اگر می خواهید بدانید که فاصله گچسر تا چالوس چند کیلومتر است با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

فاصله گچسر تا چالوس چند کیلومتر است؟

سلام نو-سرویس گردشگری: روستای گچسر یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس است. این روستا که در شصت و پنج کیلومتری شمال شرق کرج قرار دارد یکی از آخرین روستاهایی محسوب می شود که در تقسیمات کشوری زیر مجموعه استان البرز در نظر گرفته می شوند. شاید بیشتر گردشگران گچسر را با باغ لاله های تماشایی و چشم نواز آن بشناسند. هرچند این روستا به جز این باغ زیبا جاذبه های گردشگری فراوان دیگری نیز دارد. برای بسیاری از گردشگران سوال است که فاصله گچسر تا چالوس چند کیلومتر است. شهر زیبای چالوس نیز یکی دیگر از قطب های گردشگری شمال کشور است که شاید مقصد نهایی بسیاری از مسافران جاده چالوس باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری روستای گچسر و شهر چالوس بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله گچسر تا چالوس چند کیلومتر است.

فاصله گچسر تا چالوس چند کیلومتر می باشد؟

فاصله روستای گچسر تا چالوس حدود صد کیلومتر است. طی نمودن این فاصله با خودروی شخصی و با فرض روان بودن ترافیک حدود یک ساعت و نیم و حداکثر دو ساعت زمان خواهد برد. روستای گچسر همانطور که گفتیم یکی از شمالی ترین روستاهای استان البرز است. این روستا یکی از هفده روستایی است که زیر مجموعه دهستان نسا به شمار می روند. دهستان نسا خود یکی از سه دهستان بخش آسارای استان البرز است. بخش آسارا از دهستان های آدران، آسارا و نسا تشکیل شده است و مجموعا پنجاه و شش روستا را در درون خود جای داده است.

فاصله گچسر تا چالوس چند کیلومتر است؟

روستای گچسر

جاهای دیدنی گچسر

باغ لاله های گچسر همانطور که پیش از این نیز گفته شد پرآوازه ترین جاذبه گردشگری این روستا است. باغی بهشتی که فرشی از لاله های زیبا و رنگارنگ است. لاله های قرمز، سفید، نارنجی و... در کنار هم و با نظمی هنرمندانه این باغ را بدل به یکی از زیباترین باغ های ایران کرده اند.

غار یخ مراد نیز دیگر جاذبه مشهور روستای گچسر به شمار می رود. غار یخ مراد گچسر که در فاصله نزدیکی با دو روستای آزادبر و کهنه ده نیز قرار دارد غاری با قدمت بسیار کهن است و شکل گیری آن به دوره سوم زمین شناسی باز می گردد. غار یخ مراد دارای سه تالار بزرگ و سه یخچال زیرزمینی است. این غار همچنین برخوردار از هفت حلقه چاه نیز می باشد. تالار سنگلاخی و دخمه دوقلو از جمله قسمت های بسیار دیدنی این غار هستند. نکته بسیار جالب در مورد قندیل های غار یخ مراد این است که برخلاف قندیل های سایر غارها از سقف آویزان نیستند. بلکه به شکل ستون های کریستالی روشن و زیبا از زمین سر بلند کرده اند.

محدوده غار یخ مراد با قرارگیری در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا منطقه ای بسیار خنک محسوب می شود و داخل غار حتی خنک تر نیز هست و میانگین دمای آن معمولا ده درجه از دمای بیرون غار پایین تر است. بنابراین می توان گفت که بهترین زمان سفر به این غار فصل تابستان می باشد.

چشمه وله نیز دیگر جاذبه گردشگری روستای گچسر است. این چشمه در حومه جنوب غربی روستا واقع شده است. آب چشمه وله علاوه بر خنکی و گوارایی بی حد و حصر خود از خاصیت های درمانی نیز برخوردار می باشد و می تواند در بهبود بیماری های مرتبط با مجاری تنفسی و همچنین بهبود بیماری روماتیسم مفید واقع گردد.

فاصله گچسر تا چالوس چند کیلومتر است؟

باغ لاله های گچسر

جاهای دیدنی چالوس

در معرفی جاهای دیدنی چالوس پیش از هر چیز باید به تله کابین نمک آبرود اشاره کرد. شهرک تفریحی نمک آبرود که یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری در استان مازندران به شمار می رود روزانه هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می کند. این شهرک دارای دو خط تله کابین، پیست کارتینگ، هاورکرافت، زیپ لاین، جت اسکی، قایق سواری، اسب سواری، شهربازی و تفریحات پرشمار دیگر است. پارک جنگلی نمک آبرود و تفرجگاه ساحلی آن نیز از دیگر جاذبه های این شهرک توریستی هستند.

پارک جنگلی چالوس نیز دیگر قطب گردشگری این شهر است که در حومه جنوبی شهر و در حاشیه رودخانه چالوس قرار گرفته است. این پارک جنگلی که با نام جنگل فین نیز شناخته می شود یکی از مهمترین مناطق جنگلی استان مازندران است و پوشش گیاهی آن از حیث تنوع و زیبایی در بین گردشگران زبانزد است. مرداب مشهور کندوچال نیز در درون همین پارک جنگلی واقع شده است. این مرداب که دارای مساحتی بالغ بر یک هکتار است به سبب گل های نیلوفر آبی که بر سطح آن می رویند از منظره ای بسیار تماشایی برخوردار است. محدوده اطراف مرداب را نیز درختان انبوه جنگلی احاطه کرده اند و زیبایی های کندوچال را دوچندان نیز نموده اند.

آبشار آکاپل واقع در کوهپایه قله علم کوه در نزدیکی روستای وندارین و دریاچه ولشت واقع در جنوب غربی چالوس و دوازده کیلومتری غرب مرزن آباد نیز از دیگر نقاط دیدنی چالوس هستند. اما حیف است که در پایان از مرداب هسل نیز نامی به میان نیاوریم. مردابی زیبا و تماشایی واقع در ده کیلومتری جنوب غرب چالوس با مساحتی کمتر از یک هکتار و با درختان انبوه انار و ممرز و راش و شمشاد و انگور جنگلی در حاشیه آن.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید