سفر با تفریح کردن در مقصد به یادماندنی می‌شود از این رو با ما همراه باشید تا درباره چالیدره، تفریحگاهی شگفت‌انگیز در مشهد بیشتر بدانیم.

چالیدره، تفریحگاهی شگفت‌انگیز در مشهد

سلام نو _ سرویس گردشگری: چالیدره مشهد یکی از مکان‌های تفریحی قابل‌توجه در ایران و در شرق کشور است. این مجموعه تفریحی گردشگری، مملو از بخش‌های جذابی است که کنار هم قرار گرفتن آن‌ها در کمتر مکان گردشگری تحقق‌یافته است. چالیدره در شهرستان طرقبه مشهد قرار دارد. جدای آن‌که مشهد به‌عنوان یک پایگاه مهم زیارتی مطرح است، اطراف آن پر از جذابیت‌هایی است که زیر سایه مشهد بزرگ قرارگرفته‌اند.

چالیدره منطقه‌ای توریستی

چالیدره در حقیقت یک سد خاکی است که برای تامین آب شرب و کشاورزی منطقه طرقبه بر روی رودخانه چاغرق ساخته شده است. ساخت این سد خاکی عظیم از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۱ به طول انجامید. در ابتدا تنها کاربری این سد، تامین آب کشاورزی و شرب منطقه طرقبه بود. اما به تدریج مردم محلی و اهالی مشهد برای تفریح به این منطقه مراجعه کردند. به همین خاطر، شهرداری به فکر افتاد تا این سد را تبدیل به یک منطقه گردشگری و توریستی کند. به همین خاطر مدتی بعد و به تدریج، امکانات تفریحی مختلف مثل بانجی جامپینگ، تله کابین، قایق پدالی، انواع رستوران و سایر امکانات رفاهی و خدماتی به این منطقه اضافه شدند. امروزه چالیدره مشهد را می‌توان یک مرکز تفریحی، رفاهی و خدماتی کامل دانست که می‌توانید ساعت‌ها در آن سرگرم باشید و از تفریحات هیجان انگیز و متنوع آن لذت ببرید.

چالیدره، تفریحگاهی شگفت‌انگیز در مشهد

تفریحات گوناگون چالیدره

مجموعه تفریحی و رفاهی چالیدره مشهد از گذشته تا به امروز توانسته یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد شناخته شود. امکانات تفریحی و رفاهی متعددی که در این مجموعه وجود دارند، به قدری زیاد و هیجان انگیز هستند که استفاده از تمام آن ها در یک روز امکان پذیر نبوده و بایستی دو الی سه روز از زمان خود را برای استفاده از تمام آن ها کنار گذاشت. از آنجایی که این مجموعه تفریحی در رودخانه جاغرق ساخته شده است، تفریحات متنوع آبی در این مجموعه وجود دارند که در این با آن ها آشنا خواهیم شد.

چالیدره، تفریحگاهی شگفت‌انگیز در مشهد

ترن کوهستان

آشنایی با امکانات تفریحی مجموعه چالیدره مشهد را با ترن کوهستان یا فونیکولار آغاز می کنیم. یکی از آرامش بخش ترین تفریحاتی که می توانید در این مجموعه تفریحی به سراغ آن بروید، ترن کوهستان می باشد. همانطور که گفته شد، دریاچه چالیدره در بالای کوه قرار داشته و برای رسیدن به ان می توانید سوار قطار کابلی شده و با استفاده از آن به دریاچه برسید. این قطار بسیار آرام حرکت می کند و سرعت آن اصلا به ترن هوایی شباهت ندارد. با سوار شدن بر ترن کوهستان در ارتفاع زیادی از منطقه قرار خواهید داشت که این موضوع می تواند بسیار هیجان انگیز به نظر برسد. از دیگر راه هایی که می توانید خود را به بالای کوه برسانید استفاده از پلکانی است که تعداد پله های آن به ۲۰۰ عدد می رسد. این روش برای افرادی مناسب است که به کوهنوردی و ورزش علاقه مند هستند.

تله کابین

یکی ازامکانات تفریحی چالیدره مشهد، تله کابین آن می باشد که بهترین تفریح برای خانواده ها به شمار می رود. شما می توانید برای رسیدن به بالای کوه سوار تله کابین این منطقه شوید و به راحتی و با گذر از مناظری جذاب و هیجان انگیز، خاطراتی فراموش نشدنی را برای خود پدید آورید. تله کابین چالیدره دارای طول ۲۷۰ متر می باشد. همچنین برای مسیر برگشت نیز می توانید از همین تله کابین ها استفاده کنید و به راحتی به مبدا خود باز گردید.

چالیدره، تفریحگاهی شگفت‌انگیز در مشهد

بانجی جامپینگ

یکی از تفریحات هیجان انگیز مجموعه تفریحی چالیدره مشهد، بانجی جامپینگ یا پرش از ارتفاع می باشد که می توانید با استفاده از آن آدرنالین ترشح کنید. این تفریح از امنیت کامل برخوردار بوده و برای استفاده از آن نگرانی از این بابت نداشته باشید و سعی کنید از هیجان آن لذت ببرید. اگر جزء افرادی هستید که ترس از ارتفاع دارید و یا مبتلا به بیماری های قلبی هستید، به سراغ بانجی جامپینگ نروید.

زیپ لاین

اگر به تفریحات هیجان انگیز علاقه دارید و از ارتفاع ترس ندارید، یکی از تفریحاتی که می توانید در این مجموعه تفریحی به سراغ آن بروید، زیپ لاین می باشد. برای استفاده از این تفریح یک طناب دور کمر شما بسته می شود و با استفاده از آن، آویزان طنابی خواهید شد که یک طرف آن به کوه و طرف دیگر آن به زمین متصل شده است می شوید و از بالا به سمت پایین می آیید.

چالیدره، تفریحگاهی شگفت‌انگیز در مشهد

سافاری

کارتینگ یکی از تفریحاتی است که علاقه مندان به سرعت و هیجان را به سمت خود می کشاند. کارتیگ یک پیست مسابقه ماشین های کوچک و سرعتی است و شما می توانید برای مسابقه و تجربه هیجان به سراغ آن بروید. این پیست از امنیت کامل برخوردار بوده و می توانید با خیالی راحت از ماشین بازی و هیجان بهره مند شوید.

ماساژ ماهی یا دکتر فیش

اگر در میان تفریح به سلامت خود اهمیت می دهید، مجموعه تفریحی چالیدره مشهد بخشی را با نام ماساژ ماهی برای گردشگران فراهم آورده تا بتوانند با مراجعه به این بخش بافت های مرده پوست را از بین برده و قدرت تمرکز و آرامش خود را افزاش دهند. مرکز ماساژ ماهی دارای تاییدیه وزارت بهداشت و پزشکی می باشد و خدمات مناسبی را به مراجعه کنندگان ارائه می دهد. در این مرکز، حوضچه هایی وجود دارند که در آن ها نوعی ماهی که دکتر فیش یا گارای قرمز نام دارد، انداخته اند. این ماهی ها آنزیمی را از خود ترشح می کنند که باعث می شود سلول های مرده پوست از بین بروند. برای استفاده از این حوضچه های می توانید داخل آن ها قرار بگیرید و ماهی های گارای قرمز که در این حوضچه ها قرار دارند با مکیدن پوست شما عمل پاکسازی را انجام می دهند.

چالیدره، تفریحگاهی شگفت‌انگیز در مشهد

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید