کسب ثروت بیشتر یکی از دغدغه های افراد می باشد که در این خصوص دعاها و روایات متعددی برای گشایش روزی وجود دارد. برای آشنایی با مجرب ترین دعای گشایش روزی این مطلب را مطالعه فرمایید.

دعا برای افزایش رزق و روزی | مجرب ترین دعای گشایش روزی

به گزارش سلام نو، افزایش رفاه و رزق و روزی به تلاش و کوشش و توکل بر خدا بستگی دارد. همچنین دعاهای مجربی نیز از ائمه و بزرگان دین در این راستا وجود دارد. از این رو در این مطلب شما را با مجرب ترین دعای گشایش روزی آشنا خواهیم ساخت.

مجرب ترین دعای گشایش روزی

امروزه با توسعه فناوری ها و مدرن شدن دنیا، تمایل افراد به کسب ثروت و رفاه بیشتر افزایش یافته است و همه طرفدار یک زندگی راحت و بدون دغدغه مالی هستند. ولی همانطور که می دانید افزایش رزق و روزی به تلاش و کوشش فراوان و البته توکل بر خدای متعال هم بستگی دارد.

قابل ذکر است در این باره ائمه اطهار و بزرگان دین نیز دعاهایی بیان کرده اند که به گشایش روزی و توسعه کسب و کار کمک می کند. از این رو در ادامه با چند نمونه از مجرب ترین دعاهای گشایش روزی آشنا می شوید.

امام صادق علیه السلام در باب توسعه رزق و روزی این چنین می فرمایند. اگر فردی دو ماه متوالی هر روز ۴۰۰ مرتبه دعای ذیل را بخواند. خداوند علم بسیار یا مال زیاد به وی کرامت می فرماید.

اَسْتَغْفِرُاللَّهَ الَّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ بَدیعُ السَّمواتِ وَالَارْضِ مِنْ جَمیعِ ظُلْمی وَ جُرْمی وَ اِسْرافی عَلی نَفْسی وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ.

« آمرزش می خواهیم از پروردگاری که معبودی جز او نیست. زنده و پاینده و بخشنده و مهربان و خالق آسمانها و زمین (آمرزش) از همه ستمکاری و جنایات و زیاده روی بر خود و به سوی او توبه می کنم».

همچنین دعای زیر نیز از ادعیه مجرب در جهت افزایش رزق و روزی و توسعه کسب و کار می باشد.

اللّٰهُمَّ ارْزُقْنِی مِنْ‌فَضْلِکَ الْوَاسِعِ الْحَلالِ الطَّیِّبِ، رِزْقاً واسِعاً حَلالاً طَیِّباً بَلاغاً لِلدُّنْیا وَالْآخِرَهِ صَبّاً صَبّاً، هَنِیئاً مَرِیئاً مِنْ غَیْرِ کَدٍّ وَلَا مَنٍّ مِنْ أَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ إِلّا سَعَهً مِنْ فَضْلِکَ الْوَاسِعِ، فَإِنَّکَ قُلْتَ: ﴿وَ سْئَلُوا اللّٰهَ مِنْ فَضْلِهِ﴾، فَمِنْ فَضْلِکَ أَسْأَلُ، وَمِنْ عَطِیَّتِکَ أَسْأَلُ، وَمِنْ یَدِکَ الْمَلْأَیٰ أَسْأَلُ.

«خدایا نصیبم کن از احسان گسترده‌ات، حلال، پاکیزه، روزی فراخ، حلال، پاک‌، دلپذیر برای دنیا و آخرت، ریزان ریزان، گوارا، لذیذ، بدون زحمت و بدون منّت کشیدن از احدی از بندگانت، جز وسعتی از فضل واسعت، زیرا تو فرمودی: «از فضل خدا بخواهید»، پس از فضل تو می‌خواهم و از عطای تو درخواست می‌نمایم و از دست انباشته تو می‌طلبم.»

ذکر زیر که توسط آیت الله نخودکی به امام خمینی (ره) توصیه شده و امام در این باره بیان کردند: پس از آن دیگر هیچ گاه محتاج نشدم. این دعا به شرح ذیل می باشد:

ابتدا یک مرتبه آیت الکرسی را تا هو العلی العظیم بخوانید:

«اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَوَتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَوَتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ»

سپس تسبیحات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را گفته و بعد سه مرتبه سوره توحید را می خوانیم. در ادامه سه مرتبه صلوات می فرستیم.

در پایان سه مرتبه آیات ۲-۳ سوره طلاق را می خوانیم.

وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا (سوره طلاق آیه ۲ و ۳).

هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه برونشو (و نجات از مشکلات) برایش فراهم می‌کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد، و هرکس بر خداوند توکل کند خدا او را بس است (وکفایت امرش را می‌کند)، خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند، و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است.

دیگر ادعیه های مجرب

از دیگر دعاهای مجرب در باب گشایش روزی در مغازه و کسب و کار دعاهای ذیل می باشند.

۱. خواندن دعای ذیل ۱۰۰ مرتبه پس از نماز صبح

لا إلهَ إلاَّ اللهُ المَلِکُ الحَقُّ المُبینُ.

۲. خواندن این دعا پس از نماز صبح ۱۰۰ مرتبه

یَا رَازِق یَا فَتَّاحُ یَا وَهَّابُ یَا غَنِیُّ یَا مغنِی یَا بَاسِط.

۳. همچنین خواندن ذکر زیر نیز در باب گشایش روزی مجرب خواهد بود.

سُبْحَانَ اللهِ العَظیمِ وَبِحَمْدِهِ، أسْتَغفِرُ اللهَ وأُتوبُ إلیهِ وَأسْأَلُهُ مِنْ َفضْلِهِ.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید