کاردیف همچنین یک مکان عالی برای کشف سایر جاذبه­ های مهم در ولز ایجاد می­کند. یکی از بهترین (و نزدیک‌ترین آن­ها) چراغ‌های دریایی باشکوه برکون است، در حالی­که پارک ملی دیدنی اسنودونیا اگرچه کمی دورتر از شمال است اما ارزش دیدن را دارد.

خلیج کاردیف

سلام نو-سرویس گردشگری: پایتخت ولز، شهر زیبای کاردیف، مکان مناسبی برای شروع کاوش در این کشور شگفت­انگیز است. این شهر از دیرباز دارای اهمیت تاریخی بوده است. قلعه پر زرق و برق کاردیف به­عنوان یکی از بهترین و جذاب­ترین قلعه های حفظ­شده در ولز شناخته می­شود.

این تاریخ غنی را می­توان در جاهای دیگر شهر نیز دید. از قلعه، یک پیاده‌روی کوتاه و فوق‌العاده دلپذیر از میان پاساژهای دوران ویکتوریایی شهر تا خلیج کاردیف، یکی از بزرگ­ترین پروژه‌های احیای بندر در تمام اروپا است. در این­جا می‌توانید درباره نقش مهم بندر در تاریخ ولز و در کل بریتانیا اطلاعات بیشتری کسب کنید، در اسکله‌های قدیمی قدم بزنید و از غذاخوری یا خرید لذت ببرید.

کاردیف همچنین یک مکان عالی برای کشف سایر جاذبه­ های مهم در ولز ایجاد می­کند. یکی از بهترین (و نزدیک‌ترین آن­ها) چراغ‌های دریایی باشکوه برکون است، در حالی­که پارک ملی دیدنی اسنودونیا اگرچه کمی دورتر از شمال است اما ارزش دیدن را دارد.

برای دریافت ایده­های بیشتر در مورد بهترین مکان­ها برای بازدید، لیست ما را از برترین جاذبه­های کاردیف در ولز بخوانید.

  1. قلعه کاردیف

۴ جاذبه برتر گردشگری در کاردیف + عکس

قلعه کاردیف که در بالای استحکامات رومی با قدمت ۲۰۰۰ ساله ساخته شده است، یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در تمام ولز است. همچنین یکی از رمانتیک‌ترین و بهترین و حفاظت‌شده‌ترین قلعه‌های تاریخی کشور است که قدمت برخی از قدیمی‌ترین بخش‌های آن به قرن دهم می‌رسد.

یکی از قابل توجه­ترین ویژگی­هایی که آن را به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل می­کند، آپارتمان­های دولتی است. هر اتاق مملو از نمایشگرهای جذاب و اطلاعات مفید مربوط به افرادی است که زمانی در این­جا زندگی و کار می­کردند، و همچنین رویدادهای مهم در تاریخ قلعه. دیگر نکات برجسته عبارتند از کلیسای زیبا، برج ساعت همراه با تالار ضیافت زیبا، که به­خاطر آثار هنری و نقاشی­های دیواری غنی و همچنین مرکز چشمگیرش، شومینه بزرگ و تزئین­شده اتاق، معروف است.

  1. پاساژهای ویکتوریایی

۴ جاذبه برتر گردشگری در کاردیف + عکس

پس از بازدید از قلعه باشکوه آن، حتما به پاساژهای خرید ویکتوریایی که به­خوبی حفظ شده و هنوز شلوغ است بروید.

این معابر سرپوشیده جذاب و قدیمی ساخته شدند تا به ساکنان و بازدیدکنندگان اجازه دهند بدون اینکه نگران آب و هوا یا شرایط بد جاده­ها و پیاده­روها باشند، از خرید در داخل فضایی سرپوشیده لذت ببرند.

یک مکان خوب برای شروع کاوش در پاساژهای بیش از ۲۶۰۰ فوتی برای اکتشاف، قدیمی‌ترین آن­ها، آرکید سلطنتی است که در سال ۱۸۵۸ ساخته شد. بسیاری از ویترین‌های اصلی مغازه‌ها تا به امروز بدون تغییر باقی مانده‌اند، اگرچه ممکن است اجناس فروخته‌شده در طول تاریخ تغییر کرده باشند. در این پاساژها با تنوع زیادی از صنایع دستی ولزی و کالاهای پشمی مواجه خواهید شد.

بازار کاردیف یکی­دیگر از مناطق خرید دیدنی است که باید از آن بازدید کرد و از دهه ۱۸۹۰ محصولات تازه تولیدکنندگان محلی را عرضه می‌کند.

  1. خلیج کاردیف

۴ جاذبه برتر گردشگری در کاردیف + عکس

خلیج کاردیف آنقدر بزرگ است که به­راحتی می­تواند بهترین بخش از روز را برای کاوش به خود اختصاص دهد. این خلیج حدود ۲۷۰۰ هکتار زمین ساحلی را اشغال می­کند و ارزش صرف وقت و انرژی را دارد. خلیج کاردیف که تقریبا کل اسکله­های سابق را پوشش می­دهد، یکی از بزرگ­ترین خلیج­ها در اروپا است. این خلیج جاذبه­های زیادی دارد به­ویژه اگر با بچه ها سفر می­کنید، کارهای سرگرم­کننده زیادی را در خود جای داده است.

نکات برجسته برای خانواده­ها شامل بازدید از جاذبه­هایی مانند تکنیک، یک مرکز علمی تعاملی و مناسب برای کودکان است. علاوه بر تجربیات سرگرم­کننده و یادگیری عملی فراوان، والدین می­توانند فرزندان خود را با نمایشگرهای آموزشی در افلاک­نما درجه­یک مرکز نیز سرگرم کنند.

کسانی­که بچه‌هایی دارند که از خواندن کتاب‌هایی مانند چارلی و کارخانه شکلات‌سازی و غول دوست بزرگ لذت می‌برند، باید وارد کلیسای تاریخی نروژی شوند، جایی­که نویسنده این داستان‌های کلاسیک، رولد دال، زمانی عبادت می‌کرد.

  1. موزه ملی کاردیف

۴ جاذبه برتر گردشگری در کاردیف + عکس

کسانی­که می­خواهند درباره تاریخ غنی ولز بیشتر بدانند بهتر است از موزه ملی کاردیف دیدن کنند. این موزه بزرگ و جذاب که در ساختمان شهر که از نظر معماری بی­نظیر است، قرار دارد و دارای نمایش‌های متعددی است که تاریخ کشور را تا زمان دایناسورها به تصویر می‌کشد. در میان مجموعه‌های مربوط به باستان‌شناسی، نمایش‌های جذاب بسیاری از سلاح‌های عصر برنز نیز برجسته است.

دوستداران هنر دوست دارند از گالری هنری بزرگ دیدن کنند. در میان کاتالوگ گسترده آن از نقاشی­های مهم، آثاری از امپرسیونیست­ها از جمله مونه و پیکاسو قابل­توجه است. همچنین تعدادی مجسمه مهم از رودن وجود دارد که برخی از آثار متأخر در مجموعه‌ای هستند که قدمت آن به دهه ۱۵۰۰ باز می‌گردد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید