شیراز مملو از فضاهای درجه یک برای اقامت است از این رو با ما همراه باشید تا از محبوب‌ترین بوم‌گردی‌های شیراز بیشتر بدانیم.

محبوب‌ترین بوم‌گردی‌های شیراز

سلام نو _ سرویس گردشگری: اقامت در بهترین اقامتگاه بوم گردی شیراز یکی از مهمترین مسائلی است که قبل از سفر به شیراز باید به آن توجه کرد. وجود چند اقامتگاه بوم گردی جذاب در شیراز سبب شده تا دست شما در انتخاب اقامتگاه برای سفر به شیراز، کاملاً باز باشد.

بوم‌گردی‌های شیراز، فضایی برای آرامش

اقامتگاه بوم گردی عمارت قاجاریه شیراز

معرفی اقامتگاه‌های بوم گردی شهر شیراز را می‌خواهیم با عمارت قاجاریه آغاز کنیم. این عمارت با بافت قدیمی و سنتی خود توانسته لقب زیباترین و محبوب‌ترین اقامتگاه را به خود اختصاص دهد. اقامتگاه بوم گردی قاجاریه حدود ۴۰۰ متر مربع مساحت داشته و دارای حیاطی سر سبز و زیبا برای گذراندن اوقاتی خوش است. در حیاط این عمارت حوضی بزرگ وجود دارد و فضای این عمارت را بیش از پیش لذت‌بخش می‌کند.

ناگفته نماند اتاق‌های قابل رزرو عمارت قاجاریه در زیر زمین و طبقات اول و دوم قرار گرفته‌اند. دور تا دور این عمارت با پنجره‌های قدی و شیشه‌های رنگی ‌آذین شده و به هنگام طلوع آفتاب فضایی فوق العاده را تداعی می‌کند. فاصله این اقامتگاه تا اماکن مهم شهر شیراز مانند ارگ کریم خان، شاه‌چراغ، نارنجستان قوام، مسجد جامع عتیق، مسجد نصیرالملک و خانه زینت الملوک بسیار کم بوده و با یک برنامه ریزی مناسب می‌توانید از تمامی آن‌ها بازدید کنید.

نشانی: شهر شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه اسکندری

محبوب‌ترین بوم‌گردی‌های شیراز

اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان شیراز

یکی دیگر از اقامتگاه‌های معروف و محبوب در شهر شیراز، اقامتگاه ماه سلطان است. این اقامتگاه حدود ۱۰۰ سال پیش ساخته شده و در سال ۱۳۹۸ مورد بازسازی قرار گرفته است. در اقامتگاه ماه سلطان می‌توانید لحظاتی را در حیاط با صفای آن استراحت کرده و عکس‌های خانوادگی یا دوستانه با پس زمینه سنتی و متفاوت را در آلبوم خاطراتتان ثبت کنید. این اقامتگاه دارای دو طبقه بوده که ۶ اتاق درون آن‌ها قرار گرفته است.

البته با اقامت در ماه سلطان خیالتان بابت دسترسی به مناطق گردشگری مهم شهر هم راحت باشد زیرا جاهای دیدنی شیراز که شامل آرامگاه شاه‌چراغ، حمام و بازار وکیل، ارگ کریم خان، مسجد نصیر الملک و باغ نارنجستان می‌شوند در فاصله نزدیکی با این اقامتگاه واقع شده‌اند. به هنگام سفر به شیراز می‌توانید اقامتگاه ماه سلطان‌ را برای اقامت خود انتخاب کرده و در کنارش طعم اصیل غذاهای ایرانی و محلی شیرازی را بچشید. خوب است بدانید در مطبخ این اقامتگاه بوم گردی تمام غذاهای بومی و محلی این شهر همراه با نوشیدنی‌های متنوع سرو شده و لذت اقامت در آن را افزایش می‌دهد.

نشانی: شهر شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام، کوچه ۷/۱۰

محبوب‌ترین بوم‌گردی‌های شیراز

دو بومگردی جذاب و محبوب در شیراز

اقامتگاه بوم گردی سی راه شیراز

هر چقدر از فضای گرم و صمیمی این اقامتگاه بگوییم باز هم حق مطلب ادا نمی‌شود. اقامتگاه بوم کردی سی راه یکی دیگر از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های شهر شیراز است که با دیزاینی دل‌نشین و آرام توانسته جای خود را میان دل گردشگران باز کند. جالب است بدانید این اقامتگاه در سال‌های حکومت دوره پهلوی می‌رسد و در سال‌های اخیر بازسازی شده است. در اقامتگاه سی راه همانند دو اقامتگاه بالا؛ حیاطی دل‌باز و با صفا وجود دارد که با داشتن یک حوض درون خود، محوطه‌ای جذاب و سرسبز را برای گردشگران به ارمغان آورده است. البته با ورود به اقامتگاه بوم گردی سی راه متوجه حضور گلدان‌های کوچک و بزرگ شمعدانی در همه سکو و پله‌ها خواهید شد که به زیباتر شدن فضای این مکان افزوده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر در مورد این اقامتگاه، پنجره‌های چوبی کار شده همراه با شیشه‌های رنگی است که می‌تواند برای افرادی که علاقه‌مند که گچ‌بری هستند جالب توجه باشد. اقامتگاه سی راه در دو طبقه و ۶ اتاق ساخته شده تا گردشگران بتوانند اقامتی درجه یک همراه با آرامش داشته باشند. اگر با قطار تهران شیراز به این شهر سفر کردید می‌توانید این اقامتگاه را برای مسافرت چند روزه خود انتخاب کرده و از آن‌جا به راحتی برای بازدید از نقاط گردشگری شهر شیراز که شامل ارگ کریم خان، مسجد نصیر الملک و … می‌شود به راه بیفتید.

نشانی: شهر شیراز، سه راه نمازی، گذر تاریخی سنگ سیاه، پشت آرامگاه بی بی دختران، کوچه موزه مشکین فام

محبوب‌ترین بوم‌گردی‌های شیراز

اقامتگاه بوم گردی لوتوس شیراز

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه بوم گردی شیراز، اقامتگاه لوتوس است که فضایی سنتی و بسیار دل‌چسب دارد. قدمت ساختمان اقامتگاه به ۱۶۰ سال قبل و دوران قاجار می‌رسد. اقامتگاه بوم گردی لوتوس یک حیاط باصفا و زیبا دارد. حیاطی که علاوه بر حوضی آبی رنگ، با گلدان‌های کوچک و بزرگ شمعدانی تزئین شده است.

نمای آجری ساختمان عمارت لوتوس یکی دیگر از عواملی است که به زیبا شدن حیاط و به وجود آوردن فضای اصیل آن کمک می‌کند. همچنین داشتن پنجره‌هایی با قاب‌های چوبی و شیشه‌های رنگی جلوه فوق‌العاده‌ای به ظاهر این اقامتگاه بخشیده‌ است. تماشای این حیاط زیبا برای مهمانان اقامتگاه لوتوس، بسیار آرام‌بخش است.

اتاق‌های این اقامتگاه امکانات کاملی دارند و مجهز هستند. بنابر تعداد مسافران، در اتاق‌ها تختخواب مناسب و راحت درنظر گرفته می‌شود. علاوه بر آن هر یک از اتاق‌ها برای خود سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارند.

امکاناتی نظیر کولر گازی، یخچال، تلویزیون و… و همچنین رفتار خوشایند و روی گشاده پرسنل، احساس حضور در یک هتل ۵ ستاره را برای مهمانان به وجود می‌آورد. در کنار این موارد باید صبحانه لذیذ و متنوع اقامتگاه لوتوس را هم اشاره کنیم که به شیرینی سفرتان می‌افزاید.

نزدیکی به نارنجستان قوام،خانه زینت الملوک، مسجد جامع عتیق، مسجد وکیل، بازار وکیل، حرم شاهچراغ، ارگ کریم خانی، آرامگاه حافظ و سعدی و همچنین فاصله کم و دسترسی مناسب به فرودگاه، ایستگاه راه آهن و ترمینال اتوبوسرانی از دیگر مزیت‌های این اقامتگاه تاریخی محسوب می‌شود.

آدرس اقامتگاه بوم گردی لوتوس شیراز: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۲/۱۲

محبوب‌ترین بوم‌گردی‌های شیراز

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید