۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 55410377

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به امارات لغو شد.

لغو سفر نتانیاهو به امارات

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا"، منابعی در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این سفر که قرار بود هفته آینده انجام شود به زمان دیگری موکول شده است.

این منابع، ارتباط لغو شدن سفر نتانیاهو با یورش ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و همراهانش به مسجدالاقصی را تکذیب کردند.

وزارت خارجه و همکاری های بین المللی امارات روز سه شنبه یورش ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و همراهانش را با حمایت نظامیان این رژیم به مسجدالاقصی محکوم کرده بود.

کاربران فضای مجازی در واکنش به لغو این سفر اعلام کردند که اگر این سفر به درخواست امارات و یا به خاطر واکنش به بیانیه روز سه شنبه امارات لغو شده باشد، مانند صدور بیانیه امروز، یک حرکت نمایشی از سوی ابوظبی برای نشان دادن خیرخواهی برای مردم فلسطین است.

کاربران فضای مجازی همچنین نوشتند: دعوت بن زاید از نتانیاهو برای سفر به امارات در زمانی انجام شده است که بن گویر از مدتها پیشتر تصمیم خود برای هتک حرمت مسجدالاقصی را اعلام کرده بود، پس مسجدالاقصی و فلسطین برای امارات اهمیتی ندارد.

امارات ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی ۱۴ آذرماه به ابوظبی سفر کرد و با استقبال گرم محمد بن زاید رئیس امارات متحده عربی روبرو شد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی عصر شنبه با نخست وزیر نتانیاهو تماس گرفت و تشکیل دولتش را به وی تبریک گفت».
در ادامه بیانیه آمده است: «بن زاید مجددا از نتانیاهو و همسرش برای سفر رسمی به امارات دعوت کرد و دو طرف توافق کردند که این امر به زودی انجام شود».
خبرگزاری رسمی امارات (وام) اعلام کرد که بن زاید در تماس تلفنی با نتانیاهو، تشکیل دولت جدیدش را به وی تبریک گفت و برای «تقویت روابط امارات و اسرائیل در مرحله آینده، به ویژه در زمینه‌های توسعه و پیشبرد مسیر مشارکت و همکاری بین طرفین» ابراز امیدواری کرد.

ایتامار بن گویر وزیر جدید امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه در اولین هفته کاری خود به همراه گروه دیگری از صهیونیست ها با حمایت نظامیان این رژیم در اقدامی تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی یورش برد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید