اگر می خواهید مطلع شوید که از کرج تا تونل کندوان چند کیلومتر است با ما در این مطلب همراه باشید

از کرج تا تونل کندوان چند کیلومتر است

سلام نو-سرویس گردشگری: گردشگران خوش ذوق هرگز مسیر سفر خود را تنها به چشم یک مسیر صرف نمی بینند. علی الخصوص اگر پای جاده چالوس وسط باشد. جاده ای که در هر سوی آن و قدم به قدمش را زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری تزیین کرده اند. به همین جهت هم هست که این جاده پر ترافیک ترین محور مواصلاتی تهران به شمال است و عمده مسافران این مسیر را برای رسیدن به شهرهای شمالی کشور انتخاب می کنند

حتما نام تونل کندوان را نیز شنیده اید. این تونل که شاید نماد جاده چالوس باشد در مرز تقریبی دو استان البرز و مازندران واقع شده است. ما در این مطلب می خواهیم به معرفی دیدنی های جاده چالوس که پیش از رسیدن به این تونل واقع شده اند بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که از کرج تا تونل کندوان چند کیلومتر است.

از کرج تا تونل کندوان چند کیلومتر است؟

در پاسخ به این سوال که از کرج تا تونل کندوان چند کیلومتر است ابتدا باید متذکر شویم که منظور ما در اینجا نه شهرستان کرج یا آخرین نقطه از این شهر، بلکه مرکز شهر کرج می باشد. با این توضیح فاصله کرج تا تونل کندوان را می توان حدود هشتاد کیلومتر دانست. البته همانطور که حتما می دانید جاده چالوس جاده ای بسیار پر پیچ و خم است و از گردنه های پی در پی تشکیل شده است. بنابراین طی نمودن این هشتاد کیلومتر حدودا دو برابر طی نمودن یک هشتاد کیلومتر معمولی از شما زمان خواهد گرفت. شما می توانید فاصله کرج تا تونل کندوان را با فرض روان بودن ترافیک در عرض کمتر از دو ساعت طی نمایید.

از کرج تا تونل کندوان چند کیلومتر است

آبشار هفت چشمه

جاهای دیدنی در حدفاصل کرج تا تونل کندوان

- آبشار سپهسالار: این جاذبه گردشگری در پنج کیلومتر جاده چالوس و در قسمت غربی این جاده با فاصله ای حدود پانزده کیلومتر از سد کرج واقع شده است. آبشار سپهسالار ده متر ارتفاع دارد و از میان دو صخره به محوطه خنک زیر این صخره ها می ریزد. در پشت این آبشار نیز معمولا رنگین کمانی زیبا به چشم می خورد و می تواند سوژه بسیار ایده آلی برای عکاسی باشد.

- مقبره امامزاده ابراهیم: این مقبره نیز دیگر جاذبه گردشگری روستای سپهسالار است که در درون غاری در نزدیکی این روستا واقع شده است. به دلیل وجود همین امامزاده به روستای سپهسالار تکیه سپهسالار یا تکیه امامزاده ابراهیم نیز گفته می شود.

- گورستان تاریخی ارنگه: این جاذبه گردشگری در کیلومتر هجدهم جاده چالوس و نرسیده به روستای ارنگه واقع شده است. قدمت این گورستان چند هزار سال تخمین و برآورد می شود. اگرچه بسیاری از آثار تاریخی و باستانی موجود در این گورستان توسط سارقین دزدیده شده است اما هنوز هم سنگ قبرهایی با قدمت های چند صد ساله در آن به چشم می خورند.

- آبشار هفت چشمه: این جاذبه گردشگری با فاصله نه چندان زیادی از گورستان تاریخی ارنگه و در پشت این گورستان قرار دارد. آبشار دل انگیز هفت چشمه یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است و از ارتفاعی بیش از نود متر برخوردار می باشد.

- آبشار آدران: این آبشار نیز دیگر جاذبه گردشگری در نزدیکی روستای ارنگه است و درست در پشت آبشار هفت چشمه واقع شده است. آبشار آدران چندین برابر آبشار هفت چشمه خروشان تر و وحشی تر است.

- باغ ها و کوچه باغ های نسا: نسا یکی دیگر از قطب های گردشگری جاده چالوس است که با قرارگیری در کیلومتر چهلم این جاده مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران می باشد. دلیل اصلی محبوبیت نسا به باغ های میوه آن بر می گردد پیچیدن عطر و رایحه این باغات میوه در کوچه باغ های نسا کیفیتی بهشتی را به این روستا می بخشد.

- چشمه گله گیله: این جاذبه گردشگری در فاصله کمی با کاخ ناصری شهرستانک قرار دارد. رودخانه جاری در روستای شهرستانک نیز از همین چشمه سرچشمه می گیرد. در اطراف چشمه نیز تعداد زیادی درخت آلبالو به چشم می خورد که گله گیله را تماشایی تر نیز کرده است.

- درخت سرو اورس: این جاذبه گردشگری یکی از خاص ترین دیدنی های کل جاده چالوس این. درخت سرو اورس شهرستانک درختی بسیار کهن و قدیمی با سنی بالغ بر دو هزار و هشتصد سال است. این سرو پیر باشکوه با ارتفاعی حدود هفده متر و عرضی حدود پانزده متر از جلوه ای بسیار زیبا و منحصر بفرد بر کوهپایه های البرز برخوردار است.

- باغ لاله های گچسر: این جاذبه گردشگری در فاصله شصت و پنج کیلومتری با شهر کرج قرار دارد. این باغ زیبا طیف متنوع و رنگارنگی از لاله های قرمز و زرد و نارنجی و سفید و... را به زیبایی تمام گرد هم آورده است و یکی از تماشایی ترین باغ های ایران را شکل داده است.

از کرج تا تونل کندوان چند کیلومتر است

باغ لاله های گچسر

- غار یخ مراد: این جاذبه گردشگری نیز در روستای گچسر واقع شده است. غار یخ مراد غاری با قندیل های زیبا به رنگ آبی آسمانی و نیلی است که در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا قرار گرفته است. این غار با برخورداری از سه یخچال زیرزمینی، سه تالار بزرگ و تماشایی و هفت حلقه چاه زیرزمینی جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    اون باغ لاله در آسارا هست نه گچسر، باغ گچسر مدتیه تعطیل شده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید