سفر به شیراز با تجربه طعم و عطرهای مثال زدنی در محبوب‌ترین کافه و رستوران‌های شیراز شگفت انگیز خواهد شد.

محبوب‌ترین کافه و رستوران‌های شیراز

سلام نو _ سرویس گردشگری: شیراز مملو از کافه و رستوران‌های درجه یک است که می‌توان ساعت‌ها در آنها وقت گذراند و طعم خوش غذاها و دم‌نوش های شیرازی را چشید. اغلب افراد، شیراز را به‌عنوان شهر عشق و پایتخت شعر و ادب ایران می‌شناسند. شهری که با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری کشور شناخته می‌شود؛ با این حال و در کنار همه قابلیت‌های گردشگری این شهر زیبا و رویایی و جاهای دیدنی شیراز، از غذاهای سنتی و خوشمزه آن نمی‌توان غافل شد.

کافه‌های دلنشین شیراز

کافه سنتی فردوسی

کافه فردوسی در مرکز شهر شیراز جای گرفته است. این کافه دارای وای فای رایگان برای مهمانان است. در کنار چای و قهوه های سنتی، غذاهای ایرانی و غذاهای گیاهی در کافه فردوسی سرو می‌شوند. این کافه که در میان صنعتگران محلی و علاقه مندان به فرهنگ محبوب است، فضای داخلی زیبایی دارد که ترکیبی از طراحی معاصر با تزئینات متمایز ایرانی مانند کاشی های دیواری پرآذین است.

محبوب‌ترین کافه و رستوران‌های شیراز

اگر به کافه فردوسی رفتید، یک فنجان چای ایرانی میل کنید یا آب دوغ خیار کافه را امتحان کنید، آبدوغ خیار که توسط مهمانان پیشنهاد می‌شود، پس از یک روز گشت و گذار در زیر آفتاب داغ شیراز، گزینه ای بی نظیر است.

شیراز، خیابان کاشی فردوسی ۱۹۴، کافه فردوسی

کافه سنتی فروغ

کافه فروغ، از موقعیتی فوق العاده در شهر شیراز برخوردار است. کافه فروغ در مجاورت باغ جهان نما، فضایی زیبا، حصاردار و سرسبز که قدمت آن به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، و آرامگاه حافظ قرار گرفته است.

این کافه به خاطر جذب روشنفکران، هنرمندان و فعالان شهر و همچنین محل ملاقات دوستداران هنر و فرهنگ، چه پیر و چه جوان، شهرت دارد. کافه صمیمی و دوستانه فروغ، منوی کوچکی از قهوه، چای، ساندویچ، اسنک و کیک، به‌علاوه مجموعه‌ای از غذاهای محلی از جمله چای گیاهی ایرانی را ارائه می‌دهد.

شیراز، خیابان حافظ، روبروی باغ جهان نما، کافه فروغ

محبوب‌ترین کافه و رستوران‌های شیراز

کافه سنتی هدایت

کافه هدایت یک کافه و رستوران کوچک است که در داخل آن محیطی مفرح و آرام برای مهمانان ایجاد شده است. کافه هدایت طیف وسیعی از غذاهای گیاهی و غیر گیاهی را سرو می‌کند. این غذاها با مواد محلی تازه و ارگانیک تهیه شده‌اند.

این کافه WiFi رایگان و نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، چای، دم‌نوش‌های گیاهی و کوکتل‌های میوه تازه ارائه می‌دهد. فضای داخل کافه هدایت، با کف‌پوش‌های کاشی‌شده، میزهای چوبی شیک و نورپردازی یکپارچه، گرم و دلپذیر است.

رستوران هفت خان

هفت خان عنوان خود را از شاهنامه حماسی فردوسی شاعر پارسی‌گو با اشاره به هفت جست‌وجوی رستم برای نجات شاه خود گرفته است. مجموعه رستوران دارای هفت گزینه غذاخوری است که شامل پنج رستوران و دو کافی‌شاپ است که همگی به نام بخش‌هایی از شعر فردوسی نام‌گذاری شده‌اند.

معماری هفت‌خان ترکیبی خیره‌کننده از طراحی مدرن و ویژگی‌های سنتی با چشم‌اندازهای زیبا از دامنه‌های کوه‌های زاگرس است. میهمانان می‌توانند غذاهای سنتی محلی مانند کباب بختیاری، غذاهای بین‌المللی یا مجموعه‌ای از نوشیدنی‌های گرم و اسموتی‌ها را در کنار دسرهای خوشمزه نوش جان کنند.

محبوب‌ترین کافه و رستوران‌های شیراز

رستوران‌های شیرازی با غذای محلی

رستوران صوفی

رستوران صوفی شیراز در سال ۱۳۶۱ خورشیدی در فضایی به سبک معماری عصر قاجار تاسیس شد و در سال ۱۳۸۳،‌ دکوراسیون این رستوران به سبک زندیه تغییر کرد. امروزه مجموعه صوفی شامل سفره خانه سنتی، رستوران کلاسیک، بازارچه غذا، فست فود، کیترینگ و مجتمع گردشگری می‌شود.

علاوه بر انواع غذاهای سنتی و ملل، می‌توانید برخی از غذاهای سنتی شیراز چون کلم پلو مخصوص این شهر، لوبیا پلو شیرازی، شکر پلو با خورشت قیمه و دو پیازه آلو را با همان طعم اصیل، در رستوران صوفی میل کنید یا به‌صورت آنلاین از این مجموعه سفارش دهید.

آدرس مجموعه صوفی: شیراز، بلوار ستارخان، روبه‌روی کوچه ۱۸

محبوب‌ترین کافه و رستوران‌های شیراز

خانه سنتی پرهامی

خانه سنتی پرهامی از بناهای تاریخی و زیبای شیراز است که در بافت تاریخی این شهر قرار دارد و مهمانان را به خاطرات خوش روزگار کودکی دعوت می‌کند. معماری چشم‌نواز این خانه که قدمت آن به حدود دو قرن می‌رسد، همه گردشگران را به ذوق می‌آورد.

خانه‌ای سنتی با حوض کوچک فیروزه‌ای در وسط حیاط، درختان سبز و عطر بهارنارنج، سنگ‌فرش‌های قدیمی، نمای آجری و پنجره‌های بلند که نوای دلنشین پرندگان را از هر گوشه حیاط می‌توان شنید. این خانه که به یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز نیز بدل شده است، شامل یک رستوران و ۶ واحد اقامتی می‌شود.

در این فضای سنتی زیبا، غذاها و دسرهای محلی و اصیل شیرازی چون کلم پلو شیرازی، دمپختک گوجه، دوپیازه آلو، قنبر پلو و حلوا کاسه‌ای شیرازی را می‌توان امتحان کرد.

آدرس خانه پرهامی: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، محله گود عربان، روبه‌روی مسجد نصیرالملک، کوچه ۳۶، پلاک ۱۰

محبوب‌ترین کافه و رستوران‌های شیراز

کافه رستوران سنتی قوام (زند)

کافه رستوران سنتی قوام شیراز از جمله مکان‌های دنج و کوچک این شهر است که علاوه بر انواع غذاهای ایرانی، به تهیه و سرو غذاهای محلی شیراز نیز می‌پردازد. در این میان، کوفته هلو و کوفته سبزی رستوران قوام، شهرت بسیاری در میان مشتریان دارد. چون اکثر رستوران‌های این شهر، کلم پلو شیرازی نیز پای ثابت منوی رستوران قوام به حساب می‌آید.

انواع عرقیات گیاهی چون کاسنی، شاطره و بهارنارنج و شربت‌های سنتی مثل خیار و سکنجبین را نیز می‌توان در این رستوران کوچک و زیبا میل کرد. تنها باید توجه داشت که به‌دلیل فضای کمی که در اختیار رستوران قوام است، باید از قبل میز خود را رزرو کنید تا به‌مدت طولانی در صف انتظار نمانید.

آدرس رستوران قوام: شیراز، بلوار زند، خیابان رودکی، نرسیده به چهار راه فردوسی

محبوب‌ترین کافه و رستوران‌های شیراز

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرارسلان IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 2
    هرجا گرونه والکی باید هزینه بیخود کنی میشه کافه خوب!واقعا متاسفم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید