاً بکر بوده و همین باعث جذب گردشگران و مسافران زیادی شده است. همچنین در فصل تابستان انواع امکانات تفریحی و رفاهی وجود دارند. همین امکانات باعث شده‌اند مسافران راحتی بسیار زیادی را تجربه کنند.

جاهای دیدنی آستارا در تابستان

بازدید از ساحل صدف

باغ پرندگان؛ از جاهای دیدنی آستارا در تابستان

یکی از برترین جاذبه‌های دیدنی آستارا، شامل باغ پرندگان می‌شود. این باغ در ورودی جاده آستارا (به سمت رشت) واقع شده است. ۳۰۰ پرنده از ۶۰ گونه مختلف در این باغ وجود دارند که با شنیدن صدای آن‌ها می‌توانید سرشار از حس خوب شوید. در این مکان می‌توانید انواع پرندگان کمیاب و زیبا را ببینید که مرغ‌های تزئینی، کبک، قرقاول، طوطی، بلدرچین، مینای سخن‌گو از مهم‌ترین آن‌ها هستند. به‌طورکلی اگر به پرنده علاقه دارید، بازدید از این باغ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

باغ چای عباس‌آباد؛ چشم‌اندازی منحصربه‌فرد منتظر شما است

اگر بخواهیم یکی از بهترین جاهای دیدنی آستارا در تابستان را نام ببریم، باغ چای عباس‌آباد در اولویت قرار می‌گیرد. این باغ مرکز کشت چای در آستارا به‌حساب می‌آید که سرسبزی آن هوش از سر هر فردی می‌پراند. این باغ علاوه بر جنبه گردشگری، صرفه اقتصادی بسیار بالایی نیز دارد. اگر به آستارا سفر کردید، بازدید از این چشم‌انداز زیبا را از یاد نبرید.

جاهای دیدنی آستارا در تابستان

بازدید از باغ چای عباس‌آباد در آستارا

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با جاهای دیدنی آستارا در تابستان آشنا کنیم. این مکان‌ها در تابستان از آب‌وهوای خوبی برخوردار هستند و می‌توانند سفری دلپذیر را برای شما رقم بزنند. هر کدام از جاذبه‌های ذکر شده به نحوی می‌توانند توجه شما را به خود جلب کنند؛ پس بازدید از آن‌ها را فراموش نکنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید