آلمان و لهستان گفته اند که واردات نفت خام روسیه از طریق خط لوله دروژبا را از اول ژانویه متوقف خواهند کرد.

آلمان واردات نفت روسیه را متوقف کرد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، تحریم اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام روسیه از طریق دریا در ۵ دسامبر اجرایی شد، اما جریان نفت خط لوله به کشورهای عضو اتحادیه اروپا محصور در خشکی از این ممنوعیت مستثنی است.

با این وجود، آلمان و لهستان گفته اند که واردات نفت خام روسیه از طریق خط لوله دروژبا را از اول ژانویه متوقف خواهند کرد.

به گفته آژانس مطبوعاتی آلمان DPA، توقف واردات خط لوله بر پالایشگاه‌های شودت، در ایالت براندنبورگ، و در لونا، و زاکسن-آنهالت که سوخت آلمان شرقی را تامین می‌کنند، تأثیر خواهد گذاشت.

دولت آلمان گفته است که عرضه جایگزین برای این پالایشگاه ها خریداری شده است.

ماه گذشته، آلمان و لهستان به توافقی دست یافتند که بر اساس آن لهستان به اندازه کافی نفت خام را برای پالایشگاه شودت عرضه می کند تا از ژانویه با ظرفیت ۷۰ درصد کار کند، به این معنی که دیگر نیازی به نفت خام روسیه نخواهد داشت.

روسیه به نوبه خود مدعی است علیرغم تعهد دو کشور مبنی بر عدم خرید نفت خام روسیه از طریق خط لوله دروژبا، از آلمان و لهستان سفارش خرید نفت خام دریافت کرده است. نیکولای توکارف، مدیرعامل ترانس نفت، ماه گذشته به رسانه های روسی گفت، اپراتور خط لوله ترانس نفت روسیه سفارشات خرید نفت خام از آلمان و لهستان را دریافت کرده است.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هفته گذشته گفت که اروپا برای جایگزینی نفت خام و عرضه محصولات روسیه پس از محسوس شدن تأثیر کامل تحریم های اتحادیه اروپا بر فرآورده های نفتی روسیه، دشوار خواهد بود.

آلمان چگونه از نفت روسیه خلاص می‌شود؟

خط لوله‌ای که نفت روسیه را به آلمان می‌رساند "دوستی" یا به روسی "دروژبا" نامیده می‌شود، اما حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین اتفاق دیگری را رقم زده است

این خط لوله که در سال ۱۹۶۰ میلادی افتتاح شد، نفت را بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر (۳۱۰۰ مایل) از جایی که زمانی اتحاد جماهیر شوروی بود به شهر شودت در کشور کمونیستی آلمان شرقی سابق منتقل می‌کند.

پالایشگاه شودت، کلید طرح اتحادیه اروپا برای حذف تدریجی واردات نفت روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ است، پیشنهادی که مورد حمایت آلمان قرار گرفته است.

پس از فروپاشی دیوار برلین و عقب نشینی ناگهانی دولت آلمان شرقی از حمایت از صنایع محلی، این منطقه رو به زوال رفت و در دهه ۱۹۹۰ با بیکاری و کاهش جمعیت دست به گریبان بود.

به لطف این پالایشگاه، این شهر توانسته دوباره روی پای خود بایستد. شودت امروز با ساختمان‌های تازه بازسازی شده و خیابان‌های بی نظیری دارد.

نفت روسیه چیزی بیشتر از یک نماد دوستی بود. پالایشگاه نفت شودت به قلب اقتصادی منطقه تبدیل شد.

بیش از ۱۰۰۰ نفر در این پالایشگاه و ۲۰۰۰ نفر دیگر هم در شرکت‌های وابسته به آن کار می‌کنند.

این پالایشگاه بیشتر خانه‌های شودت را گرم می‌کند و سوخت بیش از ۹۰ درصد وسایل نقلیه در شمال شرقی آلمان از جمله برلین را تامین می‌کند.

شهردار این شهر می‌گوید که بسته شدن این پالایشگاه منجر به قطع منابع سوخت در این منطقه و بخش‌هایی از لهستان می‌شود و بر حمل و نقل، خدمات اضطراری و حتی فرودگاه برلین تاثیر خواهد گذاشت.

به نظر می رسد که آلمان در پیدا کردن جایگزین انرژی روسیه موفق بوده و چاره ای برای زمستان سخت پیدا کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید