سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز تأکید کرد: ایتالیا موضع تهاجمی ضدروسی دارد و نمی‌تواند میانجی میان روسیه و اوکراین باشد.

واکنش مسکو به میانجی گری  ایتالیا میان روسیه و اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: ایتالیا نمی تواند به عنوان میانجی میان مسکو و کی یف نقش آفرینی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: ایتالیا نمی تواند میانجی میان مسکو و کی یف باشد؛ زیرا به رژیم فاشیست کی یف کمک قابل توجهی کرده، موضع تهاجمی ضدروسی اتخاذ می کند. عجیب است شنیدن پیشنهاد میانجیگری از سوی کشورهایی که از همان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، موضع صریح و بسیار تهاجمی ضدروسی اتخاذ کردند و نه تنها از رژیم خونین کیف حمایت کردند، بلکه کمک های نظامی و فنی قابل توجهی نیز در اختیار کی یف نیز قرار دادند.

«ماریا زاخارووا» در ادامه افزود: اقدامات غیرمسئولانه نه تنها تعداد قربانیان را چند برابر می کند (...) بلکه کشورهای ناتو را وارد یک رویارویی مستقیم نظامی با روسیه می کند. با این حال، حامیان غربی کی یف، متأسفانه از جمله ایتالیا به فکر توقف این روند نیستند؛ بلکه بر عکس در حال افزایش عرضه سلاح هستند.

در ارتباط با ادامه کمک های رم به کی یف علیه مسکو، چندی پیش صدها معترض در مرکز شهر میلان در اعتراض به ارسال سلاح به اوکراین و محکومیت تحریم‌ ها علیه روسیه که بر معیشت ایتالیایی‌ ها تأثیرگذار بوده است، تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته چند متری را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: ارسال اسلحه به کی یف و تحریم‌ ها علیه روسیه کافی است.

این در حالی است که «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا با انتقاد از رویکرد آمریکا در جنگ اوکراین تأکید کرد واشنگتن در جنگ اوکراین همیشه منافع اقتصادی خود را در اولویت قرار می‌دهد، اما کشورهای اروپایی بیشتر از آمریکا از این جنگ خسارت دیدند و متحمل هزینه شدند.

به گفته چارلز میشل، در جنگ اوکراین همه چیز برای آمریکا راحت‌تر است، چون صادرکننده منابع انرژی است و از افزایش قیمت‌های نفت و گاز سود می‌برد، در حالی‌که اتحادیه اروپا باید هزینه سنگینی بپردازد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید