نیازی به گفتن نیست که در مقایسه با تاریخ و میراث مراکش و فس، این شهر نمی­تواند با آن­ها رقابت کند و بیشتر بازدیدکنندگان فقط از آن­جا عبور می­کنند یا یک شب در آن می­مانند. علیرغم این واقعیت که جاذبه­های توریستی کازابلانکا و کارهایی که باید انجام دهید ممکن است کم باشد، اگر کمی عمیق­تر شوید، جاذبه­هایی در این شهر خواهید یافت.

مسجد حسن دوم

سلام نو-سرویس گردشگری: کازابلانکا دروازه اصلی مراکش است و فرودگاه بین‌المللی اصلی در آن قرار دارد. این شهر پرجنب‌وجوش، نیروگاه تجاری و مرکز صنعتی مراکش است که در سایر بخش‌های کشور دیده نشده است.

نیازی به گفتن نیست که در مقایسه با تاریخ و میراث مراکش و فس، این شهر نمیتواند با آنها رقابت کند و بیشتر بازدیدکنندگان فقط از آنجا عبور میکنند یا یک شب در آن میمانند. علیرغم این واقعیت که جاذبههای توریستی کازابلانکا و کارهایی که باید انجام دهید ممکن است کم باشد، اگر کمی عمیقتر شوید، جاذبههایی در این شهر خواهید یافت.

مسجد مدرن حسن دوم یکی از بهترین مکانهای شهر برای بازدید است و گشت و گذار در این ساختمان ارزش یک شب اقامت در شهر را دارد. طرفداران معماری همچنین می‌خواهند مدتی را در منطقه مرکز شهر کازابلانکا بگذرانند، جاییکه بسیاری از نماهای حفظ‌شده مورسک را در خود جای داده است.

در ادامه با فهرست برترین جاذبهها و کارهایی که در کازابلانکا باید انجام دهید، برخی از بهترین مکانهای شهر را برای بازدید کشف کنید.

  1. در داخل مسجد حسن دوم گشتی بزنید

۴ جاذبه برتر گردشگری در کازابلانکا + عکس

در خط ساحلی، درست فراتر از نوک شمالی مدینه کازابلانکا (شهر قدیمی)، مسجد حسن دوم بر کل شهر مسلط است. ساخت این مسجد که در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید، دومین مسجد بزرگ جهان است که دو هکتار وسعت دارد و بلندترین مناره جهان (۲۰۰ متر ارتفاع) را دارد.

نمازخانه این مسجد ۲۵۰۰۰ نمازگزار را در خود جای میدهد، در حالیکه حیاط مسجد (که دارای سقف جمعشونده است) میتواند ۸۰۰۰۰ نمازگزار دیگر را در خود جای دهد.

دکوراسیون پیچیده شگفتآور در تمام مسجد قابل مشاهده است. موقعیت مکانی مسجد، درست روی نوک خلیج صخرهای بالای اقیانوس، کاملا چشمگیر است.

گردشگران میتوانند در تورهای رایگان با راهنما که توسط مسجد برگزار میشود از مسجد بازدید کنند. تورها از ورودی غربی مسجد چندین بار در روز برگزار میشود.

  1. معماری مرکز شهر کازابلانکا را تحسین کنید

۴ جاذبه برتر گردشگری در کازابلانکا + عکس

میدان محمد پنجم میدان مرکزی کازابلانکا است و بسیاری از ساختمان‌های رسمی مهم شهر از جمله اداره پست اصلی، کاخ دادگستری، بخشداری، کنسولگری فرانسه و بانک اصلی مراکش را در خود جای داده است.

تمام نمای ساختمان به سبک نئوموری (معروف به مورسک) است که ژنرال لیوتی ساکن فرانسوی برای شهر در نظر داشت که در اوایل قرن بیستم در تلاش برای مدرن کردن کازابلانکا بود.

ناحیه مرکز شهر کازابلانکا بین میدان محمد پنجم و بلوار محمد پنجم مملو از این سبک معماری است که هنر دکو و هنر نو را با طراحی سنتی مراکشی ترکیب می‌کند.

در خیابان طاهر سبتی و بلوار محمد پنجم قدم بزنید تا برخی از بهترین نماهای ساختمانی حفظ شده را مشاهده کنید.

  1. از هوای دریا در امتداد کورنیش لذت ببرید

۴ جاذبه برتر گردشگری در کازابلانکا + عکس

برای دیدن منظره دریا و نسیم تازه دریا در نزدیکی مرکز شهر، به مسجد حسن دوم بروید و از اینجا در انتهای شرقی جاده کورنیش کازابلانکا قدم بزنید. از این نقطه دید نیز می‌توانید عکس‌های دراماتیکی از مسجدی که در اقیانوس اطلس بیرون آمده است بگیرید.

مسیر جاده کورنیش از اینجا به سمت غرب، در امتداد ساحل کازابلانکا، تا منطقه ساحلی عین دیاب شهر ادامه دارد.

در آخر هفته‌های آفتابی، بخش کورنیش در عین دیاب مکانی عالی برای تفریح است و تعداد زیادی از خانواده‌های محلی برای پیک‌نیک و گردش به این مکان می‌روند.

  1. از کلیسای جامع کازابلانکا دیدن کنید

۴ جاذبه برتر گردشگری در کازابلانکا + عکس

این کلیسای جامع زیبا در دهه ۱۹۳۰ ساخته شد و معماری آن ترکیبی هماهنگ از سبک اروپایی و مراکشی است.

متأسفانه این کلیسا در چند دهه گذشته آسیب دیده است و اکنون نیاز به بازسازی جدی دارد. اما حتی در وضعیت فرسوده فعلی، این سازه همچنان زیبا است.

در را بکوبید و اگر خوششانس باشید، نگهبان آماده است و به شما اجازه میدهد (در ازای دریافت انعام) داخل کلیسای جامع را ببینید.

کلیسای دیگری که ارزش بازدید در مرکز کازابلانکا را دارد، کلیسای نوتردام د لورد (در بلوار محمد زرکتونی) به سبک مدرنیستی است که در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد و با یک پنجره بزرگ رنگی روشن شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید