بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۶۷ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۳۶ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۷۰۷ هزار و ۱۴۳ بیمار نیز تایید شده است.

 آمار جهانی کرونا تا ۱۶ دی ۱۴۰۱ / مرگ بیش از ۶ میلیون و ۷۰۷ هزار بیمار

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در حال حاضر در جدول جهانی کرونا، آمریکا به همراه پنج کشور اروپایی شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و روسیه، شش جایگاه را در لیست ۱۰ کشور اول کرونایی در جهان اشغال کرده‌اند.

همچنین بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۱۶۰۳ نفر را گرفته است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۱ هزار و ۶۹۲ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است.

آمارها در عین حال نشان می‌دهد که ژاپن با ثبت ۳۳۴ فوتی طی شبانه روز گذشته، بیشترین شمار مرگ‌های کووید را در جهان داشته و پس از آن آلمان با ۲۶۲ فوتی بالاترین تلفات را ثبت کرده است. همچنین با افزایش تعداد مبتلایان در روزهای اخیر در ژاپن مجموع آمار بیماران کووید در این کشور از ۳۰ میلیون نفر گذشت.

همچنین آمریکا با بیش از ۱۰۳ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۳ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع فوتی‌ها
۱ ایالات متحده ۱۰۳,۰۴۸,۸۸۵ ۱,۱۲۰,۸۰۴
۲ هند ۴۴,۶۸۰,۶۰۴ ۵۳۰,۷۰۷
۳ فرانسه ۳۹,۳۸۱,۸۲۶ ۱۶۲,۶۴۳
۴ آلمان ۳۷,۴۹۶,۳۷۰ ۱۶۲,۵۱۸
۵ برزیل ۳۶,۴۵۶,۱۵۶ ۶۹۴,۶۲۵
۶ ژاپن ۳۰,۰۴۴,۳۷۷ ۵۸,۹۵۲
۷ کره جنوبی ۲۹,۴۲۰,۲۲۶ ۳۲,۴۹۶
۸ ایتالیا ۲۵,۱۴۳,۷۰۵ ۱۸۴,۶۴۲
۹ انگلیس ۲۴,۱۳۵,۰۸۴ ۱۹۸,۹۳۷
۱۰ روسیه ۲۱,۸۱۷,۱۱۳ ۳۹۳,۹۴۵

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۱ هزار و ۶۲۴ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۹۹ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید