دستمزد رونالدو در النصر عربستان شامل یک قرارداد پایه به ارزش سالی ۷۵ میلیون یورو می‌شود، ولی با احتساب قراردادهای تبلیغاتی، پاداش‌ها و... این رقم تا ۲۰۰ میلیون یورو افزایش پیدا می‌کند.

مبلغ دستمزد رونالدو در النصر عربستان به پول ایران چقدر می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، دستمزد رونالدو در النصر عربستان به پول ایران حدود ۸.۷ هزار میلیارد تومان می‌شود. برای نوشتن این عدد، باید یک هشت، بعد ۷۰۰ و ۹ تا صفر که جلوی آن‌ها صف کشیده‌اند را روی کاغذ بگذارید. حداقل تا وقتی که قیمت یورو ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، این تصویر از دستمزد رونالد در النصر عربستان اعتبار خواهد داشت. برای درک بهتر ماجرا می‌توان مثال‌های بیشتری جور کرد. با فرارو همراه باشید:

شماره یک | دستمزد رونالدو در النصر عربستان شامل یک قرارداد پایه به ارزش سالی ۷۵ میلیون یورو می‌شود، ولی با احتساب قراردادهای تبلیغاتی، پاداش‌ها و... این رقم تا ۲۰۰ میلیون یورو افزایش پیدا می‌کند. بعضی منابع از عددهای بیشتر حرف می‌زنند که برای جلوگیری از سردرد و سرگیجه، مبنای کار را همین ۲۰۰ میلیون یورو در نظر می‌گیریم. به این ترتیب دستمزد کریس رونالدو در النصر عربستان، ماهی ۱۶.۶۷ میلیون یورو، هفته‌ای ۳.۸ میلیون یورو، روزی ۵۵۳ هزار یورو، ساعتی ۲۳ هزار یورو، دقیقه‌ای ۳۸۶ یورو و ثانیه‌ای تقریبا شش یورو برآورد می‌شود. حداقل حقوق کارگری و کارمندی در ایران حدود ۱۷۳ یورو در ماه است. یعنی پولی که من و شما به هزار زود و زحمت در عرض یک‌ماه کار به‌دست می‌آورید، نصف دستمزد یک‌ دقیقه رونالدو در النصر عربستان است. طاقت خواندن بقیه نوشته را دارید؟

شماره دو | دستمزد رونالدو در النصر عربستان فقط به چشم من و شما بزرگ نمی‌آید. اگر اهل پیگیری اخبار باشید، احتمالا می‌دانید که ۱۰ هفته پس از حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا با آن همه دبدبه و کبکبه به‌منظور کمک به ولادیمیر زلنسکی، ۲۰۰ میلیون یورو بودجه در نظر گرفت. بله! در طول جنگ که حالا کم‌کم داریم به یک‌سالگی آن نزدیک می‌شویم، اوکراین هم از نظر مالی و هم از نظر تجهیزات و... کمک‌های بیشتری دریافت کرده، اما این یکی از نوع بشردوستانه به‌حساب می‌آمده که برای نجات جان انسان‌ها پرداخت شده است. اتحادیه اروپا قبلا هم از این اقدامات دست‌ودلبازانه انجام داده و در سال ۲۰۰۵، کمکی به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو برای بازسازی عراق اختصاص داد. دستمزد رونالدو در النصر عربستان برای یک سال فوتبال بازی کردن، دقیقا همین مقدار است.

شماره سه | سازمان ضدانحصارطلبی ایتالیا سال گذشته دو غول فناوری آمریکایی یعنی آمازون و اپل را به دلیل سلسله اقدامات ضدرقابتی در فروش محصولات اپل و بیتس، به پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون یورو محکوم کرد. در آن زمان، این پول معادل ۲۲۵ میلیون دلار ارزش داشت. آمازون و اپل به‌خاطر فعالیت‌های خود در سال ۲۰۱۸ میلادی به پرداخت این جریمه محکومه شدند. هرچند هر دو شرکت به‌شدت تلاش کردند در مرحله تجدیدنظر از خود دفاع کنند. دستمزد رونالدو در النصر عربستان، تنها در سال اول بابت پرداخت این جریمه کفایت می‌کند.

شماره چهار | روزنامه شرق پارسال گزارش داد ایران ۲۰۰ میلیون یورو غرامت بابت سقوط هواپیمای مسافربری به اوکراین پرداخت می‌کند. این رقم جزو ردیف بودجه های سال ۱۴۰۰ قرار داشت و قرار بود پرداخت آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شود. هواپیمای اوکراینی، به شماره پرواز ۷۵۲، سال ۱۳۹۸ سقوط کرد و ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند.

شماره پنج | دستمزد رونالدو در النصر عربستان به‌نظرتان زیاد است؟ دی ماه دو سال پیش سورنا ستاری، معاون علمی دولت وقت گفته ایران سالی بیش از ۲۰۰ میلیون یورو بابت واردات واکسن هزینه پرداخت می‌کند. این واکسن‌ها به انواع دام مثل گاو و گوسفند و حتی ماهی تزریق می‌شود. هرچند قرار بوده از آن سال به‌بعد خودمان برای ساخت واکسن تلاش کنیم و به خودکفایی برسیم. درباره مخارج تامین واکسن دام اطلاعات جدیدتری در دسترس نیست.

شماره شش | دی ماه سال ۱۳۹۹ یعنی دقیقا در اوج بیماری کرونا و تلاش شرکت‌های ایرانی برای ساخت واکسن آن، بانک مرکزی به ریاست عبدالناصر همتی ۲۰۰ میلیون یورو برای واردات واکسن اختصاص داده است. واکسن‌هایی که در آن سال با این پول به ایران آمد، احتمالا باعث نجات جان خیلی‌ها، از جمله من و شما شده است. کریس رونالدو همین پول را بابت یک‌سال فوتبال بازی کردن در لیگ عربستان با پیراهن النصر دریافت می‌کند.

شماره هفت | جستجوهای بیشتر ما را به خرداد سال ۱۳۹۳ می‌رساند. تقریبا ۱۰ سال پیش، ایران ۲۰۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی وام گرفت تا برای اجرای طرح فاضلاب ۱۱۰ روستا هزینه کند. برآوردهای انجام شده در آن سال‌ها، همچنین نشان می‌داد برای اجرای همین طرح در شش شهر استان فارس، به مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو بودجه نیاز داشته‌ایم.

شماره هشت | داستان را روی دور تند می‌گذاریم تا حوصله‌تان سر نرود؛ اگر هنوز ۲۰۰ میلیون یورو را عددی دور از دسترس می‌دانید، این موارد نظرتان را تغییر می‌دهند. مهر سال ۱۳۹۹، یک محموله بزرگ لوازم یدکی خودرو در گمرک ایران منتظر ترخیص بود. بله! ارزش این لوازم یدکی به ۲۰۰ میلیون یورو می‌رسید. صندوق توسعه کشور در خرداد امسال، اعتباری معادل ۲۰۰ میلیون یورو برای ساخت خط آهن چابهار اختصاص داد. امیدواریم تا کریس رونالدو همین دور و بر خودمان به فوتبال مشغول است، این خط آهن به‌طور کامل ساخته شود. به سال ۱۳۹۶ می‌رویم، سالی که رقم ۲۰۰ میلیون یورو یک‌بار دیگر در اخبار داخلی مهم جلوه کرده، چون به‌گفته یک مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوری کشور، با این پول می‌توانستیم برای لایروبی و رسیدن به عمق ۹ متری رودخانه اروند اقدام کنیم. سال ۱۳۹۷، استان زنجان با مساحت حدود ۲۲ کیلومتر مربع، به‌تنهایی موفق شد ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه خارجی جذب کند. یعنی دقیقا در همان سالی که دونالد ترامپ تصمیم گرفت با بدعهدی و به‌طور یک‌طرفه از برجام خارج شود.

شماره ۹ | سهمیه سالانه ارز که در صرفی‌ها به‌صورت اسکناس قابل پرداخت است، معادل دو هزار یورو در نظر گرفته می‌شود. دستمزد رونالدو در النصر عربستان بر مبنای این عدد معنا و مفهوم ساده‌ای پیدا می‌کند؛ انگار ۱۰۰ هزار نفر ایرانی با هم به بروند و در یک روز از صرافی‌های معتبر سهمیه خود را دریافت کنند. کریس رونالدو قرار است این پول را ظرف یک‌سال به‌عنوان دستمزد دریافت کند.

شماره ۱۰ | دستمزد کریس رونالدو در النصر عربستان بابت یک‌سال فوتبال بازی، ۲۰۰ میلیون یورو خواهد بود. اگر نرخ یورو در بازار آزاد را ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان فرض کنیم، این عدد معادل ۸.۷ هزار میلیارد تومان می‌شود. شاید باور نکنید، اما خرداد امسال رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از استرداد همین مقدار پول بابت اضافی دریافتی مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان در هشت ماهه اول سال جاری خبر داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد صادرکنندگانی که مالیات خود را به‌موقع پرداخت کرده بودند، با جایزه‌های خوش‌حسابی روبرو شده‌اند و بخشی از استرداد به‌خاطر اشتباه محاسباتی انجام شده. متوجه هستید؟ اگر دو تا اشتباه محاسباتی کوچولو مثل این انجام دهیم، شاید بتوانیم حتی کریس رونالدو را از چنگ عربستانی‌ها بیرون بیاوریم!

شماره ۱۱ | عددها درباره حجم و میزان واردات برنج متفاوت است؛ آمار گمرک نشان می‌دهد واردات برنج در پنج ماه منتهی به مرداد امسال روی هم رفته به بیش از یک میلیارد و ۹۶ میلیون دلار می‌رسد. در این مدت ۳۵۰ میلیون میلیون دلار به پاکستان داده‌ایم و برنج پاکستانی کیلویی ۲۹ هزار تومان وارد کرده‌ایم. هزینه واردات برنج از هندوستان ۵۸۳ میلیون دلار بوده است. اگر واردات برنج از هندوستان را در پنج ماه اول امسال نصف می‌کردیم یا پنج ماه از پاکستان برنج نمی‌خریدیم، می‌توانستیم یک‌سال دستمزد رونالدو در النصر عربستان را پرداخت کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید