اولین قدم در تحقیق شما باید شناخت شهر باشد. می توانید این کار را با نقشه‌های گوگل و راهنمای شهر انجام دهید. شما می‌توانید این راهنماها را برای هر شهری که به آن نقل مکان می کنید، پیدا کنید. این اولین قدم در شکار آپارتمان شماست.

اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور | راهنمای کامل

پیدا کردن یک آپارتمان یا خانه خوب در یک محله امن با اجاره معقول و یافتن هم اتاقی های خوب همیشه برای دانشجویان خارج از کشور چالش برانگیز است. به خصوص امنیت برای دانش جویان جوانی که برای اولین بار به کشور دیگری می‌روند، بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب نکات مهمی برای اجاره خانه دانشجویی در کشورهای مختلف آورده شده است تا به شما کمک کند، مکانی عالی برای اقامت برای تحصیل در خارج از کشور پیدا کنید.

 نکاتی برای اجاره خانه دانشجویی

با بالا رفتن قیمت دلار، تأمین هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور طاقت فرسا شده است، علاوه بر آن پرداخت هزینه های سنگین اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور نیز برای دانشجویان به دغدغه بزرگی تبدیل شده است. وقتی نوبت به مقرون به صرفه بودن می‌رسد، هزینه های زندگی برای همه دانشجویان بسیار بالا است. با این حال، نکاتی وجود دارد که با آن می‌توانید خانه دانشجویی با قیمت مناسب پیدا کنید.

۱. تحقیق آنلاین

راهنمای نقشه شهر

اولین قدم در تحقیق شما باید شناخت شهر باشد. می توانید این کار را با نقشه‌های گوگل و راهنمای شهر انجام دهید. شما می‌توانید این راهنماها را برای هر شهری که به آن نقل مکان می کنید، پیدا کنید. این اولین قدم در شکار آپارتمان شماست.

همچنین می توانید راهنمای مسکن توسط دانشگاه خود را پیدا کنید. البته هر دانشگاهی آن را ارائه نمی‌دهد، اما اگر چندین دانشگاه در یک شهر است، می‌توانید از راهنمای یکی از دانشگاه‌های نزدیک استفاده کنید.

همچنین می‌توانید به سایت دنیاب برای رفع نیازمندی های خارج از کشور از جمله پیدا کردن مسکن با قیمت مناسب مراجعه کنید. این سایت همچنین به زبان فارسی مشخصات خانه ها را ارائه می‌دهد تا با خیال راحت خانه مورد نظر خود را پیدا کنید. شما می‌توانید از کارشناسان دنیاب مشورت بگیرید و بهترین خانه دانشجویی در خارج از کشور را اجاره یا خریداری کنید. همچنین اگر به وسایل خانه نیاز دارید می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را به صورت دست اول و دست دوم از سایت دنیاب پیدا کنید.

توجه به شبکه حمل و نقل نیز بسیار حائز اهمیت است. این مهم است که بررسی کنید مسکن مورد نظر شما چقدر به دانشگاه نزدیک است، بهترین راه برای رفتن به دانشگاه چیست و چقدر زمان می‌برد.

اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور | راهنمای کامل

گروه ها در رسانه های اجتماعی

پیوستن به گروه‌های دانشجویان خارج از کشور در رسانه های اجتماعی به خصوص تلگرام، مرسوم ترین و محبوب ترین روش برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور است. همچنین دانشجویان دانشگاه های زیادی بر روی گروه های فیسبوک، واتساپ، تلگرام و غیره گروه تشکیل داده اند. شما می‌توانید با دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه خودتان نیز پس از پذیرش در دانشگاه ارتباط برقرار کنید و سؤالات خود را در آنجا مطرح و از تجربیات آن ها استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید برای کاهش هزینه‌هایتان هم اتاقی بگیرید و برای یافتن فرد مناسب در آنجا پست ارسال کنید. همچنین می‌توانید اطلاعاتی در مورد محله های امن، نحوه رسیدن به آنجا، اجاره بهای مورد انتظار و نکات ایمنی کمک دریافت کنید. ایمنی را نه تنها در محله، بلکه در مسیر رفتن به دانشگاه نیز بررسی کنید.

۲. اسناد لازم را آماده کنید

مالکان در کشورهای مختلف می‌توانند برای درخواست اجاره شما، اسنادی مطالبه کنند. در ادامه برای نمونه لیستی از اسنادی که در کشورهای آمریکا و آلمان نیاز است، آمده است.

 اجاره خانه دانشجویی در آمریکا

  • گزارش اعتباری

 این یک گزارش استاندارد است که توسط دفاتر اعتباری در مورد اعتبار بانکی شما ارائه می‌شود. شما ممکن است به عنوان یک دانشجوی بین المللی تازه وارد آن را نداشته باشید. از بستگان و دوستان خود که از قبل در آمریکا زندگی می کردند، بخواهید که ضامن شما باشند.

  • دستمزد

 درآمد سالانه شما باید برای پرداخت اجاره سالانه شما کافی باشد. همچنین هزینه یک تا دو ماهه اجاره را به عنوان رهن باید از قبل پرداخت کنید. صاحب‌خانه‌ها ممکن است نامه پذیرش، کپی پاسپورت، صورتحساب های بانکی را بخواهند. در کل مدرکی داشته باشید که نشان دهد می‌توانید اجاره خود را برای مدت اجاره (معمولاً ۱ سال) پوشش دهید.

اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور | راهنمای کامل

اجاره خانه دانشجویی در آلمان

در آلمان، فرآیند اجاره مسکن می‌تواند برای مهاجران بسیار چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر زبان آلمانی را به خوبی نمی دانید. وقتی صحبت از مدارک لازم برای قرارداد با صاحب‌خانه می‌شود، کاملاً به فردی بستگی دارد که با آن سر و کار دارید. با این حال، معمولاً در سراسر آلمان، صاحب‌خانه‌ها شش نوع سند را درخواست می‌کنند که شما باید برای شروع اجاره ارائه دهید.

  • یک کپی از شناسنامه یا پاسپورت شما

اخیراً قانون جدیدی در مورد کارت شناسایی منتشر شده است که بیان می‌کند که مشاور املاک باید بدون توجه به اینکه واقعاً می‌خواهید آپارتمان را بخرید یا فقط در حال مشاهده هستید، یک کپی از مدرک شناسایی شما تهیه کند.

  • اثبات عدم وجود بدهی در اجاره قبلی

این سند به عنوان تضمینی برای صاحب‌خانه شما عمل می‌کند که قبلاً به سایر صاحب‌خانه‌ها بدهی نداشته‌اید و همیشه اجاره خود را به موقع پرداخت کرده‌اید. اگر محل اقامت قبلی شما در کشور دیگری بوده است، از صاحب‌خانه قبلی خود بخواهید چیزی شبیه به یک نامه مرجع کاری برای شما بنویسد. اطمینان حاصل کنید که آن سند به زبان انگلیسی است، در غیر این صورت آن را به آلمانی ترجمه کنید.

  • اثبات درآمد

این سند ثابت می‌کند که شما درآمد ثابتی دریافت می‌کنید و اساساً قادر خواهید بود اجاره بهای ملکی را که انتخاب می‌کنید، بپردازید. به عنوان اثبات این سند، می‌توانید هر فیش حقوقی یا صورتحساب صادر شده توسط کارفرمای قبلی خود را نشان دهید. در اکثر مواقع بهتر است مدرک حقوق و دستمزد سه ماه قبل را داشته باشید.

  • صورتحساب بانکی

این به صاحب‌خانه اطمینان می‌دهد که شما یک حساب بانکی فعال، حقوق و توانایی پرداخت اجاره خود دارید. به عنوان یک دانشجو اگر از نظر مالی وابسته هستید، باید مدرکی ارائه دهید که والدینتان یا یکی از وابستگانتان قبض‌های شما را پوشش می‌دهند.

  • شوفا (Schufa) یا امتیاز اعتباری

این مورد معمولاً برای افرادی که قبلاً در آلمان زندگی نکرده‌اند اعمال نمی‌شود؛ اما در کل شوفا برای بررسی سابقه اعتبار بانکی عمل می‌کند که هرگونه بدهی قبلی یا فعلی را ردیابی می‌کند. با ارائه این امتیاز، صاحب‌خانه متوجه خواهد شد که آیا تا به حال در پرداخت قبوض قبلی مشکل داشته‌اید یا خیر.

  • ضامن

تضمینی است که اگر شما نتوانید، شخص دیگری صورتحساب شما را پرداخت خواهد کرد.

این مدرک معمولاً از افرادی که نمی‌توانند مدرکی دال بر درآمد، صورت حساب بانکی و سابقه اعتباری ارائه دهند، درخواست می‌شود. از آنجایی که صاحب‌خانه هیچ تضمینی ندارد که شما بتوانید اجاره خود را به طور کامل بپردازید، در صورت عدم پرداخت، به سندی نیاز دارد که نشان دهد شخص دیگری مایل است به جای شما اجاره‌بها را بپردازد.

مدارک فوق تمامی مواردی است که هنگام اجاره خانه در آلمان مورد نیاز است. اگر بتوانید آن‌ها را تهیه کنید، پس برای اجاره مشکلی ندارید. به عنوان یک توصیه کلی، پیشنهاد می‌کنیم همیشه اجاره خود را به خصوص در آلمان به موقع پرداخت کنید. در صورت عدم پرداخت، صاحب‌خانه این اختیار را دارد که شما را بدون اطلاع قبلی از آپارتمان بیرون کند.

۳. گزینه های مسکن

چند گزینه برای تهیه مسکن برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد:

  • خرید خانه دانشجویی

خرید خانه دانشجویی معمولاً گزینه مناسبی نیست. خرید یک آپارتمان می‌تواند گران باشد و ممکن است مجبور شوید قیمت آن را از قبل پرداخت کنید زیرا به عنوان یک دانشجوی بین المللی (بدون سابقه اعتبار) نمی‌توانید وام مسکن دریافت کنید. همچنین به عنوان یک تازه وارد بهتر است مدت محدودی خانه‌ای را اجاره کنید که خانه و محیط اطراف آن را ارزیابی کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید.

  • اجاره خانه دانشجویی

این یک گزینه مناسب برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است، اما نیاز به یک ضامن یا یک سپرده بزرگ اولیه (تا ۱۲ ماه اجاره) دارد. بسته به اینکه چگونه آپارتمان را پیدا کرده‌اید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های مشاور املاک نیز باشید؛ اما از دنیاب می‌توانید بدون واسطه خانه مورد نظر خود را پیدا کنید.

در یک محله ناامن زندگی نکنید تا در اجاره خانه دانشجویی صرفه جویی کنید. بهتر است که در یک مکان امن و خوب با اجاره مناسب زندگی کنید.

  • سابلت

این راه ارزان تر از اجاره خود مکان به صورت مستقیم است. سابلت فرآیندی است برای اجاره از شخصی که قبلاً یک آپارتمان را اجاره کرده است. در این راهکار به سپرده های اولیه نسبتاً کمتری نیاز است. همچنین باید اجاره بهای دو ماه را در ابتدا پرداخت کنید. سابلت معمولاً برای مدت کوتاه‌تر هستند (مدت اجاره را قبل از امضای اسناد سابلت بررسی کنید).

اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور | راهنمای کامل

  • هم خانه

این راه ارزان‌ترین گزینه برای دانشجویان بین المللی برای تهیه مسکن است. گاهی اوقات چند دانشجو در یک خانه به صورت مشترک زندگی می کنند. شما می توانید دانشجویانی که از قبل در کشور مقصد شما حضور داشتند را بیابید چراکه ممکن است جایی در آپارتمان های خود برای شما داشته باشند. در این حالت اجاره معمولا معقول است و می‌توانید مکان های نزدیک به دانشگاه را پیدا کنید.

مطمئن شوید که با هم اتاقی های احتمالی خود به خوبی کنار می آیید. قبل از امضای قرارداد اجاره، برنامه و عادات خود را با هم اتاقی خود به اشتراک بگذارید و از روحیات او نیز باخبر شوید تا بتوانید راحت تر با هم کنار بیایید.

۴. زود شروع کنید

یکی از مواردی که می‌تواند به شما کمک کند این است که شکار خود را زودتر شروع کنید تا خیالتان راحت شود و بتوانید وقت خود را صرف امور مربوط به درس و دانشگاه خود کنید. همچنین رقابت برای پیدا کردن هم اتاقی و خانه مناسب زیاد است بنابراین شما هر چه زودتر شروع کنید شانس بیشتری دارید.

اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور | راهنمای کامل

سخن پایانی

اجاره اولین خانه دانشجویی در خارج از کشور یک تجربه شگفت انگیز است، جایی است که شما شروع به یادگیری آن می‌کنید که چگونه زندگی خود را به تنهایی مدیریت کنید. همچنین با داشتن هم خانه، ارتباط اجتماعی خود را تقویت می‌کنید. برای یافتن و اجاره خانه دانشجویی در خارج از کشور بهترین راه سایت دنیاب است که به شما کمک می کند با توجه به کشور محل اقامت خود، خانه و تمام وسایل مورد نیاز خود را با کمترین قیمت پیدا کنید و به صورت یکجا گزینه های مورد نظر خود را با یکدیگر مقایسه و بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین امکان به اشتراک‌گذاری آگهی‌های خود را نیز در دنیاب دارید و می‌توانید نیازمندی‌های خود را به اشتراک بگذارید تا فرد مناسبی با شما تماس بگیرد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دنیاب به آدرس www.donyab.app مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به راحتی اپلیکیشن دنیاب را بر روی تلفن همراه خود نصب و از امکانات ویژه آن استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید