۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
کد خبر: 55411313

فاصله کرج تا آسارا حدود پنجاه کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود یک ساعت طی شود.

فاصله کرج تا آسارا

سلام نو-سرویس گردشگری: کرج بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر استان البرز و آسارا کوچک ترین و کم جمعیت ترین شهر این استان است. شهر آسارا مرکز بخش آسارای استان البرز است. بخش آسارا منطقه ای با بافت روستایی است که هشتاد کیلومتر ابتدایی جاده چالوس را نیز در بر می گیرد. در این مطلب می خواهیم به معرفی شماری از دیدنی ترین روستاهای منطقه آسارا و همچنین فاصله کرج تا آسارا بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله کرج تا آسارا چقدر است؟

فاصله کرج تا آسارا حدود پنجاه کیلومتر است. البته در اینجا منظور فاصله شهر کرج تا شهر آسارا است. چون همانطور که گفتیم بافت اصلی بخش آسارا بافت روستایی است و عمده این بخش را روستاهای آن تشکیل داده اند. بخش آسارا مجموعا از پنجاه و شش روستا و سه دهستان (دهستان های نسا، آدران و آسارا) تشکیل شده است. این منطقه منطقه ای بسیار خنک، ییلاقی و خوش آب و هواست و روستاهای آن با قرارگیری در کوهپایه های رشته کوه البرز در زمره زیباترین و توریستی ترین روستاهای ایران قرار می گیرند.

شما می توانید فاصله کرج تا آسارا را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود یک ساعت طی نمایید.

شماری از روستاهای توریستی آسارا

- روستای سپهسالار: یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس و از جمله روستاهای دیدنی بخش آسارا روستای سپهسالار می باشد. این روستا که از خود شهر آسارا به کرج نزدیک تر است بیش از همه با آبشار تماشایی خود شناخته می شود. همه ساله در فصل تابستان تورهای گردشگری زیادی برای بازدید از آبشار سپهسالار راهی این روستا می شوند. آبشاری که با قرارگیری در فاصله دو صخره محیطی بسیار خنک و رویایی را ایجاد کرده است. مقبره امامزاده ابراهیم نیز دیگر جاذبه گردشگری روستای سپهسالار می باشد که آن نیز موقعیت خاصی دارد. چرا که در درون یک غار واقع شده است.

- روستای وینه: روستای وینه واقع در کیلومتر هشتم جاده چالوس یکی از جاذبه های گردشگری این جاده است که در حاشیه رودخانه چالوس قرار دارند. روستای وینه به جز رودخانه چالوس یک جذابیت ویژه دیگر نیز دارد و آن رستوران معروف این روستا است. رستوران وینه که افتتاح آن به زمان جنگ جهانی دوم باز می گردد قدیمی ترین رستوران موجود در جاده چالوس است. این رستوران اگرچه کباب های بسیار لذیذی را برای مشتریان خود سرو می کند اما عمده جذابیت آن نه به خاطر غذاهایش بلکه به خاطر محیط بسیار باصفایی است که از آن برخوردار است. تخت های این رستوران درست در کنار رودخانه چالوس قرار دارند و لذت صرف غذا را به تجربه ای بی مانند بدل می کنند.

- روستای ارنگه: روستای ارنگه واقع در کیلومتر هجدهم جاده چالوس دیگر قطب گردشگری این جاده می باشد. ارنگه را با آبشار نود متری و باشکوه آن می شناسند. آبشار هفت چشمه که یکی از مرتفع ترین و در عین حال زیباترین آبشارهای ایران است. رودخانه ارنگه، دره هفت چشمه و آبشار آدران دیگر جاذبه های طبیعی این روستا به شمار می روند. در دل روستای ارنگه نیز یک امامزاده با نام امامزاده حسین قرار دارد که قدیمی ترین درخت چنار ایران نیز در حیاط آن واقع شده است. گورستان تاریخی ارنگه با چند هزار سال قدمت نیز می تواند دیگر گزینه جذاب برای گردشگران باشد.

- روستای نسا: نسا نیز دیگر جاذبه گردشگری منطقه آسارا است که در کیلومتر چهل جاده چالوس واقع گردیده است. این روستا را بیش از هر چیز با عطر و رایحه روح نواز آن می شناسند. نسا مملو از باغ های میوه است و مرغوب ترین سیب ایران نیز در باغ های همین روستا کشت می شود. از آنجایی که نسا روستایی به شدت بادخیز است ترکیب ویژگی های آن دست در دست هم می دهند تا کیفیت ممتاز و منحصر بفرد این روستا شکل بگیرد. یعنی پیچیدن رایحه باغ های میوه در دل روستا که محیطی به دلپذیری بهشت را فراهم می آورد.

فاصله کرج تا آسارا

روستای شهرستانک

- روستای شهرستانک: شهرستانک را با جاذبه گردشگری معروف آن یعنی کاخ ناصری می شناسند. این کاخ که تفرجگاه تابستانی ناصرالدین شاه به شمار می آمده است در درون دره گله گیله در نزدیکی شهرستانک قرار دارد. روستای شهرستانک علاوه بر این به سبب پاییز هزار رنگ خود نیز شهرت دارد. اگر علاقه مند به عکاسی هستید می توانید با سفر این روستا در فصل پاییز زیباترین سوژه های عکاسی ممکن را شکار کنید. دیگر جاذبه گردشگری روستای شهرستانک درخت سرو اورس این روستا با قدمتی بالغ بر دو هزار و هشتصد سال است. درختی کهنسال و باشکوه با ارتفاع هفده متر و پهنای چهارده متر.

فاصله کرج تا آسارا

روستای گچسر

- روستای گچسر: این روستا که در شصت و پنج کیلومتری کرج قرار گرفته است یکی از آخرین و شمالی ترین روستاهای بخش آسارا به شمار می رود. روستای گچسر دو جاذبه گردشگری بسیار مشهور دارد. اولی باغ لاله های این روستا که طیف متنوع و رنگارنگی از لاله های ایرانی را به زیبایی تمام بر پهنه خود جای داده است. دومی نیز غار یخ مراد است که یکی از خاص ترین غارهای یخی ایران می باشد. غاری تشکیل شده از سه تالار بزرگ، هفت حلقه چاه و سه یخچال زیرزمینی.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید