۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۲
کد خبر: 55410389

فاصله گچسر تا متل قو حدود صد و بیست کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک در عرض کمی بیش از دو ساعت طی می شود.

فاصله گچسر تا متل قو

سلام نو-سوریس گردشگری: در این مطلب می خواهیم به معرفی دو مورد از مقاصد محبوب گردشگری جاده چالوس یعنی روستای گچسر و شهر متل قو و بررسی دیدنی های هر کدام از آنها و همچنین فاصله گچسر تا متل قو بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله گچسر تا متل قو چقدر است؟

فاصله گچسر تا متل قو حدود صد و بیست کیلومتر است. روستای گچسر یکی از شمالی ترین روستاهای استان البرز است که در محدوده فوقانی دهستان نسا واقع شده است. این روستا یکی از پنجاه و شش روستای بخش آسارای استان البرز می باشد. بخش آسارا منطقه ای با بافت روستایی در شمال کرج است که دهستان های آدران، نسا و آسارا را در درون خود جای داده است. دهستان نسا به نوعی مرز میان استان البرز و استان مازندران به شمار می رود. این دهستان از هفده روستا تشکیل شده است که روستای گچسر نیز یکی از آنهاست.

طی نمودن فاصله گچسر تا متل قو با فرض روان بودن ترافیک کمی بیش از دو ساعت زمان خواهد برد.

فاصله گچسر تا متل قو

باغ لاله های گچسر

جاذبه ها و جاهای دیدنی گچسر

مشهورترین جاذبه گردشگری گچسر که هدف اصلی بسیاری از گردشگران در بازدید از این روستا است غار یخ مراد می باشد. این غار که شکل گیری آن به دوره سوم زمین شناسی باز می گردد پدیده های بسیار جالب و شگفت انگیزی را در درون خود جای داده است. غار یخ مراد که فاصله ای نزدیک با دو روستای آزادبر و کهنه ده نیز دارد در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا واقع شده است. شاید خاص ترین ویژگی این غار قندیل های آن باشند. این قندیل های یخی مانند قندیل های سایر غارها از سقف آویزان نیستند. بلکه همچون ستون های استوانه ای کریستالی از زمین سر بلند کرده اند. غار یخ مراد برخوردار از قندیل هایی بسیار زیبا و خوش رنگ و شفاف است. این غار سه یخچال زیرزمینی، سه تالار بزرگ و هفت حلقه چاه را نیز در درون خود جای داده است. تالار سنگلاخی و دخمه دوقلو از جمله تماشایی ترین و جالب ترین مکان های موجود در درون این غار هستند.

باغ لاله های گچسر دیگر جاذبه گردشگری این روستا است. این باغ زیبا که اغلب گردشگران آن را با نام باغ لاله های جاده چالوس می شناسند با طراحی هنرمندانه خود توانسته است بدل به یکی از پربازدیدترین باغ های ایران شود. در این باغ انواع لاله های ایرانی در رنگ های زرد و نارنجی و قرمز و سفید و... به زیبایی تمام در کنار یکدیگر آرمیده اند.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستای گچسر چشمه پرآب و خروشان این روستا یعنی چشمه وله است. چشمه ای که محدوده اطراف آن یکی از خنک ترین نقاط کل جاده چالوس است و آب آن نیز یکی از گواراترین آب هایی است که در سراسر ایران می جوشند. آب چشمه وله از خاصیت درمانی نیز برخوردار است. آب این چشمه می تواند در بهبود و درمان بیماری های مرتبط با مجاری تنفسی از جمله بیماری سل و همچنین بهبود بیماری روماتیسم مفید واقع شود.

فاصله گچسر تا متل قو

رودخانه گوشیر

جاذبه ها و جاهای دیدنی متل قو

معرفی جاذبه های گردشگری متل قو را نیز با یک غار آغاز می کنیم. غار آبی دانیال واقع در انتهای روستای دانیال از توابع متل قو یکی از بزرگترین غارهای رودخانه ای ایران می باشد. این غار که شباهت بسیار زیادی با غار معروف علیصدر دارد در فصل تابستان گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. دلیل این امر خنکی مطبوع و دلپذیر هوای درون غار در این فصل است که می تواند هر گردشگری را وسوسه کند. گذشته از این، بافت آهکی دیواره ها و سقف غار آبی دانیال نیز از زیبایی چشم نوازی برخوردار است و می تواند انگیزه ای مضاعف برای بازدید از این غار باشد.

روستای اسب چین نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری متل قو است. این روستا که یکی از تاریخی ترین روستاهای مازندران نیز هست با رودخانه بسیار زیبا و تماشایی خود شناخته می شود. رودخانه گوشیر با رنگ شیری خود یکی از خاص ترین رودخانه های کل ایران است. وجود درختان سبز و سر به فلک کشیده در حاشیه این رودخانه زیبایی آن را دوچندان نیز نموده است.

بسیاری از گردشگران متل قو را با پلاژ ساحلی مشهور آن می شناسند. پلاژ ساحلی متل قو که یکی از پربازدیدترین سواحل دریای خزر است امکانات رفاهی و تفریحات پرشمار و جذابی را برای گردشگران مهیا نموده است و سال به سال نیز بر رونق آن افزوده می شود. در این ساحل تفریحی می توانید از امکاناتی نظیر جت اسکی، شاتل دریایی، اسکی روی آب، هاورکرافت و پاراسل بهره مند شوید و اوقات خوشی را پشت سر بگذارید. ساحل متل قو همچنین یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای شنا در دریای خزر نیز هست. دلیل این امر وجود دوش های تعبیه شده در کنار این ساحل، مراکز متعدد عرضه وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای شنا و همچنین وجود غریق نجات های متعدد است که امنیت گردشگران در هنگام شنا را به طور کامل تضمین می کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید