۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
کد خبر: 55410848

هیجان اتمام سفر به شیراز با خرید سوغات تکمیل می‌شود از این رو با ما همراه باشید و بدانید بهترین سوغات شیراز چیست.

بهترین سوغات شیراز چیست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: حتما کنجکاو شده اید بدانید بهترین خوراکی ها برای سوغات شیراز چیست؟ بعد از شناخت این خوراکی های خوشمزه و جذاب قطعا نمی توانید از خرید آن ها برای خود و نزدیکانتان چشم پوشی نمایید.

سوغات شیرین و خوشمزه شیراز

مسقطی

مسقطی به عنوان سوغات شیراز، ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل طرفداران زیادی نیز در بین علاقه مندان به خوراکی های خوشمزه پیدا کرده است. این سوغات خوراکی شیراز در واقع نوعی حلوا محسوب می شود که مواد اصلی آن، نشاسته و مغز پسته می باشد. مسقطی در طعم های متنوعی برای ذائقه های مختلف پخته می شود که از انواع بهترین مسقطی شیراز می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مسقطی پسته ای

مسقطی با طعم زرشک

مسقطی گل محمدی

بهترین سوغات شیراز چیست؟

یوخه یا کاک

شیرینی های محلی با طعم و بوی دل انگیزی که دارند، همیشه در سبد خرید مسافران قرار می گیرد. اگر کنجکاو شده اید که بدانید شیرینی سوغات شیراز چیست، یوخه بهترین و خوشمزه ترین گزینه می باشد.

برای درست کردن این سوغاتی شیراز، از یک خمیر نازک استفاده می شود که به دارچین و پودر قند یا شکر آغشته بوده و به صورت رول در می آید. البته در کرمانشاه هم کاک های خوشمزه ای پخته می شود. برای علاقه مندان به خوراکی های شیرین، بهترین سوغات شیراز کاک یا یوخه است.

شیرازی ها از یوخه، این شیرینی سبک و خوشمزه، به عنوان میان وعده استفاده می کنند. از آن جایی که کاک ماندگاری بسیار زیادی دارد، به عنوان بهترین گزینه برای سوغاتی شیراز محسوب می شود و از مواد زیر تهیه می شود.

روغن محلی

آرد گندم

پودر قند

تخم‌ مرغ

پودر هل و بادام

آب، نمک و مایه خمیر

پودر پسته، خلال بادم یا پودر قند

بادام سوخته

یکی از جالب ترین سوغاتی های شیراز، بادام سوخته است که از جوشاندن بادام در آب و شکر غلیظ درست می شود. جوشیدن بادام ها آنقدر ادامه می یابد که بلورهای نباتی شکل اطراف آن ها ایجاد گردد. مردم شیراز از بادام سوخته به عنوان جایگزینی برای قند، جهت نوشیدن چای استفاده می کنند. ماندگاری بالای این خوراکی پرانرژی، آن را در دسته پرفروش ترین سوغات های شیراز قرار می دهد. شما هم اگر قصد سفر به شهر گل و بلبل را دارید، حتما بادام سوخته را در لیست خرید سوغات شهر شیراز قرار دهید و با خوردن این خوراکی مقوی و لذیذ با چای یا دم نوش، از مرور خاطرات دلپذیر مسافرت خود لذت ببرید.

بهترین سوغات شیراز چیست؟

عرقیات شیرازی، سوغاتی خوش عطر

عرق نسترن

باغ‌ها و کوچه‌باغ‌های شیراز معروف است و وصف آن را در شعر شاعرانی چون حافظ و سعدی شنیده‌ایم. در هر باغی رودی جاری است و در کنار هر رودی، شکوفه‌های نسترن. نسترن که از خانواده رزهای وحشی با رنگ سفید، قرمز کمرنگ و سرخ مایل به گلی است علاوه بر عطروبوی مطبوعش، خاصیت‌های درمانی بی‌شماری مثل تسکین درد معده، دفع سنگ کلیه و رفع خستگی دارد. به همین دلیل است که عرق نسترن یکی از پایه‌ثابت‌های سوغات شیراز محسوب می‌شود. گاهی هم می‌توانید شربت‌های آماده نسترن را پیدا کرده و در عصرهای تابستان خودتان را مهمان این خوشمزه‌های خوشبو کنید.

عرق بیدمشک

بیدمِشک نوعی درخت یا درختچه زینتی است که شکوفه‌های پَرمانند و خوش‌عطرش در آغاز فصل بهار به عمل می‌آید. عرق بیدمشک اسانسی است که از این گیاه گرفته می‌شود و از آن برای معطرکردن شربت استفاده می‌کنند. از طرفی شاید شما هم از خواص عرق بیدمشک شنیده باشید؛ چراکه یک داروی گیاهی پرطرفدار در طب سنتی است. می‌گویند عرق بیدمشک در تقویت قلب، اعصاب و دستگاه گوارش بسیار مفید است. همچنین بهتر است بدانید استفاده از شاخه‌های بیدمشک در تزیین سفره هفت‌سین می‌تواند یک پیشنهاد ناب برای شما باشد.

بهترین سوغات شیراز چیست؟

عرق بهارنارنج

بهارنارنج شیراز که معروف است. کافی است اول صبح یک روز اردیبهشتی شیراز باشید و یک نفس عمق بکشید تا مست بوی بهارنارنج شوید. شاید به خاطر همین عطر و بوی نارنج است که می‌گویند بهترین فصل سفر به شیراز، بهار است. از شکوفه‌های بهارنارنج، اسانسی گرفته می‌شود که درمان هزار درد محسوب می‌شود. از جمله فواید عرق بهارنارنج می‌توان به رفع مشکل کم‌خوابی، خاصیت ضدسرفه و تشنج، کاهش سردردهای عصبی، پیشگیری از حمله قلبی و تنظیم تپش قلب اشاره کرد. راستی! در کنار عرق بهارنارنج، گل خشک آن را هم می‌توانید به‌عنوان سوغاتی بخرید و در تهیه شربت بهار نارنج یا برای دم‌کردن چایی از آن استفاده کنید. این گیاه بسیار خوشبو است و به همین دلیل است که لقب معطرترین سوغات شیراز را یدک می‌کشد.

گلاب

آوازه گلاب شیراز از قدیم کوچه‌به‌کوچه و شهربه‌شهر گشته است و وجود باغ‌های گل محمدی فراوان در این شهر دلیل آن است. هرچند گلاب را بیشتر سوغات کاشان می‌دانیم؛ اما دلیل بر آن نیست که در سفر به شیراز از خیر خرید یک شیشه گلاب بگذریم. بالاخره باید از یک گلاب مرغوب در تمام دسرها، شیرینی‌ها، شربت و حتی برای مراقبت از پوست استفاده کرد. اگر به دنبال خرید ناب‌ترین گلاب برای طعم دادن به غذا و دسرتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم، سراغ گلاب دوآتشه بروید. این‌ها دو بار تقطیر می‌شوند و در تقطیر دوم به‌جابی آب از خود گلاب استفاده می‌کنند؛ بنابراین عطر بسیار نافذی دارند. برای مصارف دیگر مثل پاکسازی پوست و غیره، گلاب‌های معمولی با درصد کمتر اسانس هم کارتان را راه می‌اندازد.

بهترین سوغات شیراز چیست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید