سفر به شیراز در هر فصل خاص و منحصر به فرد است از این رو با ما همراه باشید تا از جاذبه‌های هیجان‌انگیز شیراز در ۴ فصل سال بیشتر بدانید.

جاذبه‌های هیجان‌انگیز شیراز در ۴ فصل

سلام نو _ سرویس گردشگری: شیراز شهر شعر و عطر بهارنارنج است. علاوه بر شهر باغ و ادب ایران، تخت جمشید بزرگ‌ترین و نام‌آورترین بنای تاریخی جهان نیز در نزدیکی این شهر قرار دارد. این شهر با تمام ویژگی‌های شهری و تاریخی‌اش، به‌تنهایی می‌تواند یکی از ارزشمندترین مناطق گردشگری ایران محسوب شود. شیراز یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی است. در اردیبهشت ماه این شهر با شکوفه‌های بهارنارنجش به بهشتی زمینی تبدیل می‌شود.

بهار، یکی از بهترین زمان‌های شیرازگردی

بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار و بهترین ماه، اردیبهشت است. علاوه‌بر اینکه شیراز در بهار بسیار دلربا و جذاب می‌شود، در اردیبهشت ماه شاهد آب و هوایی معتدل تر خواهیم بود. همچنین شرکت در جشنواره های بهارنارنج شیراز سفر شما را بسیار به یادماندنی و عطرآگین خواهد کرد.

جاذبه‌های هیجان‌انگیز شیراز در ۴ فصل

دشت ارژن

دشت ارژن که به نام های ارزن و دشت ارجن نیز شهرت دارد در ۶۰ کیلومتری شیراز واقع شده است. برای بازدید از جاهای دیدنی شیراز در بهار می‌توانید به این دشت سری بزنید و یک عصر دلپذیری میان لاله های واژگون آن داشته باشید. برای اقامت در دشت ارژن نیز اقامتگاه های بومگردی و مسافرخانه های زیادی میان جاده ی شیراز و کازرون وجود دارند. همچنین می‌توانید از هتل های شیراز یا کازرون استفاده کنید یا در دشت به استراحت بپردازید.

جاذبه‌های هیجان‌انگیز شیراز در ۴ فصل

شما برای رسیدن به دشت ارزن تنها یک ساعت از شیراز به سمت کازرون در راه هستید. کافه ها و رستوران های بینظیری را در مسیر و در نزدیک دشت مشاهده خواهید کرد. اگر به این منطقه سفر کردید حتما از تالاب ارژن که به دریاچه ارژن نیز مشهور است دیدن کنید. ناگفته نماند دشت ارژن در زمستان و پاییز نیز بسیار دلربا و نفسگیر است و پرندگان مهاجر و گل های نرگس بیشماری در این منطقه پدیدار می‌شوند.

تابستان، فصلی خوش آب و هوا در شیراز

در این بخش به معرفی جاهای دیدنی خاص شیراز و مناطقی که آب و هوای خنک و معتدل دارند می‌پردازیم. بی‌تردید در این فصل به تمامی مکان‌هایی که در جاهای دیدنی شیراز در بهار گفتیم نیز می‌توانید سفر کنید اما جاذبه هایی که در این بخش معرفی کنیم ویژه‌تر هستند. مانند: مقاصد کوهستانی، سرسبز، ییلاقی با دریاچه ها و امکانات تفریحی و اقامتگاه های بوم گردی تابستانه.

گردشگاه میان کتل شیراز

این منطقه حفاظت شده در جنوب باختری دشت ارژن و در جنگل‌های میان بند قرار گرفته‌است. گردشگاه میان کتل با فضای کوهستانی و پوشش انبوه جنگلی، ویژگی‌های بی‌همتا دارد. زمین گردشگاه تپه‌ای است در کف دره با شیب ملایم که جهت شمالی آن مشرف به بخش جنگل‌های متراکم بلوط و زیستگاه گوزن زرد است. در بالای این تپه و در بخش جنوبی آن چشم‌انداز زیبای منطقه جنگلی برم دیده می‌شود. ارتفاعات اطراف دره میان کتل که در بخش شمالی، شمال خاوری و شمال باختری مانند دیواره‌ای دیده می‌شود، در زمستان‌های پر بارش پوشیده از برف است که منظره‌ای جالب و زیبا دارد و برای علاقمندان به ورزش‌های زمستانی جالب توجه است.

جاذبه‌های هیجان‌انگیز شیراز در ۴ فصل

پاییز، شیرازی رنگارنگ و چشم نواز

فصل پاییز از بهترین فصل های ایران و از زیباترین مناظر با آب و هوای بارانی و پاییزی است. افراد زیادی علاقمندبه بازدید از جاهای دیدنی شیراز در پاییز هستند و در این ایام مسافرت می‌کنند. خوب است بدانید از آنجایی که آب و هوای فارس نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است، امکان سفر به آن در تمامی فصول وجود دارد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برخی مناطق آن مانند دریاچه ها، آبشار ها و دشت ها زمان ویژه‌ای برای بازدید دارند.

دریاچه ی مهارلو

بی‌تردید افرادی که علاقمندبه رنگ‌های صورتی هستند از دیدن دریاچه ی مهارلو به وجد خواهند آمد. دریاچه‌ای صورتی با فلامینگوهای صورتی! محال ممکن است به این منطقه سفر کنید و دوربین خود را بیرون درنیاورید. این گنج طبیعی یکی از جاهای دیدنی شیراز در پاییز شناخته می‌شود و در ماه‌های بارانی سال پرآب و شفاف بوده و در تابستان به‌علت کاهش بارندگی کمی خشک شده و از نمک آن استفاده‌های صنعتی و تجاری بسیاری می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم در ماه‌های بارانی از این گنج طبیعی دیدن کنید تا بتوانید از زیبایی هرچه تمام‌تر آن لذت ببرید. همچنین خوب است بدانید فعالیت‌های زیستی جلبک دونالیلا سالینا موجب تولید ماده بتاکارتن می‌شود و رنگ صورتی این دریاچه را به‌وجود می‌آورد.

جاذبه‌های هیجان‌انگیز شیراز در ۴ فصل

زمستان

فصل زمستان از خاص ترین فصل های ایران با مناظر برفی و بارش های باران است که برخی‌از افراد علاقه‌ی زیادی به مسافرت در آن دارند. جاهای دیدنی شیراز در زمستان که در این مطلب به آن‌ها پرداخته‌ایم، مکان‌هایی هستند که شما در تمامی فصول نیز می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. ولیکن به عنوان مثال بهترین زمان بازدید از پیست های اسکی ماه‌های پرباران و خنک سال هستند.

پیست اسکی سپیدان

اگر بخواهیم یکی از جاهای دیدنی خاص شیراز و از بهترین جاهای دیدنی شیراز در زمستان را معرفی کنیم، بی‌شک پیست اسکی پولادکف بهترین انتخاب ماست. تماشای مناظر رویایی برفی و عکاسی از آن‌ها به خودی خود جذابیت منحصربه‌فرد و تازه‌ای برای شما خواهد داشت. این منطقه که به‌علت مکان قرارگیری آن، به پیست اسکی سپیدان نیز مشهور است و اولین پیست اسکی در جنوب ایران و دومین پیست بین‌المللی کشور شناخته می‌شود. از امکانات پیست اسکی پولادکف به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

تله کابین

ماشین سواری در کوهستان و موتور سواری در برف (موتور برفی)

تل اسکی و اسکی روی برف و آموزش آن

رستوران ها و کافه ها

جاذبه‌های هیجان‌انگیز شیراز در ۴ فصل

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید