دو طرف بازل با شش پل بر روی رود راین به­هم متصل می­شوند. پس از این­که بازل توسط بورگوندی و امپراتوری آلمان و اتریش اداره شد، در سال ۱۵۰۱ به کنفدراسیون سوئیس پیوست. دانشگاه بازل در قرن شانزدهم به مرکزی برای انسان­گرایی تبدیل شد و همچنان به یک آهنربا برای دانشمندان و معلمان برجسته تبدیل شد که ممکن است دلیل فرهنگی قابل­توجه آن باشد.

فواره تینگلی(در بازل)

سلام نو-سرویس گردشگری: تعداد کمی از شهرهای اروپا میتوانند در تمرکز جاذبههای فرهنگی و کارهایی که باید در آن انجام دهید، برابری کنند. گردشگران در دومین شهر بزرگ سوئیس بیش از یک موزه در هر کیلومتر مربع با مجموع بیش از ۴۰ موزه پیدا میکنند. علاوه بر این بسیاری از این موزهها در ساختمانهایی قرار دارند که خود آثار هنری هستند و توسط معماران بزرگی از جمله رنزو پیانو و فرانک او طراحی شده اند.

دو طرف بازل با شش پل بر روی رود راین بههم متصل میشوند. پس از اینکه بازل توسط بورگوندی و امپراتوری آلمان و اتریش اداره شد، در سال ۱۵۰۱ به کنفدراسیون سوئیس پیوست. دانشگاه بازل در قرن شانزدهم به مرکزی برای انسانگرایی تبدیل شد و همچنان به یک آهنربا برای دانشمندان و معلمان برجسته تبدیل شد که ممکن است دلیل فرهنگی قابلتوجه آن باشد.

با مطالعه این لیست از برترین جاذبههای گردشگری و کارهایی که باید در بازل انجام دهید، میتوانید مطمئن باشید که بهترین مکانها را برای بازدید پیدا خواهید کرد.

  1. شهر قدیمی

۴ جاذبه توریستی برتر در بازل

بخشی از بازل که تقریبا بین رودخانه و دروازه قدیمی شهر قرار دارد دارای خیابان‌های سنگی، کلیساهای قرون وسطایی، خانه‌های قدیمی و فواره‌های رنگ‌آمیزیشده درخشان است.

تور پیاده‌روی دو ساعته داستان‌های شهر قدیمی بازل، قدیمی‌ترین بخش‌های شهر را با راهنمای آگاه که تاریخ محلی را توضیح می‌دهد و نقاط دیدنی را برجسته می‌کند، بررسی می‌کند و در مقاصد دیدنی اصلی مانند باسلر مونستر، راتهاوس، و فواره تینگولی توقف می‌کند. این تور بر تاریخ غنی و معماری متنوع منطقه تمرکز دارد.

  1. باغ جانورشناسی

۴ جاذبه توریستی برتر در بازل

قدیمیترین و بزرگترین باغوحش سوئیس، به باغ جانورشناسی بازل معروف است و یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری سوئیس است. این باغوحش بهعنوان یکی از پانزده باغوحش برتر جهان انتخاب شده است.

این باغوحش که در سال ۱۸۷۴ با ۵۱۰ حیوان اروپایی تأسیس شد، امروزه بیشتر بهخاطر گونههای عجیب و غریب شناخته شده است. فیل‌ها اکنون از محوطه جدیدی که در سال ۲۰۱۵ با استخرهای غوطه‌ور، دوش‌ها و محیطی شبیه ساوانا اضافه شده است، لذت می‌برند.

محوطه شیر و خانه میمونها به همراه پنگوئنها که ماهیها و خزندگان را نیز در خود جای دادهاند، از نکات برجسته این باغ جانورشناسی هستند. این باغوحش بهویژه در پرورش کرگدن و یوزپلنگ موفق بوده است.

  1. موزه ژان تینگولی

۴ جاذبه توریستی برتر در بازل

موزه ژان تینگولی دارای بزرگترین مجموعه از آثار این هنرمند تأثیرگذار سوئیسی است. این مجموعه شامل مجسمه‌ها و نقاشی‌های تینگولی و همچنین کتابخانه‌ای گسترده از اسناد و عکس‌ها است.

این موزه همچنین میزبان تاسیسات بازدیدکننده است که هر سه ماه یکبار با تمرکز بر هنرمندانی که از تینگولی الهام گرفته‌اند و همچنین آثار هنرمندان معاصر تغییر می‌کنند. ساختمان این مجموعه توسط معمار مشهور ماریو بوتا طراحی شده است.

  1. فواره تینگلی

۴ جاذبه توریستی برتر در بازل

این فواره که توسط هنرمند سوئیسی ژان تینگولی طراحی شده بود در سال ۱۹۷۷ تکمیل شد و بهسرعت به یک نقطه عطف بازل تبدیل شد. ۱۰ مجسمه بزرگ آهنی که در داخل یک استخر کمعمق بزرگ قرار گرفتهاند، بهنظر میرسد که در حال حرکت با یکدیگر در آب بازی میکنند و آب را به هوا میپاشند.

این ابزارهای مکانیکی مبتکرانه که با جریان ولتاژ پایین تغذیه می‌شوند، از قطعات فلزی تئاتر قدیمی ساخته شده‌اند که زمانی در این مکان قرار داشت. در زمستان، چشمه به مجموعه‌ای از مجسمه‌های یخی خارق‌العاده تبدیل می‌شود، زیرا آب در اطراف مجسمه‌ها یخ می‌زند. میتوانید مجسمههای غیرمعمول و تخیلی این هنرمند را در بازل در موزه ژان تینگولی ببینید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید