رئیس دومای دولتی روسیه هشدار داد مسکو حق اقدامات مشابه علیه دارایی‌های آلمان و سایر کشورها را در صورت مصادره اموالش به نفع اوکراین خواهد داشت.

هشدار مسکو به برلین درباره اقدامات مشابه علیه دارایی‌های آلمان

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه پنجشنبه (پنجم ژانویه) گفت که مصادره برنامه‌ریزی شده وجوه و اموال روسیه توسط آلمان برای انتقال بعدی به اوکراین ممکن است سایر کشورها را به سوی نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی بکشاند.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: دولت آلمان تصمیم گرفته مشکلات ایجاد شده توسط پیشینیان خود را به کشور ما منتقل کند. با این هدف مورد نظر، آن‌ها قصد مصادره دارایی‌های روسیه برای کمک به بازسازی اوکراین را دارند.

به گفته وی، این تصمیم آغازی برای روندی خواهد بود که در آن همه کشورها ممکن است قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرند و هر چیزی را که مناسب می‌دانند مصادره کنند. ولودین گفت که آلمان باید از تاریخ خود به یاد آورد که چطور تلاش‌ها برای نقض حقوق مالکیت دیگران پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری تاس، این قانونگذار ارشد روس با این هشدار که روسیه حق اقدامات مشابه علیه دارایی‌های آلمان و سایر کشورها را در صورت مصادره اموال مسکو خواهد داشت، افزود: اکنون در واقعیتی متفاوت هم مطابق با منشور سازمان ملل و هم بر اساس سوابق زندگی می‌کنیم. بنابراین خوب است که به رسمیت شناختن استقلال کوزوو را به خاطر داشته باشیم. آمریکا، آلمان، فرانسه و سایر کشورها که تصمیم‌گیری کردند، چاره‌ای ندارند جز این که با حق تعیین سرنوشت اوستیای جنوبی، آبخازیا، کریمه، جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا موافقت کنند.

رئیس دومای دولتی روسیه تاکید کرد که «کشورهای اروپایی و در درجه اول آلمان و فرانسه باید بهای آنچه در اوکراین رخ می‌دهد را بپردازند. نه فقط به این دلیل که اقتصاد آن‌ها بزرگترین در اتحادیه اروپاست». وی افزود: مرکل [صدراعظم پیشین آلمان] و فرانسوا اولاند [رئیس‌جمهور پیشین فرانسه] هستند که مردم جهان باید (آن‌ها را) پس از خرابکاری در توافقات مینسک برای درگیری در اوکراین مقصر بدانند.

پایان پیام/خ

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید