تجربه غذای محلی شیراز در رستوران‌های این شهر فراموش نشدنی خواهد بود از این رو با ما همراه باشید تا از ۵ رستوران با غذای محلی در شیراز بیشتر بدانیم.

۵ رستوران با غذای محلی در شیراز

سلام نو _ سرویس گردشگری: قطعا شیراز، بهترین فرصت برای صرف وعده غذایی در رستوران‌های سنتی و فضای خانوادگی سالم است، اما حتی اگر به دنبال فضایی شاعرانه و رمانتیک یا گزینه‌هایی مدرن تر برای غذا می‌گردید، بازهم شیراز، بهترین پیشنهادها را برای شما دارد.

رستوران سنتی کته ماس، ساده و با کیفیت

در لیست سنتی‌ها بی‌انصافی‌ست که نام این رستوران همه‌چیز تمام را از قلم بیندازیم. این رستوران ورودی باشکوهی ندارد و نام آن را به سادگی فقط روی تابلویی کوچک می‌بینیم. ورودی رستوران راه‌پله‌ای باریک با دیوارهای آجری است که به فضایی بزرگ و دل‌نشین ختم می‌شود. گوشه و کنار راه‌پله با گلدان‌های سفال و لوسترهای سنتی مزین شده. لباس‌های سنتی کارکنان رستوران نیز با نهایت دقت و سلیقه انتخاب شده اند.

۵ رستوران با غذای محلی در شیراز

حوضچه‌های کوچک با دیواره‌های آجری روی کف‌های کاشی کاری شده، سقفی بلند با نقش و نگارهای زیبا و میز و صندلی های چوبی، همگی به ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه کمک کرده. حتی اگر این سفر را با دوستان‌تان هم شروع کرده باشید، فضای این رستوران برای شما مناسب خواهد بود. در بین بهترین رستوران های شیراز این رستوران صمیمی‌ترین و دنج‌ترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

آدرس: استان فارس، شیراز، سه‌راه نمازی، طبقه زیرین هتل سعید.

شماره تلفن: ۳۲۲۳۱۸۱۸-۰۷۱

رستوران سنتی شرزه، با سابقه طولانی

قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین رستوران شیراز. همین عنوان‌ها به قدری جذاب هستند که مطمئن شوید اینجا ارزش حداقل یک بار امتحان را دارد. هرچیزی که می‌توانید از یک رستوران سنتی بخواهید در اینجا پیدا ‌می‌کنید. رومیزی‌های ترمه با طرح و رنگ‌هایی که فضای سرو غذا را با نشاط کرده‌اند. رستورانی دوطبقه با مساحتی بزرگ که شاید فقط در روزهای عید شلوغ بشود و کفاف مشتری‌ها را ندهد.

اما حالا به اصل ماجرا می‌رسیم، غذاهای سنتی از انواع کباب و جوجه تا سنتی‌ترین غذاهای شیراز در سینی‌های فلزی وظروف مسی سرو می‌شوند. گفتنی نیست که لازم نیست بابت کیفیت غذاهای اینجا نگران باشید. به‌هرحال بی‌دلیل نیست که یک رستوران بتواند سال‌های سال عنوان سنتی‌ترین رستوران را به دوش بکشد. البته این را هم بگوییم که این رستوران، جزو بهترین رستوران های شیراز و البته گرانقیمت محسوب می‌شود.

آدرس: استان فارس، شیراز، خیابا طالقانی، خیابان مسجد وکیل

شماره تلفن: ۳۲۲۴۱۹۶۳-۰۷۱

۵ رستوران با غذای محلی در شیراز

رستوران هفت‌ خوان، یک مجموعه بی‌نظیر

رستوران هفت‌ خوان از جمله رستوران‌های بسیار مشهور و محبوب شیراز به شمار می‌رود که چنانچه از نامش بر می‌آید، هفت «خوان» دارد. در واقع، هفت‌ خوان از هفت قسمت متفاوت تشکیل شده است؛ رستوران سنتی فرود (طبقه زیر همکف)، رستوران بوفه سیندخت (طبقه همکف)، فست‌فود بلیان (طبقه اول)، کافی‌شاپ زریر (طبقه اول)، کافی‌شاپ گیسیا (طبقه دوم)، رستوران نوفل (طبقه دوم) و رستوران گرسیوز (پشت‌بام)، بخش‌های مختلف این رستوران پر آوازه شیراز را تشکیل می‌دهند.

انواع غذاهای سنتی، فرنگی و غذاهای محلی شیرازی را می‌توان در این مجموعه رستوران میل کرد. در بوفه صبحانه رستوران هفت خوان، با آش سبزی شیرازی از مهمانان پذیرایی می‌کنند. کلم پلو شیرازی، حلوا کاسه‌ای شیراز، کوفته سبزی، دمپخت گوجه، قنبر پلو، شکر پلو با خورشت قیمه، ته‌چین گوشت و بادمجان (شیرازی پلو)، دوپیازه آلو، شوید لوبیا و دیگر غذاهای مشهور این شهر نیز در منوی رستوران‌های هفت‌ خوان مشاهده می‌شود.

آدرس رستوران هفت خوان: شیراز، میدان ابوالکلام، بلوار شهید ربانی، نبش کوچه هفدهم

۵ رستوران با غذای محلی در شیراز

باغ رستوران نخلستان، تلفیق طبیعت و طعم غذای شیرازی

یکی دیگر از بهترین رستوران های شیراز. همان‌طور که نام رستوران نشان می‌دهد، رستورانی به سبک و سیاق جنوبی‌هاست و صاحب رستوران نیز اهل بوشهر است. غذای سنتی شیراز در محیطی جنوبی آن هم در منطقه‌ای خوش آب و هوا ترکیبی‌ست که نباید از آن بگذرید. با آلاچیق‌های که شما را به یاد شهرهای جنوبی کشور می‌اندازد. اگر پاییز یا بهار به شیراز رفته‌اید با نشستن در فضای بیرونی رستوران می‌توانید از آب و هوای مطبوع شهر نیز لذت ببرید.

علاوه بر غذاهای سنتی ایرانی، می‌توانید دوغ محلی یا انواع ترشی جنوبی را نیز در کنار غذای خود سفارش دهید. معماری و چیدمان رستوران، میز و صندلی‌های چوبی خاصش و پشتی‌های قرمز رنگ سنتی همگی مواردی است که به حال و هوای جنوبی رستوران کمک کرده. در گوشه و کنار رستوران همواره نشانه‌هایی ازمردمان جنوب می‌بینیم. آلات موسیقی رایج خلیج فارس، درخت‌های نخل داخل حیاط، ماکت کشتی که در گوشه‌ای از حیاط قرار گرفته. حتی ترکیب رنگی به کار گرفته شده در وسایل رستوران نیز گرمی و شور و حرارت جنوبی‌ها را به یاد می‌آورد.

این رستوران یکی از مقاصد شیرازی‌ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته نیز هست چراکه در یکی از مناطق خوش آب و هوا با طبیعتی زیبا قرار گرفته.

آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار صنایع، روبروی درب سوم صنایع

شماره تلفن: ۳۶۲۳۱۶۲۹-۰۷۱

۵ رستوران با غذای محلی در شیراز

خانه سنتی پرهامی، تجربه عطر غذاهای محلی شیراز

خانه سنتی پرهامی از بناهای تاریخی و زیبای شیراز است که در بافت تاریخی این شهر قرار دارد و مهمانان را به خاطرات خوش روزگار کودکی دعوت می‌کند. معماری چشم‌نواز این خانه که قدمت آن به حدود دو قرن می‌رسد، همه گردشگران را به ذوق می‌آورد.

خانه‌ای سنتی با حوض کوچک فیروزه‌ای در وسط حیاط، درختان سبز و عطر بهارنارنج، سنگ‌فرش‌های قدیمی، نمای آجری و پنجره‌های بلند که نوای دلنشین پرندگان را از هر گوشه حیاط می‌توان شنید. این خانه که به یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز نیز بدل شده است، شامل یک رستوران و ۶ واحد اقامتی می‌شود.

در این فضای سنتی زیبا، غذاها و دسرهای محلی و اصیل شیرازی چون کلم پلو شیرازی، دمپختک گوجه، دوپیازه آلو، قنبر پلو و حلوا کاسه‌ای شیرازی را می‌توان امتحان کرد.

آدرس خانه پرهامی: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، محله گود عربان، روبه‌روی مسجد نصیرالملک، کوچه ۳۶، پلاک ۱۰

۵ رستوران با غذای محلی در شیراز

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید