محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مسؤولان آژانس بین‌المللی اتمی برای سفر به ایران تمایل نشان داده اند.

مسئولان آژانس بین‌المللی اتمی به ایران سفر می‌کنند؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، رئیس سازمان انرژی اتم درباره سفر رافائل گروسی و سایر مسؤولان آژانس اتمی به ایران و روند گفت‌وگوها با آن‌ها، گفت: از جانب آن‌ها تمایلی نشان داده شده و قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز (۱۳ دی) هیات دولت درباره سفر رافائل گروسی و سایر مسؤولان آژانس به ایران و روند گفت‌وگوها با آن‌ها، گفت: از جانب آن‌ها تمایلی نشان داده شده و قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

وی درباره اینکه سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیودارو در کشور استفاده می‌کنند، افزود: اگر چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی‌توانستیم فرآوری انجام دهیم و حتی رادیودارو در کشور تولید کنیم. تنها شرکتی که سال‌ها توسط آمریکایی‌ها تحریم است، همین شرکت بوده یعنی بحث سلامت و جان مردم برای آن‌ها بی‌ارزش و اهمیت است و به همین دلیل بی‌رویه همه را تحریم می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد و برنامه توسعه ما کاملا فعال است. یکی در زمینه تولید محصولاتی است که در بخش درمانی استفاده شود، زیرا رادیوداروها دو کارکرد دارند که شامل تشخیصی و درمانی است و در بخش تشخیصی نمونه‌ای را اخیرا در هفته پژوهش رونمایی کردیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید