۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: 55411165

سفر به شیراز رازآلود پر از رمز گشایی است، برای تجربه طعم خوش غذاهای شیرازی مهم است بدانیم شیراز رستوران کجا بریم.

شیراز رستوران کجا بریم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: طعم غذاهای سنتی شیراز واقعا بی‌نظیرند و هر گردشگری را به سمت خود می‌کشانند. ما به معرفی و بررسی غذاهای سنتی شیراز و رستوران‌هایی که این غذاها در آن طبخ می‌شوند، پرداختیم تا شما با برنامه‌ریزی کامل و شناخت بیشتر به شهر زیبای شیراز سفر کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین رستوران‌هایی که در آن‌ها غذاهای محلی طبخ می‌شود پرداخته شده است.

رستوران‌های زیبا و محلی شیراز

رستوران سنتی باغ شاپوری

اگر می‌خواهید غذاهای اصیل ایرانی را در محیط‌های تاریخی امتحان کنید، رستوران سنتی باغ شاپوری مکانی است که باید در شیراز بروید. این رستوران در خانه شاپوری واقع شده است. این خانه که توسط باغی پر از گل رز احاطه شده است، توسط معمار ابوالقاسم مهندسی طراحی شده و ساخته شده است.

این رستوران دارای بالکن زیبایی است که میهمانان می‌توانند هنگام صرف غذا از فضای باغ لذت ببرند. منوی رستوران شاپوری شامل غذاهای سنتی ایرانی مانند کلم پلو، کوفته گوشت گوسفند آبدار، و ته‌چین است.

شیراز رستوران کجا بریم؟

رستوران سنتی صوفی

سوفی یک گروه معروف و پرطرف‌دار از رستوران‌های شیراز، طیف وسیعی از غذاهای ایرانی و خاورمیانه‌ای را ارائه می‌کند. شعبه خیابان عفیف‌آباد اغلب بسیار شلوغ است که نشان‌دهنده محبوبیت آن است و با فضای دوستانه و پرجنب‌وجوش و غذاهای لذیذ و باارزش خود مردم محلی را به خود جذب می‌کند.

موسیقی زنده و سنتی ایرانی و فضای داخلی تمیز، از رستوران صوفی یک رستوران کاملاً مدرن ساخته است. این رستوران طیف گسترده‌ای از غذاهای کبابی را با مرغ، بره، ماهی و بسیاری از انواع دیگر ارائه می‌دهد و کلم پلو انتخابی همیشه محبوب بوده است.

شیراز رستوران کجا بریم؟

رستوران سنتی شرزه

برای صرف غذاهای محلی استان شیراز می‌توانید به رستوران شرزه مراجعه کنید. شرزه یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شیراز است که در نزدیکی ورودی بازار اصلی شهر، بازار وکیل، مملو از حیاط‌ها و مغازه‌های جذاب واقع شده است. این رستوران در دوطبقه ایجاد شده و بهترین کبابخانه شیراز محسوب می‌شود.

برای هر بازدیدکننده‌ای که به دنبال چشیدن غذاهای سنتی ایرانی در فضایی گرم و دلپذیر است که اغلب با موسیقی سنتی ایرانی همراه است، شرزه محلی ایده‌ال برای صرف غذا است. شرزه تجربه غذاخوری کلاسیک ایرانی را با منوی خوشمزه و متنوع ارائه می‌کند که شامل کباب برگ، گوشت بره و کلم پلو شیرازی است.

شیراز رستوران کجا بریم؟

رستوران سنتی شاطر عباس

شاطر عباس که موردعلاقه مردم محلی است، یکی از پرطرف‌دارترین رستوران‌های شیراز است. شاطر عباس غذاهای لذیذ ایرانی را در یک آشپزخانه اوپن، درست روبروی قسمت غذاخوری آماده و طبخ می‌کند. این رستوران یک رستوران شلوغ است که دارای فضای داخلی دنج و سنتی است که با دیوارهای کاشی‌کاری شده، نورپردازی ملایم و رومیزی‌های تزئین شده دکور شده است.

غذاهایی که با توصیه‌های بسیار زیاد مردم محلی همراه هستند عبارت‌اند از حلیم بادمجان، پیش‌غذای تهیه شده از بادمجان، گوشت چرخ‌کرده، عدس و ماست. کباب ‌کوبیده، یک کباب گوشت چرخ کرده با جعفری و پیاز؛ و سبزی پلو، غذای برنجی با شوید، جعفری، پیازچه و گشنیز به همراه نان‌های خاص شامل تافتون پخته شده در تنور سفالی است.

رستوران هفت خوان

مجموعه‌ای کامل با ورودی باشکوه برای هر نوع غذایی که دل‌تان بخواهد. این مجموعه در چند طبقه تاسیس شده که هر طبقه به یک نوع غذا اختصاص داده شده. غذاهای سنتی ایرانی، غذاهای فرنگی، فست فود و حتی کافی‌شاپ. این تنوع فعالیت باعث کاهش انتخاب‌های شما نمی‌شود. در هر طبقه‌ای و برای هر نوع غذایی با بهترین و کامل‌ترین منو روبرو خواهید بود. همچنین چیدمان هر طبقه متناسب با غذای مخصوص آن طبقه است. مثلا در طبقه غذاهای سنتی تنورهای پخت نان و خانم‌های مشغول پخت را می‌بینید. بنابراین با هر سلیقه‌ای که دارید، این مجموعه و غذاهای باکیفیت‌ش گزینه‌ای مناسب برای شماست. هرچند هفت خوان علاوه بر رستوران سالن‌های دیگری هم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متفاوت دارد.

اگر تصمیم گرفتید جشن عروسی یا نامزدی خود را در سالن یا بهترین رستوران های شیراز بگیرید، پیشنهاد ما رستوران هفت خوان است. برای ثبت خاطره‌هایتان هم می‌توانید سری به آتلیه عکاسی این مجموعه بزنید.

آدرس:استان فارس، شیراز، بلوار قرآن

شماره تلفن: ۳۲۲۷۰۰۰۰-۰۷۱

شیراز رستوران کجا بریم؟

رستوران‌ ایتالیایی شیراز

رستوران بل پاسی

یک رستوران ایتالیایی تمام عیار. اگر دیگر علاقه‌ای به خوردن غذای سنتی ندارید و دل‌تان هوس پاستا یا پیتزای فوق‌العاده کرده، اینجا می‌توانید دلی از عزا دربیاورید. منوی این رستوران فهرستی کامل از تمام فست فودهای ممکن را با بهترین کیفیت در اختیارتان می‌گذارد. همچنین بل پاسی گزینه‌ای مناسب است که بعدازظهرهای خود را با دوستان‌تان در کافی شاپ اینجا بگذرانید. نمای آجری رستوران و دیوارها و ستون‌های چوبی آن نمایی مدرن به رستوران بدهد. اگر شلوغی داخل رستوران اذیت‌تان می‌کند، می‌توانید صندلی‌های بالکن رستوران را انتخاب کنید.

پس اگر دنبال بهترین رستوران ایتالیایی در بین رستوران های شیراز هستید، سراغ بل پاسی بروید.

آدرس: استان فارس، شیراز، خیابان خاکشناسی، نبش سروناز، جنب کافی شاپ تولیپ

شماره تلفن: ۳۲۲۷۴۹۲۴-۰۷۱

شیراز رستوران کجا بریم؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید