اقامت در هتل هما علاوه بر دریافت خدمات و امکانات مناسب بازدید از جاذبه‌های نزدیک هتل هما مشهد را نیز هموار می‌کند.

جاذبه‌های نزدیک هتل هما مشهد

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از مسائلی که به هنگام رزرو هتل برای اکثر مسافرین اهمیت و خاص و ویژه ای دارد، نزدیک بودن آن به برخی مراکز خرید و یا جاذبه های گردشگری است. هتل هما در فاصله بسیار مناسبی از مراکز خرید و مراکز گردشگری مشهد قرار گرفته و این نیز می تواند یکی از نکات مثبت و مزیت های انتخاب هتل هما مشهد برای اقامت به شمار رود.

دسترسی به هتل هما ۱

هتل پنج ستاره هما یک مشهد در خیابان احمدآباد و تقاطع خیابان کلاهدوز قرار گرفته است. برای رسیدن به هتل هما ۱ مشهد، دغدغه‌ای نخواهید داشت؛ چراکه می‌توانید به وسیله تاکسی، مترو و خطوط اتوبوس‌رانی در کمترین زمان ممکن، خودتان را به هتل هما یک، برسانید. خوشبختانه این هتل به راه آهن، فرودگاه، پایانه مسافربری و حتی خطوط مترو نزدیک است.

جاذبه‌های نزدیک هتل هما مشهد

مشهد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که علاوه بر زائران حرم مطهر رضوی، گردشگران بسیاری را نیز به سمت خود جذب می‌کند. پارک کوهسنگی، پارک ملت و ییلاقات طرقبه و شاندیز از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی و تفریحی شهر مشهد هستند که موردپسند بسیاری از مسافران قرار می‌گیرد. خوشبختانه تنوع اقامتگاه نیز در مشهد بالا است و از معروف‌ترین هتل های این شهر می‌توان به هتل هما ۱ مشهد اشاره نمود. هتل هما یک، اولین هتل گروه هتل ‌های هما در مشهد است که قبلاً با نام هتل هایت شناخته می‌شد. هتلی با اصالت که امکانات رفاهی و تفریحی فوق‌العاده‌ای دارد.

هتل هما احمدآباد مشهد یا هتل هما یک، جزو لوکس‌ترین هتل های مشهد است و اصالت دیرینه‌ای دارد. سال ساخت این هتل به ۱۳۵۲ بازمی‌گردد؛ پس با این حساب هتل هما ۱ مشهد، قریب به ۵۰ سال قدمت دارد. البته باید بدانید که هتل ۵ ستاره هما ۱ مشهد برای بهبود خدمات و امکاناتش در سال ۱۳۹۶ مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل در یکی از بهترین مناطق مشهد یعنی خیابان احمدآباد واقع شده است؛ احمدآباد خیابانی پر رفت و آمد است که درختانش سر به آسمان برداشته و هر آنچه که بخواهید در مراکز خرید آن خواهید یافت.

هتل هما ۱ مشهد دقیقاً در یک باغ باصفا بنا شده که دور از شلوغی بوده و چشم‌انداز سرسبزی دارد. انواع پرندگان در این باغ به گردش مشغول هستند که از تماشای آن سیر نمی‌شوید. هتل هما ۱ مشهد از معماری فوق‌العاده‌ای برخوردار است و جزو مدرن‌ترین هتل های ایران نیز شناخته می‌شود.

فاصله از هتل هما تا بلوار احمدآباد

بلوار احمدآباد با هتل هما مشهد حدود ۱ کیلومتر فاصله دارد. این منطقه در واقع یک منطقه بین میدان تقی آباد و کوهسنگی بوده و فروشگاه ها و مغازه های فراوانی را می توان در آن مشاهده کرد. این مساله برای کسانی که در سفر به مشهد دوست دارند برای عزیزان خود کادویی مناسب خریداری کنند بسیار جالب و جذاب می باشد.

جاذبه‌های نزدیک هتل هما مشهد

این منطقه بازارهای زیادی دارد و کالاهایی متنوع با قیمت های مناسب به فروش می رسند. شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از شرکت های تجاری و یک بازار بزرگ موبایل نیز در این منطقه قرار دارد. البته تنها کاری که در این بلوار امکان انجام آن وجود دارد خرید کردن نیست و شما می توانید برای دیدن یک باغ زیبا که از املاک موقوفه حسین ملک است به انتهای بلوار احمدآباد بروید.

این باغ از جمله باغ های تاریخی و زیبای شهر مشهد به شمار رفته و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. اگر بخواهید به صورت پیاده مسیر بین هتل و این بلوار را طی کنید باید بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید. این مدت زمان به آهسته رفتن و یا سریع رفتن شما بستگی دارد.

از هتل هما تا موزه مردم شناسی

از دیگر جاذبه هاای گردشگری نزدیک هتل هما مشهد، موزه مردم شناسی است. این موزه نیز با این هتل حدود ۵.۵ کیلومتر فاصله دارد و در صورتی که بخواهید با تاکسی به این موزه بروید، باید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان صرف کنید. این موزه در سال ۱۳۸۵ در ضلع غربی حرم امام رضا تاسیس شده است و در واقع مکانی که این موزه در آن قرار دارد حمامی است که نام آن حمام مهدی قلی بیک می باشد.

جاذبه‌های نزدیک هتل هما مشهد

این حمام در سال ۱۰۲۷ هجری قمری احداث شده و از جمله مهم ترین و زیباترین حمام های شهر مشهد می باشد. از جمله نکات بارزی که می توان در مورد این حمام اشاره کرد، سربینه، داشتن ۸ ستون، نقاشی های زیبا، غرفه مربوط به شاه نشین، هشتی، میاندر، گلخن یا آتشخانه، چاله حوض و غیره است. اینها از جمله خصوصیات و ویژگی های این حمام می باشد.

همانطوری که اشاره کردیم در این حمام یک موزه مردم شناسی بنا نهاده شده است و قسمت های متفاوتی مانند غرفه پوشاک، غرفه وسایل حمام و غیره به چشم می خورد و افرادی که تمایل دارند با سبک زندگی مردمان در گذشته آشنا شوند می توانند با رفتن به این موزه اطلاعات خوبی را در حوزه مشاغل، نحوه زندگی، آداب و رسوم مردم منطقه، وضعیت معیشت آنها، مراسم ازدواج عشایر، نحوه انجام فعالیت های مربوط به کشاورزی، دامداری و غیره را به دست آورند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید