۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
کد خبر: 55410397

هر مقصد گردشگری پر از تجربه‌های ناب خواهد بود، با ما همراه باشید تا از بهترین غذاهای مشهدی بیشتر بدانیم.

بهترین غذاهای مشهدی

سلام نو _ سرویس گردشگری: مشهد یکی از شهرهای ایران است که غذاهای خوشمزه و لذیذ فراوانی دارد. انتخاب بهترین غذای محلی مشهد از بین انواع متنوع آن، بستگی به عادات و سلایق غذایی شما دارد. انواع آش ها و دسرهای سنتی را می توانید در سفر خود به این شهر زیارتی و سیاحتی تجربه کنید. از بین تمام غذاهای معروف مشهد، شله و شیشلیک بیشترین طرفدار را پیدا کرده است. سرو این غذاهای محلی مشهد در رستوران های سنتی و زیبای آن بسیار لذت بخش و به یادماندنی است.

کباب شیشلیک، طعم لذیذ گوشت

معروف ترین غذای سنتی مشهد بعد از شله، کباب شیشلیک است. این غذا آنقدر محبوب شده که غذایی بین المللی نیز محسوب می شود! شیشلیک از بهترین بخش گوشت گوسفند (راسته) تهیه می گردد و در کشورهایی مانند آذربایجان و قفقاز هم غذایی معروف به شمار می آید. برای تهیه کباب شیشلیک عالی و لذیذ بهتر است گوشت ها را در ماست، فلفل، روغن زیتون و ماست بخوابانید و حتماً از گوشت گوسفند تازه استفاده نمایید.

بهترین غذاهای مشهدی

شله مشهدی، طعمی متفاوت

یکی از معروف ترین غذاهای مشهد شله مشهدی است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. قدمت این غذای لذیذ به دوران قاجار باز می گردد. برای تهیه این غذا از انواع حبوبات استفاده می شود و به همین دلیل یک غذای سنگین است و پیشنهاد می کنیم آن را به عنوان ناهار استفاده کنید.شله مشهدی معمولا به عنوان وعده غذایی کامل در نظر گرفته می شود.

شله مشهدی در خیلی از مراسمات مذهبی به عنوان نذری مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را جزو رایج ترین غذاها در مشهد نامید.برای تهیه این غذا از گوشت ، لوبیا چیتی ، ماش عدس ، بلغور گندم ، لوبیا سفید ، برنج نیمه و .. استفاده می شود.البته از ادویه های مختلفی مانند فلفل قرمز و سیاه و دارچین نیز در آن استفاده می شود.

بهترین غذاهای مشهدی

حلیم عدس، حلیمی خاص

همه ما ایرانی ها حلیم را می شناسیم و می توان گفت یکی از غذاهای محبوب در بین ما است اما در مشهد نوعی حلیم خاص درست می شود که حلیم عدس نام دارد. این غدا از ارزن پوست کنده، عدس، گوشت، سیر، پیازداغ، نعناع و کشک تهیه می شود.پیشنهاد می کنیم در سفر به شهر مشهد حتما این غذا را امتحان کنید.

توگی سرداغی، مناسب زمستان

این غذا با حلیم عدس شباهت های زیادی دارد و در فصل های پاییز و زمستان و در واقع در هوای سرد در شهر مشهد طبخ می شود.توگی سرداغی به دلیل داشتن ترکیباتی مانند عدس، گوشت، ارزان و … طبعی گرم دارد. توگی سرداغی از غذاهای محلی مشهد محسوب می شود.

کمه جوش، پیش غذایی مقوی

کمه جوش یکی از بهترین غذاهای محلی مشهد است که البته ریشه ای سبزواری دارد. کمه جوش که بیشتر به عنوان پیش غذا استفاده می شود را با نوعی ماست چکیده سرو می کنند. مردم اهل سبزوار این پیش غذا را در کنار خوراک اصلی میل می کنند و این باعث می شود حال و هوایی سنتی به سفره های آن ها بدهد. این غذا از گوجه فرهنگی ، گردو ، نعناع ، ماست چکیده و کشک تهیه می شود.

بهترین غذاهای مشهدی

یتیمچه مشهدی، سرشار از فیبر

اسم این غذا حتماً توجه‌تان را جلب خواهد کرد. یتیمچه ماجرایی دارد که اسمش نیز از همان شکل گرفته است. احتمالاً این غذا را در هر کجایی از ایران تجربه کرده باشید. جذابیت یتیمچه هم به‌ خاطر آسان بودن پخت آن است و در همه جا به‌راحتی مواد غذایی‌اش وجود دارد. علاوه بر مشهدی‌ها، شیرازی‌ها و ترک‌ها هم این غذا را طبخ می‌کنند. یتیمچه‌ای که بین مشهدی‌ها و نیشابوری‌ها معروف است، از لوبیا، عدس، دارچین، زردچوبه، بادمجان، نخود، نمک، فلفل و دارچین استفاده می‌شود.

عده‌ای هم برای خوش رنگ شدن این غذا به آن گوجه‌فرنگی، کشک و نعنا داغ هم اضافه می‌کنند. فوت کوزه‌گری یتیمچه مشهدی، بادمجان‌های آن است که باید حتماً شیرین و گوشتی باشد. خلاصه که اگر به دنبال یک غذای راحت و ساده بودید که طعم خوبی هم داشته باشد، یتیمچه مشهدی را فراموش نکنید. می‌توانید همراه با ماست موسیر و سبزی یا سالاد حسابی چند بشقاب میل کنید.

بهترین غذاهای مشهدی

خورشت ریواس، ترش و خواستنی

به غذای دیگری از سری غذاهای معروف مشهد می‌رسیم. خورش ریواس از آن دست خورش‌های مشهدی است که احتمالاً آن را در خراسان، کردستان یا نیشابور هم دیده باشید. البته هر جای دیگری از ایران نیز این غذا را درست می‌کنند. ریواس، گیاهی ترش است که آن را با گوشت تازه گوسفندی یا گوساله، جعفری، نعنا تازه، پیاز یا شکر درست می‌کنند. این غذا با مخلفات و یک پلوی خوشمزه زعفرانی می‌تواند حسابی به تنتان بچسبد.

پلو مخلوط، مخلوطی دل نشین

اگر به دنبال یک غذای خاص با ترکیبات غذای مخلوط و متفاوت، تازه و خوش طعم هستید، پلو مخلوط مشهدی این کار را برایتان انجام می‌دهد. این غذا ترکیبی از همان استانبولی و لوبیا پلوی خودمان است که در کنار یک ماست خیار خوشمزه و طعم داده شده، احتمالاً هیچ‌ وقت مزه آن از زیر زبانتان بیرون نرود. این غذا، از گوشت، برنج، پیاز، هویج، رب گوجه‌فرنگی و ادویه‌های مختلف، درست شده است. اگر این غذا را با ته دیگی مثل نان لواش یا سیب‌زمینی هم درست کنید، دیگر انگشت‌هایتان را هم همراهش خواهید خورد.

بهترین غذاهای مشهدی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید