۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 55410873

فاصله گچسر تا نوشهر حدود صد و ده کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود دو ساعت طی شود.

فاصله گچسر تا نوشهر

سلام نو-سرویس گردشگری: وقتی اتوبان تهران شمال افتتاح شد بسیاری از ما گمان می کردیم که جاده چالوس دیگر آن رونق افسانه ای را از دست خواهد داد. اما اینطور نشد و این جاده زیبا همچنان محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال باقی ماند. جاده ای که قدم به قدم با زیبایی های طبیعت آراسته شده است. هرسو سرسبزی و طراوت و نسیم های خوش رایحه در حال وزیدن اند و آبشارها و رودخانه ها مسافران را به سمت خود می خوانند. در حاشیه این جاده تماشایی شماری از زیباترین و توریستی ترین روستاهای ایران نیز قرار گرفته اند. در این مطلب می خواهیم به معرفی یکی از این روستاها یعنی روستای گچسر و همچنین یکی از مقصدهای اصلی مسافران جاده چالوس یعنی شهر نوشهر بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله گچسر تا نوشهر چقدر است.

فاصله گچسر تا نوشهر چقدر است؟

فاصله گچسر تا نوشهر حدود صد و ده کیلومتر است. روستای گچسر روستایی واقع در شصت و پنج کیلومتری شمال کرج است و یکی از هفده روستای دهستان نسا به شمار می رود. دهستان نسا در کنار دهستان های آدران و آسارا سه دهستانی هستند که بخش آسارای استان البرز را تشکیل می دهند. این سه دهستان روی هم پنجاه و شش روستا را در درون خود جای داده اند. دهستان نسا شمالی ترین دهستان بخش آسارا است و روستای گچسر نیز یکی از شمالی ترین روستاهای این دهستان می باشد.

شما می توانید فاصله گچسر تا نوشهر را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود دو ساعت طی نمایید.

فاصله گچسر تا نوشهر

باغ لاله های گچسر

جاذبه های و جاهای دیدنی گچسر

غار یخ مراد را می توان مهمترین جاذبه گردشگری روستای گچسر دانست. غاری که با برخورداری از سه یخچال زیرزمینی، سه تالار بزرگ و هفت حلقه چاه از جذابیت های بالایی برخوردار است. غار یخ مراد غاری بسیار کهن است و شکل گیری آن به دوره سوم زمین شناسی باز می گردد. دخمه دوقلو و تالار سنگلاخی از جمله دیدنی ترین جاذبه های موجود در این غار می باشند. قندیل های خاص و شفاف غار یخ مراد نیز با رنگ آبی آسمانی خود از زیبایی چشمگیری برخوردار هستند. نکته ویژه در مورد این قندیل ها این است که برخلاف قندیل های سایر غارها از سقف آویزان نیستند. بلکه به شکلی منحصر بفرد از زمین و به شکل ستون های کریستالی سر برآورده اند. محدوده بیرون غار یخ مراد نیز جذابیت های خاص خود را دارد. این غار در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا قرار گرفته است و محدوده اطراف آن در فصل تابستان بسیار خنک و خوش آب و هواست.

باغ لاله های گچسر نیز دیگر جاذبه گردشگری این روستا است. این باغ که آن را با نام باغ لاله های جاده چالوس نیز می شناسند انبوهی از زیباترین لاله های ایران در رنگ های مختلف را کنار هم آورده است. چینش هنرمندانه این لاله های زرد و نارنجی و قرمز و سفید و... زیبایی چشم نوازی را به این باغ تماشایی هدیه کرده است.

چشمه خنک و گوارای وله یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستای گچسر است. این چشمه پرآب دارای خاصیت درمانی نیز می باشد و می تواند در درمان و بهبود بیماری روماتیسم و همچنین درمان بیماری های مرتبط با مجاری تنفسی و بخصوص سل مفید واقع شود.

فاصله گچسر تا نوشهر

دریاچه سد آویدر

جاذبه ها و جاهای دیدنی نوشهر

پارک جنگلی سیسنگان مشهورترین جاذبه گردشگری نوشهر می باشد. این جنگل پهناور که در بیست و هفت کیلومتری جاده نوشهر به سمت نور واقع شده است در نزدیکی دریای خزر قرار دارد و یکی از جنگل های جلگه ای ایران به شمار می رود. جنگل سیسنگان بیشترین تعداد درختچه های شمشاد کل ایران را در درون خود جای داده است. این جنگل با مساحتی بالغ بر ششصد هکتار علاوه بر شمشاد برخوردار از درخت های متنوع دیگری نظیر ازگیل، لرگ، گوجه جنگلی، انار، بلوط، افرا، توسکا، داغداغان، لیکلی، انجیر و توت نیز هست. همچنین جانوران گوناگونی از قبیل شغال، شوکا، روباه، خرس قهوه ای، پلنگ، گراز و گربه جنگلی نیز در این منطقه زندگی می کنند. بزرگترین پیست کارتینگ شمال کشور نیز در نزدیکی همین پارک جنگلی قرار گرفته است.

تالاب ارواح یکی دیگر از جاذبه های گردشگری نوشهر است که با منظره یونیک و منحصر بفرد و تا حدودی رازآمیز خود شناخته می شود. این تالاب در نزدیکی روستای صلاح الدین کلا در حد فاصل دو شهر نور و نوشهر واقع شده است و فاصله آن با خود نوشهر حدود چهل و هفت کیلومتر می باشد. طول این تالاب حدود هفتصد متر و عرض آن حدود سیصد متر است. اطراف تالاب نیز با درختان انبوه ممرز و توسکا پوشیده شده است. وزغ، مار، روباه، سگ وحشی و گراز نیز جانورانی هستند که در محدوده این تالاب زندگی می کنند.

از دیگر جاذبه های گردشگری نوشهر می توان دریاچه سد آویدر را نام برد. این دریاچه در سی کیلومتری شرق نوشهر واقع شده است و یکی از مقصدهای محبوب گردشگران در فصل تابستان به شمار می رود. دریاچه سد آویدر با قرارگیری در منطقه ای کوهستانی با فاصله زیاد از دریا منطقه ای به شدت خنک و با سطح رطوبت پایین است. بنابراین برخلاف خود نوشهر در محدوده دریاچه سد آویدر خبری از تابستان های گرم و شرجی نیست. در محدوده این دریاچه تفریحات پرشماری نظیر اسب سواری، دوچرخه سواری و قایق سواری نیز برای گردشگران فراهم شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید