استیضاح وزیر اقتصاد شایعه است و به گفته سخنگوی دولت هیچ بحثی در رفتن خاندوزی وجود ندارد.

خبر استیضاح وزیر اقتصاد صحت دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، سخنگوی دولت استیضاح وزیر اقتصاد را شایعه دانست و گفت هیچ دلیلی برای رفتن وزیر اقتصاد وجود ندارد.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: در مورد احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد هیچگونه بحثی درباره جابه‌جایی وی و برکناریش وجود ندارد.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطابق درخواست جمعیت هلال احمر برای توسعه و تجهیز ناوگان مطمئن در حوزه امداد و نجات دولت با واردات یک هزار دستگاه شاسی ماشین آلات بدون پرداخت حقوق گمرکی موافقت کرد. شاسی و بدنه آمبولانس وارد و در داخل کشور مونتاژ و تجهیز خواهد شد.

وی همچنین گفت: بنابر درخواست وزارت راه و شهرسازی در راستای تسریع بخشی به طرح نهضت ملی مسکن با اساسنامه شهر جدید مهرگان در استان قزوین موافقت شد.

سخنگوی دولت بیان داشت: باتوجه به خسارت‌های ناشی از بارش برف و یخبندان در سال گذشته و اعتباراتی که برای مقابله با برخی از آفت‌ها برای حفظ نباتات و… نیاز است هیات وزیران مصوب کرد تا سازمان برنامه و بودجه منابعی در این حوزه‌ها به استان‌ها بدهد.

وی خاطرنشان کرد: لایحه یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان همکاری‌های شانگهای نیز به تصویب هیات دولت رسید. پیش از این لایحه دیگری تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود که با موافقت نمایندگان مواجه شد. از همکاری خوب نمایندگان و هیات رئیسه مجلس تشکر می‌کنم. آن لایحه در حال نهایی شدن در مجموعه شورای نگهبان در تعامل با مجلس است. در ادامه آن موضوع، لایحه یادداشت تعهدات نیز به عنوان آخرین مرحله با قید دو فوریت تقدیم مجلس می‌شود.

واکنش خاندوزی به شایعه استیضاح

وزیر اقتصاد در واکنش به شایعات درمورد جداشدن خود از دولت گفت: با توجه به نوع عملکردی که وزارت اقتصاد در مورد تغییر منافعی که سالها به گروه‌های مختلف می‌رسید داشته، اگر عده‌ای یک صدم آن منابع را بخواهند برای تخریب وزارت اقتصاد خرج کنند باید به آنها حق داد.
خاندوزی افزود: اما از باب اطلاع رسانی عرض می‌کنم در همین یک‌سال و چند ماهی که از شروع به کار دولت گذشته است، رکورد 50 درصد افزایش مودیان را شاهد بودیم که این یعنی کاهش شدید فرارهای‌مالیاتی که از زمان قاجار تا امروز این میزان کشف فرار مالیاتی تقریبا بی سابقه است.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: دست‌یابی به رکورد 180 هزار مجوز کسب‌و کار آنلاین بدون اینکه مردم و کارآفرینان نیاز داشته باشند به ادارات تردد کنند (که در نتیجه این رفت و آمدها فساد شکل می‌گیرد) از دستاوردهای وزارت اقتصاد بوده است.
خاندوزی گفت: رکورد بزرگترین واگذاری‌های تاریخ کشور ما در این دوره بوده است؛ 108 هزار میلیارد تومان به شکل کاملا شفاف، رقابتی و بورسی واگذار شد، رکورد انتشار 600 صورت مالی شرکت دولتی که برای اولین بار منتشر شد و برای همه مردم شفاف شد.
وی افزود:‌ رکورد هوشمندکردن یارانه آرد کشور؛ فقط در یک استان بابت اجرای این طرح روزانه هزار تن صرفه‌جویی آرد در کشور را داشتیم بدون اینکه به قیمت نان اضافه شود. کمترین میزان استقراض خزانه کشور از بانک مرکزی در سالهای گذشته مربوط به امسال هست که شاهد آن هستیم.
خاندوزی گفت:‌ از موارد دیگری هم می‌شود در این مورد نام برد؛ تعیین تکلیف 10 سال انبارهای اموال تملیکی که نزدیک به بیست هزار میلیارد تومان ارزش داشت و شاهد رشد 500 درصدی آن نسبت به سال گذشته هستیم.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: این عملکرد یک سال و چند ماهه را مقایسه کنید با کل عملکرد وزارت اقتصاد در دوره گذشته و سپس با صاحب نظران صحبت کنید، فکرمی‌کنم این شایعات به زودی تمام شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید